Tips για προσέλκυση πελατών στον κλάδο της αισθητικής χειρουργικής

Tips για προσέλκυση πελατών στον κλάδο της αισθητικής χειρουργικής


Διανύοντας μία εποχή όπου η προσεγμένη εξωτερική εμφάνιση προβάλλεται περισσότερο από ποτέ ως αξία στη ζωή και την ψυχολογία των ανθρώπων και ιδιαίτερα των νέων, ο κλάδος της αισθητικής χειρουργικής τείνει να ακμάζει. Τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες εστιάζουν συνεχώς στην βελτίωση της εικόνα τους, αναζητώντας για το σκοπό αυτό όσο το δυνατόν ποιοτικότερες και αποδοτικότερες ιατρικές υπηρεσίες, προκειμένου να συμμορφωθούν με τα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονται από τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο πλαίσιο αυτό ιατροί και εταιρείες παροχής υπηρεσιών στον τομέα της αισθητικής χειρουργικής ανταγωνίζονται έντονα μεταξύ τους προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και να ανταποκριθούν επιτυχώς στις προσδοκίες τους.
Καταρχήν, η κατακόρυφη αύξηση των επεμβάσεων πλαστικής χειρουργικής την τελευταία δεκαετί α παγκοσμίως αποτελεί μία σημαντική τάση η οποία αναμένεται να επικρατήσει και στο μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 μόνο πραγματοποιήθηκαν 9.645.395 επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής με το μεγαλύτερο μέρος αυτών να έχουν λάβει χώρα στις ΗΠΑ (15,4%), στη Βραζιλία (13,9 %), στη Νότια Κορέα (4,6%), στο Μεξικό (4%) και στην Ιαπωνία (3,4%). Οι χειρουργικές επεμβάσεις που ήταν πιο δημοφιλείς το 2014 ήταν η βλεφαροπλαστική (1.427.451 αισθητικές επεμβάσεις), η λιποαναρρόφηση (1.372.901),  η προσθετική στήθους (1.348.197), η μεταμόσχευση λίπους (965.727) και η ρινοπλαστική (849.445). Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι οι γυναίκες είναι αυτές που καταφεύγουν περισσότερο σε τέτοιου είδους επεμβάσεις, αν και πλέον και οι άντρες έχουν αρχίσει να εξερευνούν λύσεις αισθητικής χειρουργικής.
Παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα, υπολογίζεται ότι στην χώρα μας πραγματοποιούνται γύρω στις 15.000-20.000 επεμβάσεις τον χρόνο, αριθμός πολύ υψηλός σε σχέση με τον πληθυσμό της, γεγονός που καταδεικνύει ότι το ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο κλάδο εξακολουθεί να διατηρείται  ακμαίο. Το πιο δημοφιλές είδος εγχείρησης είναι η ρινοπλαστική και η αυξητική μαστού για τις γυναίκες, ενώ για τους άντρες η ρινοπλαστική και η λιποαναρρόφηση που δημιουργεί ανάγλυφους κοιλιακούς (6-pack).
Ωστόσο, η ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση των αισθητικών επεμβάσεων και η αυξημένη διάδοσή τους έχουν ως αποτέλεσμα αυτές να προωθούνται ως ένα εμπορικό προϊόν προς μαζική κατανάλωση το οποίο υπόσχεται ότι θα εκπληρώσει ακόμη και τις πιο μη ρεαλιστικές προσδοκίες των ενδιαφερόμενων, παρά ως μια ιατρική υπηρεσία. Μια τέτοια προσέγγιση όμως εγκυμονεί κινδύνους, καθώς ο κάθε ασθενής έχει διαφορετικές ανάγκες, ενώ ο κάθε χειρούργος εφαρμόζει τις δικές του τεχνικές τις οποίες και διαφημίζει στους υποψήφιους πελάτες του.
