Business Social Media Marketing

Business Social Media Marketing

Πολλές επιχειρήσεις θεωρούν το marketing μέσω κοινωνικών δικτύων  The next BIG thing”, πράγμα που σημαίνει πως αντιλαμβάνονται τη δυναμικότητά τους ως εργαλεία προώθησης και θέλουν να επωφεληθούν όσο είναι στο προσκήνιο. Από την άλλη, υπάρχουν και αντίθετες γνώμες, που υποστηρίζουν πως είναι ένα μέσο χωρίς πρακτικά πλεονεκτήματα για μια επιχείρηση.Λόγω της πρόσφατης εμφάνισής τους ως μέσο marketing, τα social media έχουν αποκτήσει μία κακή φήμη ως εφήμερο εργαλείο marketing που δεν προσφέρει ουσιαστικά κέρδος. Οι έρευνες όμως δείχνουν μία διαφορετική εικόνα. Μόνο το 2014, το 92% των εμπόρων παγκοσμίως υποστήριξαν πως το marketing μέσω των κοινωνικών δικτύων ήταν σημαντικό για την επιχείρησή τους, ενώ το 80% εξ αυτών παρατήρησαν και αύξηση στην επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων τους. Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος: το 97% των ενεργών στα social media εμπόρων που προαναφέρθηκαν, συμμετέχουν σε αυτά αλλά δεν γνωρίζουν ποια εργαλεία θα μπορούσαν να βοηθήσουν την επιχείρησή τους , καθώς μία ανάρτηση ή μία εικόνα δεν αρκεί να τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών.
Είναι προφανές πως υπάρχει δυνατότητα αποκόμισης κέρδους και προβολής αλλά έλλειψη γνώσεων στο κομμάτι του marketing.
Παρακάτω αναφέρονται μερικοί τρόποι αξιοποίησης των μέσων δικτύωσης για την καλύτερη προώθηση προϊόντων:

  1. Προβολή μέσω προσώπων ευρέως γνωστών στους καταναλωτές

Συχνά παρατηρούμε επώνυμους να δημοσιεύουν φωτογραφίες και βίντεο στους λογαριασμούς τους στα social media, όπου αναφέρουν τα brand των προϊόντων που χρησιμοποιούν ή φοράνε, με σκοπό την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της αξιοπιστίας αυτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι διάσημοι εγχώριοι και ξένοι σεφ με εβδομαδιαίες εκπομπές, που χρησιμοποιούν συγκεκριμένα προϊόντα σε συνταγές τους για να πετύχουν το τέλειο γευστικό αποτέλεσμα και να τις κάνουν πιο νόστιμες. Αυτά τα προϊόντα συνήθως χαίρουν μεγαλύτερης εμπιστοσύνης από το καταναλωτικό κοινό καθώς τα έχουν ξαναδεί στην τηλεόραση και τα μέσα δικτύωσης. Το αποτέλεσμα είναι η εδραίωση του brand, ενώ το 53% του κοινού αρχίζει να τα «ακολουθεί» και στο διαδίκτυο.

  1. Περισσότερες προβολές = μεγαλύτερα ποσοστά πωλήσεων

Κάθε ανάρτηση που γίνεται στα μέσα δικτύωσης αποτελεί και μια ευκαιρία προβολής σε πιθανούς πελάτες. Όταν ένα προϊόν αποκτά ακόλουθους, ταυτόχρονα έχει πρόσβαση σε νέους πιθανούς πελάτες, πρόσφατους και παλιούς, με τους οποίους υπάρχει η δυνατότητα αλληλεπίδρασης που μπορεί να οδηγήσει σε μία επίσκεψη της ιστοσελίδας, ενώ πολλές φορές πραγματοποιείται και η πώληση. Προφανώς, δεν οδηγεί σε πώληση κάθε αλληλεπίδραση, αλλά κάθε θετική αλληλεπίδραση αυξάνει την πιθανότητα για μια μελλοντική πώληση.
Το πιο σημαντικό στοιχείο σε αυτό το μέσο, είναι αυτό της οικειότητας. Το γεγονός ότι το brand αλληλεπιδρά στα μέσα δικτύωσης το κάνει πιο προσφιλές στο κοινό του. Τα μέσα δικτύωσης είναι ένα μέρος όπου τα προϊόντα μπορούν να «συμπεριφέρονται» σαν άνθρωποι και αυτό είναι βασικό διότι οι καταναλωτές θέλουμε να έχουμε επαφή με ανθρώπους και όχι με εταιρίες.
Το 2015 το Facebook επηρέασε το 52% των online και offline πωλήσεων των καταναλωτών, από το 36% που ήταν το 2014, δηλαδή 45% αύξηση μέσα σε ένα χρόνο . Αυτό δείχνει τη δυναμικότητά του ως εργαλείο marketing και μπορεί κανείς να αντιληφθεί το άμεσο αντίκτυπο που έχει στη συμπεριφορά της αγοράς.

  1. Άμεση επικοινωνία με το κοινό

Τα μέσα δικτύωσης πρωταρχικά σκοπεύουν στην άμεση επικοινωνία. Το «χτίσιμο» της επιχειρηματικής παρουσίας προϋποθέτει γνώση της επιχείρησης, των προϊόντων και των ωφελειών που προσφέρει στον καταναλωτή. Πρέπει να δημιουργηθεί μία «προσωπικότητα» της επιχείρησης ή του προϊόντος, δεν αρκεί η προβολή του προϊόντος ή η κοινοποίηση συνδέσμων και περιεχομένου. Το να υπάρξει σύνδεση μεταξύ «προϊόντος» και καταναλωτή είναι σημαντικό γιατί πολλές εταιρίες κάνουν το λάθος να μιλάνε στους θαυμαστές-καταναλωτές και όχι με αυτούς! Εκεί είναι που οφείλουν να εστιάσουν οι επιχειρήσεις και να δημιουργήσουν γέφυρες επικοινωνίας με τους πελάτες τους.
Οι ευχαριστημένοι πελάτες που θα ζητήσουν πληροφορίες ή υποστήριξη και θα τα λάβουν έγκαιρα και μέσω κάποιου μέσου δικτύωσης, σπεύδουν να αναδείξουν τα προϊόντα και την εξυπηρέτηση που έλαβαν και ιδιαίτερα όταν είναι εξατομικευμένη και όχι κάποια ψυχρή εξυπηρέτηση ηχογραφημένου ή αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος.
Το 93% των καταναλωτών περιμένουν οι εταιρίες να έχουν παρουσία στα social media και να ανταποκρίνονται σε ερωτήσεις που προκύπτουν σχετικά με τα προϊόντα. Τα 2/5 αυτών μάλιστα έχουν προβεί σε δημοσίευση αναρτήσεων σχετικά με το χρόνο ανταπόκρισης εταιριών στα αιτήματα τους μέσω social media.

  1. «Ανέβασε» φωτογραφίες

Οι φωτογραφίες είναι το δημοφιλέστερο περιεχόμενο που δημοσιεύετε. Το οπτικό περιεχόμενο και τα οπτικά καθοδηγούμενα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Instagram, γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλή και χρησιμοποιούνται από αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρίες μόδας και ομορφιάς. Οι αναρτήσεις εικόνων εξακολουθούν να κυριαρχούν στην πλατφόρμα και αριθμούν το 84% όλων των αναρτήσεων του Instagram.