
Η βιτρίνα αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά όπλα διαφοροποίησης για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων αποσκοπώντας στην «αποπλάνηση» των υποψήφιων αγοραστών. Μια εντυπωσιακή βιτρίνα που αναδεικνύει με καλαίσθητο και ευρηματικό τρόπο τα προϊόντα ενός brand, μαγνητίζει τα βλέμματα και καθίσταται αντικείμενο συζητήσεων μεταξύ των καταναλωτών ενισχύοντας κατ’ επέκταση την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις αυτού του brand. Ποια είναι όμως εκείνα τα στοιχεία ή λεπτομέρειες που συμβάλλουν στην δημιουργία μιας αποτελεσματικής βιτρίνας;
- Κατάλληλος φωτισμός: Ο κατάλληλος φωτισμός μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά
στην προβολή του προϊόντος. Συνήθως, προτιμάται ο φωτισμός στα πλάγια ή στο
μπροστινό μέρος της βιτρίνας, καθώς και η χρήση φωτισμού με πολύχρωμες αποχρώσεις ειδικότερα για την προβολή ενδυμάτων και υποδημάτων. Αποφεύγεται ο φωτισμός από ψηλά, διότι δημιουργεί σκιές στη βιτρίνα, με αποτέλεσμα τα προϊόντα να μην είναι ορατά πολύ καλά στο καταναλωτικό κοινό, απωθώντας το.
Προσαρμογή στην εποχικότητα: Σε περιόδους εορτών ή κατά την αλλαγή εποχής,
κρίνεται απαραίτητο να γίνονται οι κατάλληλες προσαρμογές στη διακόσμηση και τον σχεδιασμό της βιτρίνας.
- Χρώματα και διαρρύθμιση: Σημαντικό ρόλο παίζει η διάταξη των διακοσμητικών
στοιχείων και προϊόντων αλλά και ο χρωματικός συνδυασμός. Μια καλά διαρρυθμισμένη βιτρίνα (λ.χ. με μικρά αντικείμενα τοποθετημένα στη μια πλευρά και μεγάλα στην άλλη και με τα βαριά και σκούρα αντικείμενα να τοποθετούνται στην κάτω
επιφάνεια της βιτρίνας και τα ελαφρύτερα και πιο πολύχρωμα στην κορυφή αυτής), προκαλεί θετικά συναισθήματα και εντυπώσεις στους καταναλωτές. Αντιθέτως, μια χαοτική βιτρίνα, αγχώνει και απομακρύνει τον υποψήφιο αγοραστή.Ακόμη, όσο πιο έντονες είναι οι αντιθέσεις στα χρώματα και όσο πιο ζωηρά είναι αυτά, τόσο περισσότερο τραβούν την προσοχή του υποψήφιου αγοραστή. Ενδεικτικά, το κόκκινο, το λευκό και το μαύρο είναι τα χρώματα που προσελκύουν οπτικά. Η μονοχρωμία στις βιτρίνες καλό θα είναι να αποφεύγεται.
- Διακοσμητικά στοιχεία που τραβάνε την προσοχή: Μια βιτρίνα, που αποτελείται από
πολύχρωμα διακοσμητικά στοιχεία με φωτεινά χρώματα και τολμηρά σχήματα, μαγεύει το καταναλωτικό κοινό. Ιδιαίτερα μοντέρνα και τολμηρή τεχνική είναι η τοποθέτηση ενός εκκεντρικού, εντυπωσιακού στοιχείου στη βιτρίνα, που δεν έχει απαραίτητα σχέση με τα προϊόντα που προβάλλονται. Μοναδικός σκοπός του αντικειμένου αυτού είναι να τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών, καθώς τους προκαλεί να ανακαλύψουν τι κρύβει αυτό το εκκεντρικό στοιχείο.
Πηγή: www.retaildoc.com, www.entrepreneur.com, www.shopify.com, www.allbusiness.com