Μεταλλικές συσκευασίες, μια εκλεπτυσμένη λύση για την περιποίησή σας!

Μεταλλικές συσκευασίες, μια εκλεπτυσμένη λύση για την περιποίησή σας!

Μια ανερχόμενη τάση στην βιομηχανία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς συνιστούν οι μεταλλικές συσκευασίες. Τόσο  οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω βιομηχανία όσο και το γυναικείο και ανδρικό καταναλωτικό κοινό καταφεύγουν σε λειτουργικές, οικολογικές και αισθητικά άρτιες μεταλλικές συσκευασίες, καθώς αυτές συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη συναισθηματικών δεσμών με τον χρήστη, παρέχοντάς του μία αίσθηση πολυτέλειας και κύρους που επιδρά θετικά στην ψυχολογία του.

Οι μεταλλικές συσκευασίες συνδυάζουν μια σειρά ιδιοτήτων που δεν μπορούν να αγνοηθούν:

  • – Είναι ελαφριές, γεγονός που διευκολύνει τους χρήστες να τις τοποθετούν και να τις μεταφέρουν σε οποιοδήποτε μέρος επιθυμούν, ενώ συνεπάγεται και χαμηλό κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης για τα brands.
  • – Δεν διαβρώνονται εύκολα, αντέχουν στις υψηλές πιέσεις και αποτρέπουν την διείσδυση υγρών, αερίων καθώς και του φωτός συμβάλλοντας στη διατήρηση της ακεραιότητας του περιεχομένου τους καθώς και στην παράταση της ζωής του στο ράφι.
  • – Αποστειρώνονται εύκολα οπότε και διασφαλίζουν την υγεία των αγοραστών.
  • – Ενσωματώνουν μηχανισμούς όπως λ.χ. βιδωτά πώματα και καπάκια ώστε να αποτρέπουν την έκχυση του περιεχομένου τους, διευκολύνοντας τους χρήστες κατά τη χρήση. Άλλωστε, σύμφωνα με σχετική καταναλωτική έρευνα (Tetra Pak και IPSOS, 2014) η απλοποιημένη χρήση των προϊόντων αποτελεί βασικό παράγοντα επιλογής συσκευασιών για το 60% του πληθυσμού 20 χωρών.
  • – Οι δυνατότητες διακόσμησης και χρωματισμού τους είναι ανώτερες από άλλα υλικά, παρέχοντας συνεπώς στα brands του κλάδου ομορφιάς περισσότερες και ποιοτικότερες λύσεις για την διαφοροποίησή τους και για την αναβάθμιση της εικόνας και του κύρους τους. Μάλιστα δεδομένου ότι οι καταναλωτές δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στο στυλ και στην εμφάνισή τους, στρέφονται στην αγορά προϊόντων που συμπληρώνουν ή ενισχύουν την εικόνα που επιθυμούν να προβάλλουν προς τα έξω (και κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης).

