
Θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας; Διαθέτετε καλούς πωλητές; O καλός πωλητής είναι αυτός που όχι μόνο πουλάει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας αλλά ενισχύει την απήχηση του brand σας, επιδιώκοντας όχι μόνο να διατηρήσει τους υφιστάμενους πελάτες σας αλλά να προσελκύσει και νέους!
Τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνει ένας πετυχημένος πωλητής είναι τα ακόλουθα:
- Πιστεύει στην εταιρεία και στο προϊόν. Εφόσον ο πωλητής γνωρίζει καλά και αναγνωρίζει τα οφέλη και την προστιθέμενη αξία του προϊόντος/της υπηρεσίας υπερασπίζοντας την εικόνα του brand, θα μπορέσει να πείσει πιο εύκολα τον καταναλωτή να το επιλέξει.

- Εμπνέει εμπιστοσύνη. Όταν ο πελάτης νιώθει ότι ο πωλητής καταλαβαίνει τις ανάγκες
και προτιμήσεις του και ότι ταυτίζεται με τον ίδιο, είναι πιο
πιθανό να προχωρήσει στην αγορά του προϊόντος/στην επιλογή της υπηρεσίας.
Θετική στάση. Ένα χαμόγελο και μια αισιόδοξη διάθεση κερδίζουν τις εντυπώσεις. Ένας ευδιάθετος πωλητής μπορεί να βελτιώσει την διάθεση των καταναλωτών και να τους κάνει να αισθανθούν πιο άνετα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ενός συναισθηματικού δεσμού με αυτούς και κατ’ επέκταση στην αγορά του προϊόντος/υπηρεσίας.
- Περιέργεια…. με την καλή έννοια! Ο καλός πωλητής θέτει πολλές και εύστοχες
ερωτήσεις στον υποψήφιο πελάτη ώστε να του προτείνει το προϊόν/την υπηρεσία που εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες του και τις απαιτήσεις του. Για αυτόν τον λόγο ο πωλητής οφείλει να ακούει με προσοχή τον υποψήφιο αγοραστή ώστε να συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται πριν προχωρήσει στην σύσταση/επίδειξη του πιο κατάλληλου προϊόντος/υπηρεσίας.
- Ορθή και τακτική επικοινωνία!
Οι πολύ καλές επικοινωνιακές δεξιότητες αποτελούν κλειδί στην παρουσίαση του
προϊόντος/υπηρεσίας.
Ο αποτελεσματικός πωλητής
- κεντρίζει το ενδιαφέρον του πελάτη, είναι πειστικός χωρίς να τον πιέζει υπερβολικά και ευχάριστος στη συνομιλία
- επιδιώκει να διατηρεί την επαφή με τους πελάτες και μετά την ολοκλήρωσης
της συναλλαγής μαζί τους λ.χ. μέσω της αποστολής ευχετήριων καρτών για τα γενέθλιά τους, τη γιορτή τους και για τις μεγάλες θρησκευτικές γιορτές, μέσω πραγματοποίησης τακτικών συναντήσεων, ακόμη και μέσω της αποστολής δώρων
- ψάχνει διαρκώς νέους και δημιουργικούς τρόπους για να παραμείνει στη μνήμη και στο μυαλό των πελατών, ώστε την επόμενη φορά που οι τελευταίοι αναζητήσουν ένα προϊόν/μια υπηρεσία να επιλέξουν το συγκεκριμένο brand και να απευθυνθούν στον συγκεκριμένο πωλητή.
Πηγές: www.edis.ifas.ufl.edu, www.futuresimple.com, www.euro2day.gr, www.businessnewdaily.com, www.cpsa.com, www.forbes.com, www.jobmarketingvente.com