Localize Your Product: Στρατηγική Διείσδυσης στην Κινέζικη Αγορά

Localize Your Product: Στρατηγική Διείσδυσης στην Κινέζικη Αγορά

Είναι αρκετά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να βρουν εξαγωγικές διεξόδους για τα προϊόντα τους, διερευνούν ολοένα και περισσότερο την αγορά της Κίνας, προσπαθώντας να μάθουν για τις πραγματικές ανάγκες και καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων καταναλωτών.
Ένα από τα απαραίτητα συστατικά επιτυχίας της στρατηγικής marketing στην Κίνα – που δυστυχώς δεν βλέπουμε να γίνεται πράξη από τους Έλληνες επιχειρηματίες – είναι η προσαρμογή του προϊόντος στις τοπικές ανάγκες, αυτό που στην ορολογία του marketing ονομάζεται “product localization”. Άλλωστε, ο διεθνής ανταγωνισμός στην Κίνα είναι τόσο μεγάλος που η προϊοντική διαφοροποίηση με απώτερο σκοπό την στόχευση σε niche τμήματα της αγοράς, είναι απαραίτητη.
Όσοι έχουν ζήσει στην Κίνα γνωρίζουν πολύ καλά ότι, σε πλήρη αντίθεση με τα πρότυπα ομορφιάς στον δυτικό κόσμο, η άσπρη επιδερμίδα στις γυναίκες είναι βασικό κριτήριο ομορφιάς. Την στιγμή που οι γυναίκες του δυτικού κόσμου κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να μαυρίσουν στις παραλίες, οι Κινέζες – όσες πάνε για να κάνουν μπάνιο στην θάλασσα – φορούν ειδικές μάσκες για να μην τις δει ο ήλιος.


Γίνεται αυτονόητο ότι – για παράδειγμα – η προώθηση του Ελληνικού τουρισμού στην Κίνα έχοντας ως concept τις παραλίες των νησιών μας, δεν θα είχε καμία απολύτως τύχη. Αντιθέτως, τα ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία της χώρας μας έχουν ιδιαίτερη αξία για τους Κινέζους και η σωστή προώθησή τους στην αγορά της Κίνας, σε συνδυασμό βεβαίως με την άρση των εμποδίων και περιορισμών στν έκδοση τουριστικής βίζας, θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά στην εξάπλωση του εισερχόμενου τουρισμού δώδεκα μήνες τον χρόνο και όχι μόνο την περίοδο του καλοκαιριού.
Η στρατηγική προώθησης των καλλυντικών στην Κίνα δεν θα είχε επίσης σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας χωρίς την απαραίτητη τροποποίηση του προϊόντος, ώστε αυτό να εξασφαλίζει ή – ακόμα καλύτερα – να ενδυναμώνει το έντονα επιθυμητό άσπρο χρώμα της γυναικείας επιδερμίδας.
Στην αγορά του κρασιού, ο ανταγωνισμός στην Κίνα είναι αδυσώπητος. Οι έρευνες αγοράς όμως δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικά τμήματα πληθυσμού – όπως για παράδειγμα νέα στελέχη επιχειρήσεων, έγκυες γυναίκες, αθλητές, θρησκευτικές ομάδες – που ενώ εκτιμούν την γεύση ενός καλού Ευρωπαϊκού κρασιού, δεν θέλουν να πιουν αλκοόλ. Μήπως αυτό αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για την προώθηση ενός alcohol-free κρασιού στην Κίνα; Οι Ισπανοί ήδη το έχουν κάνει. Με μεγάλη επιτυχία!