Η γήρανση του πληθυσμού σε συνδυασμό με τα χαμηλά ποσοστά γεννήσεων είναι ένα φαινόμενο που χαρακτηρίζει έντονα την χώρα μας, καθώς πάνω από το 25% του πληθυσμού είναι άνω των 60 ετών. Εύλογα λοιπόν τα άτομα αυτής της ηλικίας δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στην προστασία και ενίσχυση της υγείας τους, αναζητώντας όσο το δυνατόν ποιοτικότερες και αποδοτικότερες ιατρικές υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό ιατροί και εταιρίες παροχής ιατρικών υπηρεσιών δρουν σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό για την διεκδίκηση και την εξασφάλιση αυτού του τμήματος πληθυσμού.
Στην Ελλάδα εκδηλώνεται αυξημένο ενδιαφέρον –το μεγαλύτερη σε σύγκριση με τις περισσότερες χώρες-μέλη της ΕΕ– για την ιδιωτική υγειονομική περίθαλψη κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών. Μάλιστα, παρά τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης που έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων πολιτών, αυτοί εξακολουθούν να δίνουν έμφαση σε αυτόν τον τύπο περίθαλψης. Στο πλαίσιο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ο τομέας των ιδιωτικών νοσοκομείων αντιπροσωπεύει το 39% του συνόλου των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στην χώρα μας, ενώ όσον αφορά την πρωτοβάθμια υγειονομική περίθαλψη, υπάρχουν πάνω από 25.000 ιδιώτες γιατροί και ιατρικά εργαστήρια και περίπου 250 διαγνωστικά κέντρα στην Ελλάδα, τα περισσότερα από τα οποία είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα ιατρικά εργαλεία.
Δεδομένης λοιπόν αυτής της μεγάλης προσφοράς επιλογών, οι εταιρίες παροχής ιατρικών υπηρεσιών μπορούν να προσεγγίσουν επιτυχώς υποψήφιους πελάτες ακολουθώντας την κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
– Διεξαγωγή έρευνας αγοράς για
* τον εντοπισμό των ομάδων-στόχων καθώς και τον προσδιορισμό των αναγκών και προσδοκιών τους
* διερεύνηση των προϊόντων/υπηρεσιών, πρακτικών και τιμών των ανταγωνιστών
Μέσα από την έρευνα αγοράς, οι εταιρίες αυτές μπορούν να προσδιορίσουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά τους και να διαφοροποιηθούν, είτε προσαρμόζοντας τα προϊόντα/υπηρεσίες τους είτε αναπτύσσοντας νέα στη βάση των δεδομένων που έχουν συγκεντρώσει.
– Καθιέρωση και προβολή μιας συνεκτικής επαγγελματικής εικόνας τόσο ηλεκτρονικά μέσω του website και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όσο και εντός των ιατρικών κέντρων/εργαστηρίων/ιατρείων (π.χ. καθαριότητα των χώρων, χρήση λογότυπου σε ιατρικές στολές, σχεδιασμός του κατάλληλου προωθητικού υλικού).
– Προώθηση της εμπειρογνωμοσύνης που διαθέτουν μέσα από την προβολή σε τοπικά και εθνικά μέσα μαζικής επικοινωνίας, από την αποστολή δελτίων τύπου, την δημοσίευση άρθρων σε εφημερίδες και περιοδικά, την αποστολή newsletter ή ακόμη και την οργάνωση σεμιναρίων και webinars για σημαντικά ιατρικά ζητήματα/ανακαλύψεις. Αυτή η παράμετρος είναι ιδιαίτερα σημαντική αν ληφθεί υπόψη ότι οι ασθενείς ενδιαφέρονται να εργαστούν με τα πιο έξυπνα, πιο ικανά άτομα καθώς και με αυτά που διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία.
– Διασφάλιση της ικανοποίησης των πελατών καθ’όλο το φάσμα των υπηρεσιών/προϊόντων που τους παρέχονται και η οποία σχετίζεται τόσο με τον τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες μέσω τηλεφώνου όσο και με τον τρόπο υποδοχής τους στο ιατρείο, την διακόσμησή του καθώς και την ενδυμασία του προσωπικού που εργάζεται σε αυτό.
– Προσφορά εξατομικευμένων και απλοποιημένων υπηρεσιών. Ο σημερινός καταναλωτής επιδιώκει εξατομικευμένη φροντίδα και δεν θέλει να αντιμετωπίζεται απλώς σαν ένας αριθμός, ούτε να ταλαιπωρείται. Μία ανθρώπινη αντιμετώπιση θα συμβάλλει στην ανάπτυξη συναισθηματικών δεσμών, ώστε οι πελάτες να ξαναπροτιμήσουν την ίδια εταιρία αλλά και να τη συστήσουν σε γνωστούς τους.
– Παροχή προσφορών. Μία τέτοια τακτική θα προσελκύσει υποψήφιους αγοραστές, ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη το μειωμένο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών λόγω της κρίσης, αλλά και η προτίμησή τους για ιδιωτική υγειονομική περίθαλψη που θεωρείται συνώνυμη καλύτερης ποιότητας στη χώρα μας.
Συνεπώς, οι καταναλωτές σήμερα ενημερώνονται συνεχώς και δεν επικεντρώνονται μόνο στην εικόνα, αλλά επιζητούν την ουσιαστική αξία, την αυθεντικότητα και την διαφάνεια, προτιμώντας εκείνες τις επιχειρήσεις που υιοθετούν ένα αληθινά ανθρώπινο πρόσωπο. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρίες παροχής ιατρικών εταιριών που θα ξεχωρίσουν και θα κερδίσουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών είναι αυτές που τους παρέχουν ουσιαστική και ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με τα οφέλη και την ποιότητα των υπηρεσιών που τους προσφέρουν, καθώς και που αναδεικνύουν με κάθε δυνατό τρόπο τον επαγγελματισμό τους, οικοδομώντας τελικά δεσμούς εμπιστοσύνης μαζί τους.
ΠΗΓΕΣ: John Greenfield and Kimberly A. Whitler (2015), Mark Scrivner (2015), Panagiotis Rosolymos (2014), Katie Stensberg (2013), Russ Alan Prince and Bruce Rogers (2012), www.smallbusiness.chron.com, www.ellinovretaniko.gr, www.export.gov.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.