Από τα πιο συνήθη μεταλλικά υλικά που χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς είναι το αλουμίνιο το οποίο πέραν των ανωτέρων χαρακτηριστικών διαθέτει και κι ένα ακόμη: είναι ιδιαίτερα ευπροσάρμοστο. Πιο συγκεκριμένα μπορεί να πάρει διάφορα σχήματα, διακοσμείται εύκολα, προσδίδει κομψότητα και είναι λείο στο άγγιγμα, παρέχοντας μια ευχάριστη αίσθηση στο χέρι. Ταυτόχρονα έχει μεγάλη αντοχή στην πίεση, ακόμα μεγαλύτερη από το ατσάλι. Είναι μάλιστα το ιδανικό υλικό για ένα προϊόν που είναι σχεδιασμένο να ψεκάζεται ή να εκχύνεται με τη μορφή σπρέι μετά από την εφαρμογή πίεσης και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η ζήτηση για δοχεία αεροζόλ από αλουμίνιο αυξάνεται σταθερά. Εύλογα λοιπόν, οι αλουμινένιες συσκευασίες είναι πολύ δημοφιλείς στους κλάδους περιποίησης μαλλιών, καλλυντικών, αρωμάτων όπως και για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
Χαρακτηριστικά λεπτή, κυλινδρική, ανθεκτική συσκευασία αεροζόλ κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο αλουμίνιο η οποία παρουσιάζει αυξημένη αντοχή, όντας ταυτόχρονα κατά 15% ελαφρύτερη από το συμβατικό δοχείο αεροζόλ αλουμινίου κι έχοντας κατά 15% μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα χρησιμοποιήθηκε από παγκόσμια εταιρία παραγωγής προϊόντων περιποίησης. Στόχος της εταιρίας αυτής είναι να προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές μια πιο οικολογική και ελαφριά λύση για την προσωπική φροντίδα τους.
Ομοίως κομψές, αλουμινένιες, κυλινδρικές συσκευασίες που ενσωματώνουν πλαστικό μηχανισμό έκχυσης/ψεκασμού του περιεχομένου τους όπως και πλαστικό καπάκι και οι οποίες είναι διακοσμημένες με ζωηρά γραφικά σχέδια και ιδιαίτερα με διάφορα χρώματα νέον, χρησιμοποιήθηκαν από αυστραλιανή εταιρία κατασκευής προϊόντων περιποίησης μαλλιών. Σκοπός της εν λόγω εταιρίας είναι η παροχή ποιοτικών και οπτικά ελκυστικών λύσεων που θα συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των προϊόντων της στο ράφι των διαφόρων καταστημάτων λιανικής πώλησης.
Επιπλέον, μια πρωτοποριακή μεταλλική συσκευασία με αεροδυναμικό σχήμα η οποία καλύπτει εξωτερικά γυάλινη φιάλη, αφήνοντας ένα τμήμα αυτής εκτεθειμένο, ώστε να φαίνεται το περιεχόμενό της και η οποία ενσωματώνει μεταλλικό πώμα, χρησιμοποιήθηκε για το λανσάρισμα του πρώτου αρώματός της από γερμανική εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων. Η ποιοτική αυτή συσκευασία η οποία μοιάζει με γλυπτό σχεδιάστηκε για να μιμείται το σχήμα  κομψού αυτοκινήτου πολυτελείας, δίνοντας την αίσθηση ότι το προϊόν κινείται. Με αυτόν τον τρόπο η εν λόγω εταιρία επιδιώκει να παράσχει ένα ποιοτικό προϊόν που δίνει μία αίσθηση πολυτέλειας στους υποψήφιους αγοραστές.
Μία ακόμη καινοτόμα λύση συνιστά η μικρή, ασημί, αλουμινένια, λεία συσκευασία με στρογγυλό σχήμα η οποία  περιλαμβάνει πούδρα προσώπου σε σκόνη καθώς και η μικρή, ασημί, αλουμινένια, λεία κυλινδρική θήκη η οποία περιέχει κραγιόν. Αυτές οι συσκευασίες οι οποίες δίνουν μία premium εικόνα στα εν λόγω προϊόντα αναπτύχθηκαν και προωθήθηκαν από παγκόσμια εταιρία κατασκευής συσκευασιών καλλυντικών στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου επιτυχούς λειτουργίας της.
Γενικά, αυτό που παρατηρείται στον κλάδο προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης είναι η διάδοση λειτουργικών, κομψών, μεταλλικών συσκευασιών που αποτελούν σχεδόν έργα τέχνης. Κι αυτό γιατί οι μεταλλικές συσκευασίες προστατεύουν μεν τον προϊόν από φθορές και αλλοιώσεις, συμβάλλουν δε καθοριστικά στην ενίσχυση της εικόνας ενός brand. Οι συσκευασίες αυτές προτιμούνται και από τους καταναλωτές, δεδομένου ότι οι τελευταίοι αναζητούν προϊόντα ομορφιάς και φροντίδας που όχι μόνο βελτιώνουν την εμφάνισή τους, αλλά τους δίνουν και μία αίσθηση πολυτέλειας, κάνοντάς τους να νιώθουν ξεχωριστοί.
ΠΗΓΕΣ: Marie Redding (2015), www.cclcontainer.com, www.cosmetics.specialchem.com, www.dkconsultants.com