Τι αποκαλύπτει το χρώμα του λογότυπού σας για την εταιρεία σας;

Τι αποκαλύπτει το χρώμα του λογότυπού σας για την εταιρεία σας;


Tο λογότυπο αποτελεί ίσως το σημαντικότερο στοιχείο της προβολής και προώθησης ενός brand στο καταναλωτικό κοινό, στοχεύοντας στη δημιουργία μίας συγκεκριμένης ταυτότητας και εικόνας στο μυαλό των υποψήφιων αγοραστών, καθώς και στη διαφοροποίησή του από τους ανταγωνιστές.  Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο είναι το αποτέλεσμα του συνδυασμού πολλών χαρακτηριστικών και ταυτόχρονα ένδειξη του επαγγελματισμού μιας επιχείρησης. Πώς όμως το λογότυπο μπορεί να προσελκύσει πελάτες και να τους μετατρέψει σε αφοσιωμένους οπαδούς του brand σας;
Καταρχήν, υπογραμμίζεται ότι οι καταναλωτές αγοράζουν κυρίως κατευθυνόμενοι από την αίσθηση της όρασης,  καθώς είναι  περίπου 9 φορές ισχυρότερη από όλες τις άλλες αισθήσεις, οπότε είναι σημαντικό το λογότυπο να εστιάζει στην ενίσχυση της οπτικής επικοινωνίας μεταξύ πελάτη-προϊόντος, επηρεάζοντας έτσι άμεσα τα συναισθήματά τους και κατ’ επέκταση την τελική αγοραστική τους απόφαση. Άλλωστε, έρευνες έχουν δείξει ότι μεταξύ των χαρακτηριστικών που συνθέτουν ένα δυναμικό λογότυπο, το χρώμα είναι εκείνο που ασκεί τη μεγαλύτερη επιρροή στις προτιμήσεις των πελατών, καθώς επικοινωνεί πιο αποτελεσματικά  τις αξίες και την φιλοσοφία της εταιρίας. Μάλιστα, η αλληλεπίδραση των πελατών με συγκεκριμένα χρώματα θα μπορούσε να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του λογότυπου και συνεπώς και της εταιρείας  μέχρι και κατά 70%. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι το χρώμα συντελεί στην βελτίωση των ικανοτήτων αντίληψης/κατανόησης/εμπέδωσης, εκμάθησης και ανάγνωσης των υποψήφιων αγοραστών κατά 73%, 55-68% και 40% αντίστοιχα.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με σχετική έρευνα οι καταναλωτές αποφασίζουν υποσυνείδητα για την αγορά ενός προϊόντος σε λιγότερο από 90 δευτερόλεπτα από την προβολή του στο ράφι, και η πλειοψηφία αυτών (62-90%) βασίζει την απόφαση αυτή αποκλειστικά στο χρώμα. Στην πραγματικότητα, σχεδόν το 85% των καταναλωτών αναφέρουν το χρώμα ως τον κύριο λόγο που αγοράζουν ένα συγκεκριμένο προϊόν, ενώ το 80% αυτών πιστεύουν ότι το χρώμα ενισχύει την αναγνωρισιμότητα του λογότυπου και κατ’ επέκταση του brand. Η ίδια έρευνα έδειξε ότι τα 2/3 των καταναλωτών αποφεύγουν να αγοράσουν προϊόντα, εάν αυτά δεν διατίθενται στο επιθυμητό γι΄αυτούς  χρώμα.
Ποια είναι λοιπόν εκείνα τα βήματα ή οι τακτικές που θα πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρία προκειμένου να σχεδιάσει ένα χρωματικά ελκυστικό και αποτελεσματικό λογότυπο ώστε να κερδίσει τις εντυπώσεις των υποψήφιων πελατών;
> Παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, οι προσωπικές εμπειρίες ακόμη και η καταγωγή ή η κουλτούρα των καταναλωτών επηρεάζουν τις προτιμήσεις των χρωμάτων τους, οπότε και τα brands θα πρέπει να τους λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους κατά τον σχεδιασμό του λογότυπου τους στο πλαίσιο των στρατηγικών branding και marketing που ακολουθούν. Λόγου χάρη:
