Οι ηλικιωμένοι καταναλωτές: Μια ανερχόμενη ομάδα-στόχος για την βιομηχανία ρούχων!

Οι ηλικιωμένοι καταναλωτές: Μια ανερχόμενη ομάδα-στόχος για την βιομηχανία ρούχων!

 
Οι καταναλωτές άνω των 60 ετών αποτελούν μια ομάδα η οποία δεν λαμβάνεται επαρκώς υπόψη από τον κλάδο της ένδυσης, κι όμως αυτή μπορεί να αποφέρει πολλά κέρδη στον κλάδο αυτό καθώς:

  • Οι καταναλωτές άνω των 60 ετών ολοένα και αυξάνονται σε αριθμό στον δυτικό κόσμο. Σε λιγότερο από τέσσερις δεκαετίες, πάνω από το ένα τρίτο του πληθυσμού της Ευρώπης αναμένεται να είναι πάνω από 60 ετών και πάνω από το ένα τέταρτο του πληθυσμού θα είναι άνω των 65 ετών με τη Γερμανία, την Ιταλία να καταγράφουν τον μεγαλύτερο πληθυσμό ηλικιωμένων.
  • Πολλοί ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών συνεχίζουν να εργάζονται κυρίως στους τομείς της γεωργίας, της δημόσιας διοίκησης, της παιδείας, της υγείας και των  κοινωνικών υπηρεσιών λόγω της οικονομικής κρίσης. Ενδεικτικά, παρά το γεγονός ότι η συνολική απασχόληση στην ΕΕ έπεσε από 2008 έως το 2011, ο αριθμός των απασχολούμενων ηλικίας 50 έως 64 ετών αυξήθηκε κατά 5,8%, ενώ ο αριθμός των απασχολουμένων ηλικίας 65 ετών και άνω αυξήθηκε κατά 4,1 %.
  • Πολλοί Ευρωπαίοι μετά τη συνταξιοδότηση τους επιδίδονται σε φυσικές δραστηριότητες για την ενίσχυση της υγείας τους οπότε και αναζητούν τα κατάλληλα αθλητικά είδη. Χαρακτηριστικά, το 30% του ευρωπαϊκού πληθυσμού  ηλικίας 55 ετών και άνω, αθλείται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και το 43% δηλώνει ότι πραγματοποιεί τακτικά εναλλακτικές φυσικές δραστηριότητες (ποδηλασία, χορό, κολύμπι, κηπουρική ή γκολφ).
  • Οι Ευρωπαίοι ηλικιωμένοι ταξιδεύουν περισσότερο και επιθυμούν να αγοράζουν  ενδύματα που θα εξυπηρετούν αυτόν τους τον σκοπό. Μάλιστα ο αριθμός των Ευρωπαίων τουριστών άνω των 65 ετών αυξήθηκε κατά 10% το 2011 σε σχέση με το 2006, ενώ οι τουριστικές δαπάνες τους αυξήθηκαν κατά 33% το ίδιο χρονικό διάστημα, αντιπροσωπεύοντας το 20% του συνόλου των τουριστικών δαπανών των Ευρωπαίων (το αντίστοιχο ποσοστό για το 2006 ήταν 15%).
  • Οι Ευρωπαίοι ηλικιωμένοι είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν υψηλό αντίτιμο για άνετα υφάσματα πολύ καλής ποιότητας (π.χ. κασμίρ, μετάξι, οργάντζα), ρούχα (π.χ. μάλλινα πουλόβερ, ζακέτες, παλτά) και αξεσουάρ (κασκόλ, καπέλα) με παρατεταμένη διάρκεια ζωής.

Πηγές: CBI (2014), World Bank (2013), Eurostat, 2011