Γνωρίστε τον σύγχρονο Ασιάτη καταναλωτή!

Γνωρίστε τον σύγχρονο Ασιάτη καταναλωτή!

 
Ο πληθυσμός της Ασίας είναι νέος σε ηλικία. Ενδεικτικά η Κίνα και η Ινδία έχουν σήμερα πάνω από 620 εκ. νέους ηλικίας 15-29 ετών. Οι νέοι Ασιάτες καταναλωτές είναι ιδιαίτερα μορφωμένοι και ενημερωμένοι κι αγαπούν να αγοράζουν επώνυμα προϊόντα.
Οι καταναλωτές στην Ασία είναι δεινοί γνώστες και χρήστες των νέων τεχνολογιών και ειδικότερα των κινητών συσκευών. Το 2013, η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αριθμούσε περίπου 2,5 δις χρήστες κινητών τηλεφώνων με το 1 δις να είναι Κινέζοι, και περίπου το άλλο μισό δις Ινδοί. Πλέον το 98% των Ασιατών καταναλωτών είναι κάτοχοι smartphones, με το 88% να τα χρησιμοποιεί πολύ συχνά ή συνέχεια είτε για επικοινωνία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (83%) είτε για πλοήγηση στο διαδίκτυο (77%). Οι περισσότεροι χρήστες smartphones στην Ασία είναι Κινέζοι με το 94% να τα χρησιμοποιεί συνέχεια.
Οι καταναλωτές στην Ασία αγοράζουν ολοένα και περισσότερο προϊόντα στο διαδίκτυο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένο στην Κίνα, ενώ έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται στην Νοτιοανατολική Ασία.
Ακόμη, πριν προβούν στην αγορά ενός προϊόντος αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο ιδιαίτερα μέσω των κινητών συσκευών τους για προσφορές και εκπτώσεις, συγκρίνουν τιμές με άλλα προϊόντα καθώς και τις τιμές στα e-shops και στα αντίστοιχα φυσικά καταστήματα και πραγματοποιούν τις αγορές τους κυρίως ηλεκτρονικά μέσω των smartphones τους. Mετά τη χρήση του προϊόντων συνηθίζουν να γράφουν κριτικές στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Χαίρονται να λαμβάνουν κυρίως μέσω mail πληροφορίες για προϊόντα καθώς και προσφορές που είναι προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις τους.
Οι κυριότερες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών που αγοράζουν ηλεκτρονικά οι Ασιάτες καταναλωτές είναι οι ηλεκτρικές συσκευές, τα ρούχα, τα καλλυντικά, τα είδη φροντίδας κατοικίδιων ζώων και τα προϊόντα πολυτελείας.
Eίναι πιο δεκτικοί στις δυτικές αξίες και στον δυτικό πολιτισμό
Δίνουν έμφαση στην σχέση ποιότητας-τιμής ενός προϊόντος (value for money)
Προτιμούν τα brands που έχουν ως προτεραιότητά τους την εξοικονόμηση χρόνου καθώς και την άνεση και ευκολία του καταναλωτή.
Επιλέγουν brands που ωφελούν την κοινωνία και το περιβάλλον και τα οποία, δίνουν μια αίσθηση αυθεντικότητας, έχουν δυνατό story-telling και στοχεύουν στην ανάπτυξη συναισθηματικών δεσμών με τους πελάτες τους.
Πηγές: Benjamin Cher (2016) Helen H. Wang (2015), www.accenture.com, www.enterpriseinnovation.net, www.ogilvydo.com, www.experian.com.sg