– το κόκκινο χρώμα στις δυτικές χώρες συμβολίζει δύναμη, πάθος και ενθουσιασμό, στις ανατολικοευρωπαϊκές   χώρες παραπέμπει στον κομουνισμό, στις ασιατικές χώρες συνδέεται με την ευτυχία, την ευημερία, την καλή τύχη και την μακροζωία, ενώ στις χώρες της Μέσης Ανατολής είναι συνώνυμο του κινδύνου.
-Οι άνδρες και οι γυναίκες  προτιμούν το μπλε και το πράσινο χρώμα, αν και το μπλε προτιμάται περισσότερο από τους άντρες. Επίσης το ροζ χρώμα έχει μεγαλύτερη απήχηση στις γυναίκες
> Ορισμένα χρώματα προκαλούν συγκεκριμένα συναισθήματα στους καταναλωτές και επηρεάζουν την ψυχολογία τους. Χαρακτηριστικά
– Tο μπλε χρώμα παραπέμπει στον ουρανό και τη θάλασσα και συνδέεται με συναισθήματα ηρεμίας και ασφάλειας. Η χρήση του στο λογότυπο (π.χ twitter, Hewlett Packard, Samsung Ford),συνήθως αποσκοπεί να δημιουργήσει μια αίσθηση ασφάλειας και μια σχέση εμπιστοσύνης με τους υποψήφιους πελάτες.
Το κόκκινο χρώμα προσελκύει την προσοχή, αυξάνει την όρεξη και προκαλεί έντονα συναισθήματα στους καταναλωτές, ενώ η χρήση του στο λογότυπο ενός brand του προσδίδει δυναμικότητα.
– Το πορτοκαλί συνδέεται με παιχνιδιάρικη διάθεση, φιλικότητα, δημιουργικότητα  και ενθουσιασμό, οπότε κι ένα πορτοκαλί λογότυπο δημιουργεί ένα αίσθημα άνεσης και χαράς στους πελάτες του brand.
– Το κίτρινο χρώμα δημιουργεί αισθήματα αισιοδοξίας και χαράς, και προσελκύει τους καταναλωτές στις βιτρίνες, αν και υπογραμμίζεται ότι οι φωτεινές αποχρώσεις του κουράζουν το ανθρώπινο μάτι. Ένα κίτρινο λογότυπο μεταδίδει το μήνυμα ότι η εταιρία είναι φιλική και ευχάριστη.
Το πράσινο παραπέμπει στην φύση και αντιπροσωπεύει την ανάπτυξη και τον πλούτο, ενώ δημιουργεί το αίσθημα της χαλάρωσης και της αναζωογόνησης. Ένα πράσινο λογότυπο μεταφέρει το μήνυμα ότι η εταιρεία σας είναι φιλική προς το περιβάλλον ή ότι τα προϊόντα της κάνουν καλό στην ανθρώπινη υγεία (π.χ. Starbucks, Perrier)
– To μωβ αποτελεί το κλασικό χρώμα των ευγενών και βασιλιάδων, οπότε και συνδέεται με τον πλούτο και την πολυτέλεια, αλλά και με τη φαντασία, το μυστήριο και την μαγεία. Δεν είναι τυχαίο που τα brands στον κλάδο ομορφιάς συχνά χρησιμοποιούν αποχρώσεις του μωβ στα λογότυπά τους (π.χ. Claire’s, Essence)
To μαύρο χρώμα αν και φαίνεται απλό είναι συνώνυμο της φινέτσας, της κομψότητας, του μυστηρίου και της γοητείας και γι’αυτό χρησιμοποιείται συχνά από τα brands προϊόντων πολυτελείας (π.χ D&G, Gucci, Boss, Fendi)
Συνεπώς, το χρώμα αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη διαφοροποίηση και την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας ενός brand και πολλές φορές είναι πιο ισχυρό και από τις ίδιες τις λέξεις. Είναι το πρώτο πράγμα που ακούσια ο πελάτης θα παρατηρήσει στο λογότυπο του brand και το οποίο θα επηρεάσει καθοριστικά την τελική αγοραστική του απόφαση, καθώς του δημιουργεί συγκεκριμένα συναισθήματα και του μεταδίδει με γλαφυρό τρόπο τις αξίες που αντιπροσωπεύει το brand.  Η κατανόηση  των συναισθηματικών συνδέσεων των καταναλωτών με συγκεκριμένα χρώματα αποτελεί κλειδί για ένα επιτυχημένο λογότυπο οπότε και οι εταιρίες θα πρέπει να δώσουν μεγάλη προσοχή στα χρώματα που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν στα λογότυπά τους.
 
ΠΗΓΕΣ:  Larry Kim (2015), Helen Stark (2014),Rachel Gillet(2014),  WebpageFX Team (2013), www.motocms.com