Στο άρθρο του με τίτλο «Ελαιόλαδο – Κρασί: Αγροτικά προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας», που δημοσιεύτηκε στο 61ο τεύχος του περιοδικού συσκευασίας Allpack, ο Κος Καραβασίλης αναλύει το στρατηγικό ρόλο τη συσκευασίας ως μέσο που προσδίδει υπεραξία στο ελληνικό ελαιόλαδο και κρασί, εφορμώμενος από τα αποτελέσματα της διετούς «Έρευνας διάθεσης τυποποιημένου, εξαιρετικού παρθένου ελληνικού ελαιολάδου» της DK Consultants. Κεντρικός άξονας του άρθρου, είναι η έλλειψη τόλμης και εξωστρέφειας των ελληνικών συσκευασιών, που σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, συμβάλλουν στην έλλειψη σταθερής και συνεπούς παρουσίας των ελληνικών ετικετών στις διεθνείς αγορές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ
Υπό αυτό το πρίσμα, περιγράφονται τα δύο κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ελληνικής συσκευασίας, ο συντηρητισμός και η απουσία storytelling, η απουσία δηλαδή ενός ολοκληρωμένου concept.Γενικότερα, το άρθρο υποδεικνύει την απλοϊκή συσκευασία, την ενιαία στρατηγική marketing και την απουσία στοχευμένων προωθητικών ενεργειών, ως τις βασικές πηγές της ασθενικής εξαγωγικής δραστηριότητας των ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και της αδυναμίας εδραίωσης τους στις αγορές του εξωτερικού.
Τέλος, ιδιαίτερη μνεία γίνεται στις εξελίξεις σε ότι αφορά τη συσκευασία οίνου, όπως είναι οι ατομικές μερίδες οίνου σε tubes ή ποτήρια PET και στον διαχωρισμό των αγορών σε «ώριμες» και “premium” ανάλογα με τα κριτήρια επιλογής συσκευασίας από το αγοραστικό κοινό. Επιπλέον, αναλύεται και ο δισταγμός των Ελλήνων παραγωγών για την υιοθέτηση νέων καινοτόμων συσκευασιών.
Ωστόσο, αυτό που γίνεται κατανοητό στο άρθρο είναι ότι, με την ενδελεχή και αποτελεσματική έρευνα αγοράς, τα κριτήρια επιλογής του εκάστοτε καταναλωτικού κοινού, τον σωστό γραφιστικό και δομικό σχεδιασμό και μία ολιστική προσέγγιση marketing, τα ελληνικά προϊόντα ελαιολάδου και οίνου, μπορούν να αποκτήσουν υψηλή προστιθέμενη αξία, πέρα από την εκλεκτή ποιότητα τους. Μία τέτοια ολιστική προσέγγιση μάρκετινγκ θα ενισχύσει την συνέπεια και την συνέχεια των ελληνικών επώνυμων προϊόντων και θα εξασφαλίσει τη σταθερή τους παρουσία στις διεθνείς αγορές. Οι Έλληνες παραγωγοί, πειραματιζόμενοι με νέα υλικά, απλές και σαφείς γραμμές και με βάση ολοκληρωμένα concept θα υποστηρίξουν τα προϊόντα τους στο σύνολο τους, προσδίδοντάς τα την υπεραξία που θα τα διαφοροποιήσει από τα υπόλοιπα ομοειδή προϊόντα.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.