Virtual supermarket εναντίον online, ποια η διαφορά τους;

Virtual supermarket εναντίον online, ποια η διαφορά τους;

Πόσο περίεργο και συνάμα πρωτοπόρο να μπορείς να κάνεις τα καθημερινά σου ψώνια σε ένα σταθμό τρένου όσο περιμένεις; Είναι πλέον γεγονός το εικονικό (virtual) supermarket σε πολυσύχναστους σταθμούς του μετρό όπως και στάσεις λεωφορείων στην Κορέα, όπου συναντά κανείς αφίσες με ράφια γεμάτα από προϊόντα, οι οποίες είναι τοποθετημένες στους τοίχους της αποβάθρας ή της στάσης. Σε μία χώρα όπου ο ελεύθερος χρόνος είναι ελάχιστος, το κοινό της Κορέας ένθερμα καλωσόρισε αυτή την κίνηση των virtual supermarket, τα οποία ουσιαστικά τους έλυσαν τα χέρια.

Με τον πιο απλό τρόπο, χρησιμοποιώντας το smartphone κινητό τους, οι καταναλωτές σκανάρουν τους QR κωδικούς που είναι τοποθετημένοι κάτω από κάθε προϊόν και προστίθενται στο καλάθι τους. Αργότερα μέσα στη μέρα μπορούν να προγραμματίσουν την παράδοση αυτών.
Η διαδικασία είναι απλή:

  • Κατεβάζουν την εφαρμογή στο smartphone τους
  • Σκανάρουν τον QR κωδικό των προϊόντων που επιθυμούν να αγοράσουν
  • Τα προϊόντα αποθηκεύονται στο διαδικτυακό καλάθι του αγοραστή, ο οποίος πληρώνει online μόλις ολοκληρώσει τις αγορές του.
  • Τέλος προγραμματίζεται και η επιθυμητή ώρα παράδοσης στο χώρο του πελάτη. Συνήθως προτιμούν να γίνεται την ίδια μέρα για να έχουν τα προϊόντα την ώρα που επιστρέφουν στο σπίτι από τη δουλειά.

Στην Κορέα χρησιμοποιήθηκε αρχικά σαν πιλοτικό το πρόγραμμα των virtual supermarket και μετά την επιτυχία που γνώρισε, υπάρχουν σκέψεις για την προώθηση του ίδιου concept και στην Βρετανία.
Στη δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας του στην Κορέα ενισχύθηκαν οι διαδικτυακές πωλήσεις σε ποσοστό 130%, ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε αύξηση του ποσοστού εγγραφής νέων μελών στο 76%. Το σκεπτικό των virtual supermarket σχετίζεται με το να φέρει τα καταστήματα κοντά στους ανθρώπους, εφόσον οι ίδιοι δεν μπορούνε να πάνε. Επίσης οι ενδείξεις που έχει καταγράψει η εφαρμογή, υποδεικνύουν ως top ώρες αγορών στις 10 το πρωί και στις 4 το απόγευμα όταν οι καταναλωτές πηγαίνουν ή αντίστοιχα αποχωρούν από το χώρο εργασίας τους και χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς όπου έχουν τοποθετηθεί οι εν λόγω αφίσες για virtual shopping.
Το περιοδικό Grocer ισχυρίζεται πως η «ομορφιά» των virtual supermarket σε σύγκριση με τα διαδικτυακά είναι πως δεν αποκλείει τελείως την φυσική εμπειρία-επαφή  της αγοράς, γεγονός που οι καταναλωτές ακόμη επιθυμούν σύμφωνα με στατιστικές μετρήσεις που έγινε από διαφημιστική εταιρία σε δείγμα 2000 καταναλωτών. Το 59% των ερωτηθέντων αξιολογούν την εμπειρία τους στα φυσικά καταστήματα ως δραματική ή ελαφρώς καλύτερη από τα διαδικτυακά.
Το μυστικό της επιτυχίας αυτού του πιλοτικού προγράμματος στην Κορέα είναι πως οι αφίσες των virtual supermarket είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ,ώστε να μοιάζουν με πραγματικά ράφια και διαδρόμους των φυσικών καταστημάτων και έτσι επιτυγχάνουν να κάνουν την εμπειρία πιο φιλική στο χρήστη.
Οι καταναλωτές πάντως συμφωνούν πως αν τα virtual supermarket εξακολουθούν να είναι ένας συνδυασμός των δύο, διαδικτυακών και πραγματικών  supermarket , τότε δικαιολογημένα έχει χαρακτηριστεί ως επανάσταση στον τρόπο που ψωνίζουν και θα συνεχίζουν να προτιμούν αυτό τον τρόπο αγοράς.