Η συλλογή δεδομένων για την παρατήρηση και πρόβλεψη της καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτελεί ένα εργαλείο το οποίο και χρησιμοποιείται εδώ και πολύ καιρό. Μέχρι τώρα όμως περιοριζόταν μόνο στα ψηφιακά μέσα με αποτέλεσμα να αγνοούνται χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα φυσικά καταστήματα.
Πλέον, η τάση αυτή τείνει να αλλάξει καθώς ο καταναλωτής είναι πιο ενημερωμένος και απαιτεί από την επιχείρηση άνεση, συνεργασία, συνέπεια αλλά και ευελιξία προσαρμογής στις δικές του ξεχωριστές ανάγκες. Οι καταστηματάρχες χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της έρευνας και συλλογής δεδομένων, μπορούν να γνωρίζουν αν οι στρατηγική marketing που ακολουθούν είναι η σωστή και αν η είσοδος ενός πελάτη στο κατάστημά τους, οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα, την πώληση.
Τι είναι όμως το Retail Analytics και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί πρακτικά; Μέσω της μεθόδου αυτής μπορούμε να συγκρίνουμε την καθημερινή προσέλευση επισκεπτών στο κατάστημα με τα ποσοστά των πωλήσεων μας, έχοντας έτσι μια συγκεκριμένη εικόνα της επιτυχίας ή της αποτυχίας μας. Με τον τρόπο αυτό οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τόσο τα προϊόντα τους όσο και τις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τον πελάτη και έχουν μια καλύτερη εικόνα του κοινού τους.
Οι πιο συνηθισμένοι τύποι Retail Analytics είναι: