Πού ταξιδεύουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές και τι αποζητούν;

Πού ταξιδεύουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές και τι αποζητούν;

alt
O τουρισμός αποτελεί έναν από τους ακμάζοντες οικονομικούς κλάδους στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών. Παρά την οικονομική κρίση, οι κάτοικοι της Ευρώπης συνεχίζουν να πραγματοποιούν ταξίδια είτε εντός είτε εκτός της ΕΕ, τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και να ενισχυθεί και στο μέλλον.
Χαρακτηριστικά, το 2014 οι Ευρωπαίοι (ΕΕ-28) πραγματοποίησαν 1,18 δις ταξίδια (για προσωπικούς ή επαγγελματικούς σκοπούς) διαμένοντας 6,18 δις νύχτες στο πλαίσιο αυτών των ταξιδιών. Ακόμη, 1 στα 4 ταξίδια ήταν στο εξωτερικό. Τα δαπανηθέντα σε ταξίδια ποσά των Ευρωπαίων τουριστών ήταν στο σύνολό τους €403 δις.
alt
alt
Οι Ευρωπαίοι Τουρίστες:
· Επιθυμούν την παροχή μιας μοναδικής, αυθεντικής altτουριστικής εμπειρίας. Εν ολίγοις, επιλέγουν ολοένα και περισσότερο μοναδικά προϊόντα και υπηρεσίες και αναζητούν ουσιαστικές εμπειρίες, αλληλοεπιδρώντας με τους ντόπιους, ενώ προτιμούν μη παραδοσιακούς προορισμούς.
·  Δίνουν έμφαση στην εξατομίκευση. Οι Ευρωπαίοι είναι έμπειροι ταξιδιώτες, οπότε και θέλουν να ελέγχουν τη διαδικασία επιλογής και οργάνωσης των διακοπών τους, ώστε να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία. altΣυνεπώς, τα τυποποιημένα πακέτα οργανωμένων διακοπών τείνουν να ανταγωνίζονται ολοένα και περισσότερο τα εξατομικευμένα προγράμματα ταξιδιών, ιδιαίτερα στις πιο ώριμες τουριστικές αγορές της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης. Μάλιστα, οι Ευρωπαίοι τουρίστες φαίνεται να καταφεύγουν ολοένα και περισσότερο στην χρήση καταλυμάτων άλλων καταναλωτών που ενοικιάζονται μέσω διαδικτυακών πλατφόρμων όπως η AirBnB, αντί των παραδοσιακών ξενοδοχείων, καθώς και στην χρήση αεροπορικών εταιριών μεγάλων αποστάσεων και ταυτόχρονα χαμηλού κόστους.
· Επιζητούν θεματικά ταξίδια. Οι καταναλωτές στην Ευρώπηalt και ειδικότερα στην Δυτική και Βόρεια Ευρώπη επιλέγουν ταξίδια στο πλαίσιο των οποίων θα μπορούν να πραγματοποιούν και διάφορες δραστηριότητες, είτε εκπαιδευτικές, είτε αθλητικές, altείτε άλλου είδους. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που εναλλακτικές μορφές τουρισμού  όπως ο αγροτουρισμός/τουρισμός υπαίθρου, ο θρησκευτικός/πολιτιστικός τουρισμός, ο οικοτουρισμός ο γαστρονομικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα.
· Χρησιμοποιούν ευρέως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, blogs, forums και sites) τόσο κατά τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους όσο και κατά τη διάρκεια αυτών, αλλά και μετά από αυτά, ανεβάζοντας σχετικές φωτογραφίες/βίντεο. altΕπισημαίνεται ότι οι Ευρωπαίοι και ιδιαίτερα οι Σκανδιναβοί είναι δεινοί χρήστες κινητών συσκευών. (π.χ. smartphones και tablets) και ανατρέχουν σε αυτά για την πραγματοποίηση κρατήσεων ειδικότερα της τελευταίας στιγμής. Επιπλέον το travelblogging έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές και χρησιμοποιείται σε αυξανόμενο βαθμό από τουριστικούς προορισμούς και τουριστικές επιχειρήσεις για σκοπούς μάρκετινγκ, καθώς περιλαμβάνει την αφήγηση ιστοριών συνοδευμένων από φωτογραφίες/video που σαγηνεύουν τον αναγνώστη, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εικόνας μιας τουριστικής επιχείρησης και στην προσέλκυση νέων ομάδων στόχων.

ΠΗΓΕΣ: ITB WORLD TRAVEL (2015/2016), CBI (2016), EUROSTAT (2016)