Η πρώτη εντύπωση μετράει!!!

Η πρώτη εντύπωση μετράει!!!

Οι καταναλωτές, όταν αγοράζουν προϊόντα για πρώτη φορά, επιλέγουν αυτά που είναι ελκυστικά στην όψη. Σύμφωνα με το 74% των καταναλωτών η συσκευασία είναι κρίσιμης σημασίας στην τελική επιλογή ενός προϊόντος.
Μόλις οι καταναλωτές αναπτύξουν εμπιστοσύνη σε ένα προϊόν, η συσκευασία και οι ετικέτες είναι πλέον μικρότερης σημασίας. Επιπλέον, έρευνες αποκαλύπτουν ότι οι καταναλωτές κρίνουν υποσυνείδητα ένα προϊόν μέσα σε 90 δευτερόλεπτα από την αρχική οπτική  επαφή. Μάλιστα,  70% των αποφάσεων για την αγορά ενός προϊόντος λαμβάνονται στα ράφια των καταστημάτων, ενώ το 85% των αποφάσεων λαμβάνονται χωρίς καν οι καταναλωτές να σηκώσουν κάποιο άλλο ανταγωνιστικό προϊόν από το ράφι. Τέλος, 90% των αποφάσεων λαμβάνονται αμέσως μετά την οπτική επαφή με το προϊόν.
Το χρώμα λοιπόν, αποτελεί το πρώτο γνώρισμα μιας συσκευασίας, ώστε να είναι ελκυστική  στους καταναλωτές που αποζητούν την διαφοροποίηση των brands. Το χρώμα της συσκευασίας αυξάνει την αναγνωρισιμότητα του brand κατά 80%, ενώ οι καταναλωτές κατατάσσουν ένα προϊόν ως ακριβό ή κάτω του μετρίου βάσει του χρώματος της συσκευασίας. Άλλο χαρακτηριστικό που επηρεάζει την ελκυστικότητα μιας συσκευασίας καθώς και το μήνυμα που επικοινωνείται, είναι οι γραμμές της. Για παράδειγμα, οι γυναίκες ταυτίζονται περισσότερο με καμπυλόγραμμες συσκευασίες καθώς εκλαμβάνονται ως χαριτωμένες και γαλήνιες, ενώ οι άντρες ταυτίζονται περισσότερο με ίσιες γραμμές που εκλαμβάνονται ως πιο σοβαρές.
Συνεπώς, αυτό που προκύπτει από τις εκάστοτε έρευνες είναι η στρατηγική σημασία της συσκευασίας ενός προϊόντος στην πρώτη πώληση αλλά και ο ρόλος του χρώματος και των γραμμών της, που είναι ικανά να λειτουργήσουν ως εργαλείο προσέλκυσης του στοχευμένου καταναλωτικού κοινού.