Καταναλωτικές συνήθειες για την εορταστική περίοδο 2013

Καταναλωτικές συνήθειες για την εορταστική περίοδο 2013

Με τις διακοπές των Χριστουγέννων να πλησιάζουν, οι έμποροι της λιανικής πώλησης βρίσκονται ήδη σε ετοιμότητα λειτουργίας υπό τους εντατικούς ρυθμούς της εορταστικής περιόδου. Πώς διαγράφεται όμως η αγοραστική κίνηση την περίοδο των εορτλων για το 2013;
Το 66% των καταναλωτών πιστεύουν ότι οι επιχειρηματίες θα προσφέρουν καλύτερες τιμές και εκπτώσεις αυτόν το χρόνο λόγω της υφιστάμενης οικονομικής ύφεσης, ενώ το 23% των καταναλωτών σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα φέτος στις εορταστικές αγορές σε σύγκριση με την περσινή εορταστική περίοδο. Από αυτούς, το 41% θα επιδοθεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές λόγω μειωμένων τιμών και εκπτωτικών προσφορών, ενώ μόλις το 8% θα επιδοθεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές λόγω εύρεσης εργασίας αυτόν το χρόνο.
Από την άλλη μεριά, το 16% αυτών που σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα φέτος, επικαλείται ότι είναι πλέον κοινωνικά αποδεκτό να αγοράσεις δώρα για λιγότερους ανθρώπους λόγω της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF) των Ηνωμένων Πολιτειών, προβλέπονται οριακά κέρδη για αυτή τη σεζόν, με 3,9% ετήσια αύξηση των λιανικών πωλήσεων που ανέρχεται σε $ 62 δις. Οι on-line αγορές από την άλλη μεριά κερδίζουν αυξάνονται με ποσοστό 13-15%. Σύμφωνα με την NRF, ο μέσος αγοραστής των εορτών  αναμένεται να δαπανήσει $ 737.95 για δώρα φέτος, περίπου 2% λιγότερο από τα $ 752,24 που δαπανήθηκαν πέρυσι. Οι εκτιμήσεις για την κατά κεφαλήν δαπάνη των εορτών είναι ακόμα χαμηλές επειδή οι καταναλωτές σχεδιάζουν να περικόψουν τον προϋπολογισμό τους για να χαρίσουν δώρα στον εαυτό τους. 57% θα επωφεληθούν από τις προσφορές και άλλες εκπτώσεις για να αγοράσουν  δώρα για τον εαυτό τους φέτος, ποσοστό που είναι χαμηλότερο του 59% του προηγούμενου έτους. Επιπλέον, οι “self-gifters” θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο $ 129,62 δολάρια για τον εαυτό τους, κάτω από το περσινό ρεκόρ των $ 140,43.