Όμως είναι σημαντικό οι πλαστικοί χειρούργοι να κατανοήσουν πλήρως τις απαιτήσεις και επιθυμίες των ασθενών τους, ειδικότερα αν ληφθεί υπόψη ότι οι τελευταίοι επιλέγουν να απευθυνθούν σε ιατρούς που χαρακτηρίζονται από επαγγελματική δεξιότητα και οι οποίοι δίνουν έμφαση στην εξατομικευμένη επικοινωνία και εξυπηρέτηση. Επιτυχημένοι πλαστικοί χειρούργοι είναι εκείνοι οι οποίοι καταφέρνουν να δημιουργήσουν μία σχέση εμπιστοσύνης με τους ασθενείς τους, θέτοντας ως προτεραιότητά τους την ασφάλειά τους καθώς και την βελτίωση όχι μόνο της εμφάνισής τους αλλά και της ψυχολογίας τους. Συνοπτικά, επιβάλλεται:
-Να παρέχουν την όσο το δυνατόν καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση στους ασθενείς για την εμπειρογνωμοσύνη του ιατρικού προσωπικού, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ή εναλλακτικές λύσεις, δεδομένου ότι οι ασθενείς ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με εκείνα τα άτομα που διαθέτουν άριστες εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία.
-Να δίνουν περισσότερη έμφαση στον ασθενή. Οι πλαστικοί χειρούργοι πρέπει να ξεφύγουν από τη λογική “business as usual” με βάση την οποία αντιμετωπίζουν την αισθητική επέμβαση ως επιχειρηματική δραστηριότητα. Μία ουσιαστική ανθρώπινη αντιμετώπιση θα συμβάλλει στην ανάπτυξη συναισθηματικών δεσμών, που θα οδηγήσει τους πελάτες να ξαναπροτιμήσουν τον ίδιο γιατρό ή ιατρικό κέντρο αλλά και να το(ν) προωθήσουν στους γνωστούς τους.
-Να παρέχουν ικανοποιητικές υπηρεσίες στο σύνολό τους από τη στιγμή που θα μπει ο ασθενής στο ιατρικό κέντρο μέχρι τη στιγμή που θα φύγει από αυτό. Αν και η άριστη επικοινωνία με τον ιατρό αποτελεί βασικό παράγοντα για την επιλογή του κατάλληλου ειδικού στον τομέα της πλαστικής χειρουργικής, σημαντικό ρόλο παίζει και η συμπεριφορά του λοιπού προσωπικού αλλά και η κατάσταση του χώρου. Η χρήση αρωμάτων, χρωμάτων και φωτισμού και ο συνδυασμός τους μπορούν να προκαλέσουν θετικές εντυπώσεις στον ασθενή δίνοντας του μία αίσθηση άνεσης και ασφάλειας, όπως και η ευγένεια του προσωπικού του ιατρικού κέντρου.
-Να δημιουργήσουν και να προβάλλουν μια συνεκτική επαγγελματική εικόνα τόσο ηλεκτρονικά μέσω του website και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όσο και εντός των ιατρικών κέντρων (π.χ. καθαριότητα των χώρων,  χρήση λογότυπου σε ιατρικές στολές, σχεδιασμός του κατάλληλου προωθητικού υλικού).
ορθολογική τιμολόγηση των ιατρικών υπηρεσιών σε συνδυασμό με την παροχή εναλλακτικών ή ευέλικτων τρόπων πληρωμής (π.χ σε δόσεις) μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην επιλογή του πλαστικού χειρούργου ή της ιατρικής κλινικής, καθώς οι υποψήφιοι πελάτες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στο θέμα της τιμής δεδομένης της οικονομικής κρίσης που έχει οδηγήσει στην μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους.
Συνεπώς, οι καταναλωτές σήμερα επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην βελτίωση της εξωτερικής τους εμφάνισης και στο πλαίσιο αυτό απευθύνονται στους πλαστικούς χειρούργους. Εκείνοι όμως οι οποίοι πραγματικά ξεχωρίζουν και  καταφέρνουν να αποκτούν αφοσιωμένους πελάτες είναι αυτοί που παρέχουν στους ασθενείς ουσιαστική και ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και τα αποτελέσματα αυτών, καθώς και που αναδεικνύουν με κάθε δυνατό τρόπο τον επαγγελματισμό τους, οικοδομώντας δεσμούς εμπιστοσύνης μαζί τους.
 
ΠΗΓΕΣ : Press Center (2013),  Jeannette Y. Wick (2015), http://www.isaps.org