Αποτελεσματικό μάρκετινγκ= Εξαγωγές!

Αποτελεσματικό μάρκετινγκ= Εξαγωγές!


Βασικός στόχος της κάθε εταιρίας είναι η μεγιστοποίηση των κερδών της. Όλο και περισσότερες εταιρείες αποφασίζουν να εξάγουν τα προϊόντα τους με στόχο να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς  τους και συνεπώς τα κέρδη  τους.
 Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στο εξαγωγικό μάρκετινγκ, που αποτελεί βασικό συστατικό της επιτυχούς τοποθέτησης ενός προϊόντος στις διεθνείς αγορές. Τα αναγκαία βήματα για την εφαρμογή μιας αποτελεσματικής στρατηγικής εξαγωγικού μάρκετινγκ είναι τα εξής:

  • Διεξαγωγή έρευνας αγοράς με στόχο την επιλογή συγκεκριμένων αγορών/ομάδων-στόχων και την συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων πληροφοριών για αυτές (π.χ. κύριες καταναλωτικές τάσεις, πολιτικά, πολιτιστικά, κοινωνικά και οικονομικά στοιχεία καθώς και ενδεχόμενοι εμπορικοί και νομικοί φραγμοί). Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην κουλτούρα της αγοράς-στόχου, δεδομένου ότι πολλές φορές γίνονται μοιραία λάθη στην προώθηση του προϊόντος λόγω της ανεπαρκούς ή μη προσαρμογής του σε αυτήν. Μάλιστα, κρίνεται αναγκαία
  • η διαφοροποίηση ορισμένων χαρακτηριστικών του προϊόντος (λ.χ. χρώμα, σχέδια, εικόνες της συσκευασίας)
  • η χρήση της κατάλληλης γλώσσας και μηνυμάτων. Κατά την τοποθέτηση του προϊόντος σε διάφορες αγορές-στόχους υπάρχει πιθανότητα να χρησιμοποιούνται λέξεις που έχουν διαφορετική σημασία σε κάποια άλλη γλώσσα.
  • Ανάλυση ανταγωνισμού. Θεωρείται αναγκαία η διερεύνηση των ήδη υπαρχόντων και δυνητικών ανταγωνιστών στην κάθε αγορά-στόχο ώστε να μπορέσει η επιχείρηση να διαφοροποιηθεί και να γίνει πιο ανταγωνιστική.
  • Επιλογή των κατάλληλων καναλιών διανομής. Τα κανάλια διανομής δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικά για όλες τις αγορές/ομάδες-στόχους. Λόγου χάρη, στην Νοτιοανατολική Ασία ιδιαίτερα δημοφιλές είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ στην Ευρώπη τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα λιανικής πώλησης έχουν μεγαλύτερη απήχηση στους καταναλωτές από ότι το διαδίκτυο.
  • Δημιουργία ιστοσελίδας. Αποτελεί αναγκαίο βήμα για την αποτελεσματική προώθηση της εταιρίας και των προϊόντων της και γι’ αυτό πρέπει να είναι οπτικά ελκυστική, λειτουργική και φιλική προς τον χρήστη. Μία ιστοσελίδα ή ένα e-shop που επιτρέπει την πραγματοποίηση συναλλαγών διευκολύνει και συμβάλλει στην πώληση προϊόντων στο εξωτερικό.
  • Ορθή τιμολόγηση. Είναι σημαντικό στην τιμολόγηση του προϊόντος να ληφθούν υπόψη το κόστος παραγωγής, μεταφοράς και αποθήκευσης, οι τιμές των ανταγωνιστών, το κόστος προώθησης καθώς και το επιπλέον κόστος που ενδεχομένως να προκύψει από την πιθανή διαφοροποίηση ή προσαρμογή του προϊόντος στην κάθε αγορά-στόχο.

Πηγές: www.bakermarketingservices.com,  www.independent.ie, www.thebalance.com, www.marketingdonut.co.uk, http://canadabusiness.ca, www.shell-livewire.org