Marketing Analytics: Τρεις προβλέψεις για το 2021

Marketing Analytics: Τρεις προβλέψεις για το 2021

Η Αpple «αποσύρεται» από το data baiting, η σημασία του «Value for Money» στον κλάδο του μάρκετινγκ θα αυξηθεί, θα εμφανιστούν νέοι και καλύτεροι τρόποι αξιολόγησης της εμπειρίας των διαδικτυακών πελατών και οι πρώτες ψηφιακές εταιρίες θα επικεντρωθούν στην διαμόρφωση μιας ανάμικτης αγοράς.

 

1.Πολλές διαδικτυακές επιχειρήσεις θα επιχειρήσουν το μοντέλο της ανάμικτης αγοράς

Υπάρχουν τρεις τρέχουσες τάσεις που μας οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα.

Αρχικά η σταδιακή εξαφάνιση του multi-touch, δηλαδή του ταυτόχρονου αγγίγματος μιας οθόνης με πολλά σημεία επαφής με την επιφάνεια. Τα third-party cookies αρχίζουν να καταργούνται σταδιακά. Ήδη έχουν καταργηθεί στο πρόγραμμα περιήγησης του chrome κι έχουν αρχίσει να γίνονται προαιρετικά σε κινητά της Apple. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν θα είναι σε θέση να παρακολουθούν πλήρως τις διαδικτυακές επισκέψεις των χρηστών και οι αναλυτές θα χρειαστούν μια νέα μέθοδο για να καθορίσουν πώς θα επηρεάζουν τις πωλήσεις.

Το δεύτερο είναι ότι κατά τη διάρκεια του COVID-19 οι performance marketers είδαν τεράστιες μεταβολές στον αριθμό των πωλήσεων που υποτίθεται ότι δημιουργήθηκαν από τους υπεύθυνους επικοινωνίας. Αυτό δεν οφείλεται στο γεγονός ότι οι πλατφόρμες ξαφνικά έγιναν καλύτερες ή χειρότερες, ήταν επειδή η πανδημία άλλαξε το μοτίβο της ζήτησης.

Τέλος, καθώς οι διαδικτυακές αγορές αντικατέστησαν τις επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα, οι εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου είχαν ένα καλό 2020. Με χρήματα στην τράπεζα και μεγάλες φιλοδοξίες για το 2021, πολλοί θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα σε μη ανιχνεύσιμες διαφημίσεις όπως στην τηλεόραση αλλά και εκτός σπιτιού.

 

2) Θα αναπτύξουμε περισσότερους και καλύτερους τρόπους για την αξιολόγηση της εμπειρίας των πελατών στο διαδίκτυο

 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, 1€ σε κάθε 3€ που δαπανήθηκε ήταν στο διαδίκτυο και είναι πιθανό το ποσοστό των αγορών που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο να παραμείνει πολύ πάνω από τα ιστορικά δεδομένα καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021.

Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι ενδέχεται να υπάρχουν περισσότερα lockdown ή ανησυχίες σχετικά με τη λιανική πώληση και εν μέρει επειδή οι διαδικτυακές αγορές είναι καλύτερες για ορισμένα άτομα και για ορισμένες αγορές, έτσι ώστε αυτή η αλλαγή στην συμπεριφορά να συνεχιστεί.

Αυτό σημαίνει ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν μέσω υπολογιστή ή τηλεφώνου κι αυτό θα συνεχιστεί καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους.

Υπάρχουν δύο επιπτώσεις που δείχνουν την ανάγκη για περισσότερα αναλυτικά στοιχεία. Πρώτον, η εμπειρία των πελατών θα είναι πολύ πιο εύκολη στην παρακολούθηση και τη μέτρηση. Και δεύτερον, οι επιχειρήσεις που ήξεραν να διαχειρίζονται παραδοσιακά την εμπειρία των πελατών, θα πρέπει τώρα να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις και να επικεντρωθούν στην εξυπηρέτηση πελατών μέσω του διαδικτύου ή των κοινωνικών μέσων.

Όλα τα είδη των διαδικτυακών μέσων θα πρέπει να αναγνωρίσουν όχι μόνο την τάση μιας αρχικής ανταπόκρισης, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η εμπειρία των πελατών επηρεάζει τόσο τις πωλήσεις όσο και την ίδια την εταιρία.

 

3) Θα υπάρξει μια νέα εστίαση στην σχέση ποιότητας/χρήματος στο μάρκετινγκ

Αναμφίβολα το 2021 θα είναι ένα σταθερό έτος για την έρευνα της αγοράς. Η έκθεση Bellwether της IPA στο τέλος του 2020 έδειξε ότι το 30-40% των στελεχών στις επιχειρήσεις σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες.

Τα analytics μπορεί να είναι καλύτερα από την παραδοσιακή έρευνα αγοράς, αλλά οι προμηθευτές δεν μπορούν να είναι ικανοποιημένοι.

Με μειωμένους προϋπολογισμούς έρευνας, οι διευθυντές μάρκετινγκ και οι CMOs θα υποχρεωθούν να λαμβάνουν τουλάχιστον τρεις προσφορές προκειμένου να καταλήξουν σε εκείνη που θα τους δώσει ποιοτική δουλειά με λογικό κόστος.

 

Πηγή: Marketing Week