Η νέα εποχή στις καταναλωτικές συνήθειες στην Κίνα

Η νέα εποχή στις καταναλωτικές συνήθειες στην Κίνα

Στο πλαίσιο της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι καταναλωτικές συνήθειες συνεχώς εξελίσσονται. Μερικά χρόνια πριν μόνο το 15% του πληθυσμού της Κίνας ασχολούνταν ενεργά με τις διαδικτυακές πωλήσεις, ενώ στη σημερινή εποχή το ποσοστό αγγίζει το 40%. Κατά μέσο όρο, το 95% των αγοραστών κάνει διαδικτυακή έρευνα αγοράς με το 98% να αναζητά προϊόντα ένδυσης, ενώ το 88% προϊόντα υγείας και ομορφιάς.

Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την αγορά των ΗΠΑ αγγίζοντας τα $630 δισεκατομμύρια μέχρι το 2019. Οι Κινέζοι καταναλωτές χρησιμοποιούν εκτενώς το κινητό τηλέφωνο, λόγω της άνεσης  και της ταχύτατης λήψης πληροφοριών που τους παρέχει χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Οι Κινέζοι καταναλωτές είναι ανοιχτοί σε καινοτομίες με το 77% να αγοράζει μέσω κινητού, ποσοστό υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι 48%. Μάλιστα, οι συνολικές δαπάνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο για κάθε Κινέζο ψηφιακό αγοραστή υπερδιπλασιαστήκαν σε 9.732 Γουάν (εθνικό νόμισμα) μεταξύ 2011 και 2015.  

Η συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών επιζητά αμεσότητα και αξιοπιστία και γι’ αυτό οι εφαρμογές που χρησιμοποιεί είναι απαραίτητο να προβλέπουν τις ανάγκες τους και να φροντίζουν για την ικανοποίησή αυτών άμεσα. Η συνεχής επικοινωνία μαζί τους, π.χ. με ενημερωτικά μηνύματα σε εφαρμογές του κινητού τους τηλεφώνου, emails, SMS, QRcodes  δημιουργεί το πολυπόθητο αίσθημα αμεσότητας.

Οι διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες που κατέχει η Κίνα αποδεικνύουν πως είναι η κυριότερη αγορά της Ασίας αποτελώντας το 45% των επιχειρήσεων που παράγουν καταναλωτικά προϊόντα.  Επομένως, το κλειδί της επιτυχίας για το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών στην Κίνα είναι η προσαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και στον γρήγορο ρυθμό ζωής των Κινέζων καταναλωτών.

Πηγέςwww.accenture.com