3ο Συνέδριο Αγροτεχνολογίας από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

3ο Συνέδριο Αγροτεχνολογίας από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

Την Παρασκευή 20 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε το 3ο Συνέδριο Αγροτεχνολογίας στις εγκαταστάσεις της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, Perrotis College. Το Συνέδριο συνδιοργανώθηκε από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, την Επιτροπή Αγροτεχνολογίας και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή.
Κεντρικός άξονας της θεματολογίας του συνεδρίου αποτέλεσαν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί κλασικών καλλιεργειών και συγκεκριμένα στις αροτραίες και τις δενδροκαλλιέργειες, σε case studies σχετικών μεταποιητικών μονάδων και στα κανάλια διανομής. Επιπλέον, συζητήθηκαν και οι τάσεις της διεθνούς και εγχώριας αγοράς, ενώ έμφαση δόθηκε και στον ρόλο της τεχνικής και οικονομικής στήριξης της ελληνικής παραγωγής. Το φετινό Συνέδριο παρακολούθησε πληθώρα επιχειρηματιών, επιστημόνων και εκπροσώπων του αγροδιατροφικού τομέα και των καναλιών διανομής.  Επίσης, ως ομιλητές συμμετείχαν διακεκριμένοι επιχειρηματίες, επιστήμονες, εκπρόσωποι του πρωτογενούς τομέα της χώρας αλλά και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στο φετινό Συνέδριο Αγροτεχνολογίας συμμετείχε και η DK Consultants, καθώς ο Κος Καραβασίλης Δημήτρης υπήρξε εισηγητής στην 3η ενότητα του συνεδρίου με θέμα: «Ο δρόμος προς τον τελικό καταναλωτή: κανάλια διανομής και τάσεις αγορών». Στην ομιλία του αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στις επιδόσεις του ελληνικού  αγροδιατροφικού τομέα, στις εξαγωγικές επιδόσεις των παραδοσιακών εξαγώγιμων αγροτικών προϊόντων της χώρας μας, και συγκεκριμένα του ελαιολάδου, σύμφωνα με έρευνα που εκπονήθηκε από την DK Consultants, αλλά και στις νέες τάσεις που επικρατούν στην αγορά και στα κανάλια διανομής.
Σύμφωνα με την παρουσίαση του Κου Καραβασίλη, η αδυναμία των εξαγωγών των ελληνικών αγροτικών προϊόντων εντοπίζεται στην πληθώρα ετικετών, στο ανύπαρκτο story telling, στην ανεπαρκή στρατηγική μάρκετινγκ και στην ερασιτεχνική ενασχόληση που οδηγεί σε μη ανταγωνιστικά προϊόντα. Επιπλέον, η αγορά στρέφεται γύρω από νέες βελτιωμένες αλλά και εξωτικές ποικιλίες φρούτων και λαχανικών αλλά και τα κονσερβοποιημένα και κατεψυγμένα προϊόντα.
Τέλος, αναφορικά με τα δίκτυα διανομής, η ομαλότερη και αμεσότερη ροή πληροφοριών, οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι απαιτήσεις προς μία βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα καθώς και η  οριζόντια και κάθετη ολοκλήρωση στο χώρο, σκιαγραφούν τα νέα δεδομένα στα σύγχρονα κανάλια διανομής.