Η μπάρα σαπουνιού αποτελεί παρελθόν;

Η μπάρα σαπουνιού αποτελεί παρελθόν;


Οι καταναλωτές παγκοσμίως δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στην προσωπική τους υγιεινή οπότε και καταφεύγουν πλέον περισσότερο στην αγορά  προϊόντων προσωπικής φροντίδας. Σημειώνεται όμωςότι η μπάρα σαπουνιού η οποία αποτελούσε βασικό εργαλείο για την υγιεινή από τον 18ο αιώνα, στις μέρες μας χάνει τη δημοτικότητά της.

Ενδεικτικά:

  •  Στις ΗΠΑ το ποσοστό των νοικοκυριών που χρησιμοποιούν μπάρες σαπουνιού μειώθηκε από 89% σε 84% altτην περίοδο 2010-2015 κι αυτό γιατί μία σημαντική μερίδα του αμερικανικού πληθυσμού (48%) θεωρεί ότι τα σαπούνια περιέχουν μικρόβια μετά την χρήση τους. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτέςστις ΗΠΑ (55%) θεωρούν τη μπάρα σαπουνιού άβολη, καθώς αφήνει κατάλοιπα μετά τη χρήση, χρειάζεται να τοποθετηθεί σε βάση και δεν έχει μεγάλη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με το υγρό κρεμοσάπουνο. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αμερικάνικες πωλήσεις σαπουνιών σε μορφή μπάρας το 2013 ανέρχονταν σε €1,6 δις, ενώ κατά την περίοδο 2014-2015 παρουσίασαν μείωση 2,2%.

 

  • altΣτο Ηνωμένο Βασίλειο, το 87% των Άγγλων επιλέγει το υγρό κρεμοσάπουνο, με το ποσοστό αυτών που το αγοράζουν, τουλάχιστον μία φορά το μήνα, να έχει αυξηθεί από 56% το 2013 σε 62% το 2014. Ακόμη παραπάνω από το ήμισυ των Βρετανών αγοράζουν απολυμαντικό χεριών σε μορφή τζελ, με τα άτομα ηλικίας 16-24 να το χρησιμοποιούν ευρέως, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή είναι και τα αφρόλουτρα.

 

  • altΣτην Κίνα, το 92% των καταναλωτών αγοράζουν μπάρες σαπουνιού και η ζήτηση καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από εισαγωγές. Οι κύριοι καταναλωτές σαπουνιού στην Κίνα είναι αυτοί με μέσο έως υψηλό εισόδημα. Μάλιστα, η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί στη νοτιοδυτική και βορειοδυτική Κίνα (2nd or 3rd tier cities) και κυρίως στις παράκτιες πόλεις. Επιβάλλεται να αναφερθεί ότι οι Κινέζοι καταναλωτές δίνουν έμφαση σε φυσικά, οικολογικά προϊόντα, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η κινέζικη αγορά χειροποίητων βιολογικών σαπουνιών το 2015 κατά 110,5% σε σχέση με το 2014. Κύριοι καταναλωτές τέτοιων προϊόντων ήταν οι νεαρές γυναίκες 18-29 ετών. Αξίζει ακόμη να επισημανθεί ότι τα αφρόλουτρα και τα υγρά κρεμοσάπουνα αλλά και αυτά σε μορφή τζελ αρχίζουν να έχουν ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση στους Κινέζους υποψήφιους αγοραστές ως πιο βολικές και υγιεινές εναλλακτικές λύσεις.

Η μπάρα σαπουνιού εν ολίγοις αντιμετωπίζει ολοένα και μεγαλύτερο ανταγωνισμό από τα υγρά κρεμοσάπουνο και τα αφρόλουτρα, καθώς οι καταναλωτές ανά τον κόσμο και ειδικότερα οι νέοι καταφεύγουν σε πιο βολικές, μοντέρνες και εύχρηστες λύσεις. Ωστόσο η ενσωμάτωση καινοτομιών όπως φυσικών συστατικών που προστατεύουν και ενισχύουν την επιδερμίδα, χρωμάτων και οσμών που διεγείρουν τις αισθήσεις καθώς και η χρήση διαφόρων σχημάτων και λειτουργικών οικολογικών συσκευασιών μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της αγοραστικής του απήχησής του.

Πηγές: Jamie Rosenburg (2014), Camilla Turner (2015), Hannah Parry (2015), Andrew Mcdougall (2015), Anne-Marie Gouarnieri (2014), Abha Bhattarai (2016), www.daxueconsulting.com(2016), www.marketwatch.com(2016)