Ικανοποιητική Αύξηση των Ελληνικών Κρασιών προς Κίνα αλλά…

Ικανοποιητική Αύξηση των Ελληνικών Κρασιών προς Κίνα αλλά…

Τον τελευταίο καιρό διαβάζουμε διάφορα άρθρα για την τεράστια αύξηση των Ελληνικών κρασιών προς την Κίνα, τα οποία συνοδεύονται συνήθως από διθύραμβους τίτλους περί κατάκτησης της Κινεζικής αγοράς από τα Ελληνικα κρασιά. Στις ειδήσεις αυτές κυριαρχεί η πραγματικά σπουδαία διακρατική συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της συνεταιριστικής οινοποιίας Vaeni της Νάουσας και ενός Κινεζικού κολοσσού, με βάση την οποία ο Ελληνικός συνεταιρισμός θα εξάγει στην Κίνα ετησίως 300 containers, αξίας 10 εκ. Ευρώ ετησίως, για δέκα χρόνια.
Πρόκειται πραγματικά για σπουδαία επιτυχία, η οποία – σύμφωνα με τα λεγόμενα εκπροσώπων του συνεταιρισμού – επιτεύχθηκε μετά από μακρόχρονη προσπάθεια με συνεχή ταξίδια στην Κίνα και ανάπτυξη δημοσίων σχέσεων με τους Κινέζους. Εδώ βρίσκεται κατά την άποψή μας, το κλειδί της επιτυχίας μιας τέτοιας συμφωνίας, στο ότι δηλαδή υιοθετήθηκε και εφαρμόσθηκε ένα μακροπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης της Κινεζικής αγοράς, το οποίο έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργία προσωπικών επαφών και σχέσεων εμπιστοσύνης με τους Κινέζους.
Μετά από σχετική έρευνά μας, παρατηρούμε ότι οι εξαγωγές Ελληνικών κρασιών στην Κίνα αυξήθηκαν τα τελευταία 3 χρόνια από το σχεδόν ανύπαρκτο επίπεδο των μόλις 153.000€ (2009) σε 1.948.000€ (2011). Ωστόσο, οι εξαγωγές Ελληνικών κρασιών στην Κίνα συνεχίζουν να κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές, οι οποίες επίσης παρουσίασαν αξιόλογη αύξηση από 200.997.000€ (2009) σε 691.971.000 (2011).
Τα στοιχεία της έρευνάς μας δείχνουν ότι το 2011, οι Ελληνικές εξαγωγές κρασιών στην Κίνα ανήλθαν σε μόλις 0,28% επί των Ευρωπαϊκών εξαγωγών κρασιών στην Κίνα. Αναμένεται το ποσοστό αυτό να αυξηθεί με την υλοποίηση της προαναφερόμενης συμφωνίας, ωστόσο οι δυνατότητες και προοπτικές των Ελληνικών κρασιών στην Κίνα είναι πολύ μεγαλύτερες. Προϋπόθεση όμως είναι ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες θα εφαρμόσουν σταθερά και απαρέγγλιτα ένα μακροπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης της αγοράς της Κίνας (δεδομένου ότι η αγορά δεν προσφέρεται για γρήγορο και εύκολο κέρδος), το οποίο θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητές της, τηρώντας με ευλάβεια τα συμφωνηθέντα, τόσο σε επίπεδο ποιότητας των προϊόντων όσο και σε επίπεδο συνολικού service προς τους Κινέζους αγοραστές.