Δόση ομορφιάς σε πρωτοποριακές σωληνοειδείς συσκευασίες!

Δόση ομορφιάς σε πρωτοποριακές σωληνοειδείς συσκευασίες!

Η βιομηχανία προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνιστά έναν από τους πιο ευαίσθητους για τους καταναλωτές κλάδους, καθώς αυτοί εντάσσουν τα προϊόντα του κλάδου αυτού στην καθημερινότητά τους, και τα εμπιστεύονται αρκετά για να τα εφαρμόζουν πάνω τους. Μάλιστα, το 37% αυτών αναμένουν τα προϊόντα αυτά  να τους βοηθήσουν να φαίνονται και να αισθάνονται καλύτερα και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους. Συνεπώς, οι προσδοκίες τους για αυτά είναι αρκετά υψηλές. Ωστόσο, σύμφωνα με σχετικές έρευνες (PMMI Personal Care Market Assessment Report, 2015) η πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένη με τις συσκευασίες τους, καθώς προτιμούν αυτές να είναι μικρότερες, ελαφρύτερες, φορητές, εύκολες στη χρήση, να διασφαλίζουν την ακεραιότητα του περιεχομένου τους και να είναι φιλικές προς το περιβάλλον.
Πιο συγκεκριμένα, δεδομένων των έντονων ρυθμών της καθημερινότητας που επιτάσσουν συχνά την μετακίνηση των καταναλωτών κι ευνοούν την on-the-go κατανάλωση, εύλογα προτιμώνται οι συσκευασίες προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης που είναι ανθεκτικές, μικρές, φορητές ελαφριές κι άνετες στη χρήση. Οι υποψήφιοι αγοραστές επιθυμούν να παίρνουν μαζί τους προϊόντα όπως λοσιόν, κρέμες προσώπου, ακόμη και οδοντόκρεμες και να τα επαναχρησιμοποιούν χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος να αλλοιωθούν ή να εκχυθούν κατά την μεταφορά ή χρήση τους. Επιπλέον, οι σύγχρονοι καταναλωτές έχουν αυξημένη οικολογική συνείδηση και ανησυχίες, ώστε να επιλέγουν συσκευασίες που μπορούν εύκολα να ανακυκλωθούν και οι οποίες δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Ομοίως και οι ιδιοκτήτες brands ομορφιάς και περιποίησης επηρεασμένοι από την γενικότερη τάση για βιώσιμες συσκευασίες καταφεύγουν είτε στην μείωση των ποσοτήτων των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούν είτε στην αντικατάσταση ορισμένων με βιοπολυμερή και γενικότερα με βιοδιασπώμενα υλικά για να μειώσουν τα απόβλητα που παράγουν και να βελτιώσουν συνεπώς το οικολογικό τους αποτύπωμα.
Όσον αφορά τους τύπους συσκευασιών που απαντώνται περισσότερο σε αυτόν τον κλάδο, επιβάλλεται να αναφερθεί ότι μία ιδιαίτερα διαδομένη μορφή συσκευασιών που κατακτά ολοένα και περισσότερο την βιομηχανία καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας, είναι τα μικρά σωληνάρια κατασκευασμένα είτε από χαρτί είτε από πλαστικό, ενώ μπορούν να είναι και μεταλλικά. Τα σωληνάρια  έχουν αυξημένη απήχηση τόσο στον εν λόγω κλάδο όσο και στο καταναλωτικό κοινό, καθώς συγκεντρώνουν τα εξής  χαρακτηριστικά:

  • Είναι βολικά στη χρήση
  • Είναι εύκολο να κρατηθούν με το ένα χέρι
  • Παρέχουν γρήγορη πρόσβαση στο περιεχόμενο του προϊόντος, ειδικά όταν διαθέτουν ένα καπάκι για το άνοιγμά τους
  • Μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε περιβάλλον και να μεταφερθούν χωρίς κίνδυνο έκχυσης του περιεχόμενου τους
  • Είναι υγιεινά καθώς αποτρέπουν αλλοιώσεις και μολύνσεις του προϊόντος
  • Διαθέτουν ποικιλία σχημάτων και ενσωματώνουν διάφορες τεχνικές διακόσμησης, συνεπώς μπορούν να προσαρμοστούν πλήρως στις ανάγκες κάθε προϊόντος ή κάθε κατηγορίας προϊόντων, προσφέροντας μεγάλες ευκαιρίες για branding και marketing.

Χαρακτηριστικά, μικρός κυλινδρικός σωλήνας 25 γρ., κατασκευασμένος 100% από χαρτί και συγκεκριμένα από ανακυκλώσιμες ίνες (κατά 95%) που ενώνονται μεταξύ τους με τη χρήση κολλών με βάση το νερό, και ο οποίος διακοσμήθηκε με μία premium όψη, χρησιμοποιήθηκε για βάλσαμο χειλιών (lip-balm) αφρικανικής εταιρίας που παράγει φυσικά προϊόντα ομορφιάς, με στόχο την μείωση των αποβλήτων και την προώθηση ενός πιο οικολογικού προφίλ της. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να εφαρμοστεί και σε άλλα προϊόντα όπως αντηλιακά, αποσμητικά και βάλσαμα για το σώμα (body-balm). Ομοίως, σωληνάριο κατασκευασμένο από πολυπροπυλένιο στο οποίο έχει ενσωματωθεί  ετικέτα κατασκευασμένη επίσης από πολυπροπυλένιο και η οποία φέρει γραφικά υψηλής φωτογραφικής ποιότητας και πιο συγκεκριμμένα, ολογράμματα διαμαντιού, αναπτύχθηκε από παγκόσμια εταιρία κατασκευής σωληνειδών συσκευασιών για τον κλάδο ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Η εν λόγω συσκευσία σφραγίζεται με καπάκι κατασκευασμένο από πολυπροπυλένιο, είναι ανακυκλώσιμη στο σύνολό της και δίνει μία premium εικόνα σε προϊόντα όπως κρέμες και λοσιόν.
Μία επιπλέον ενδιαφέρουσα καινοτομία συνιστά μικρός πλαστικός σωλήνας 15 ml που φέρει εσωτερικό στρώμα  αλουμινίου το οποίο εμποδίζει την ηλιακή ακτινοβολία, τον αέρα και την υγρασία και το οποίο τον καθιστά αδιαπέραστο σε οργανικές και χημικές ουσίες.Σε αυτόν ενσωματώνεται πιπέτα από κυκλοεξυλένιο διμεθύλιο τερεφθαλικό συμπολυμερές (PCTA) καθώς και διάφανο βιδωτό καπάκιαπό τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο που συνδέεται με την άκρη της πιπέτας όταν ο σωλήνας είναι κλειστός. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να ελέγξει την έκχυση του περιεχομένου σταγόνα-σταγόνα με την άσκηση πίεσης στο σωλήνα και να εφαρμόσει με ακρίβεια τοπικά το προϊόν. Αυτή η συσκευασία αναπτύχθηκε από μία παγκόσμια εταιρία παραγωγής συσκευασιών για καλλυντικά και είναι ιδανική για έλαια και ορούς περιποίησης δέρματος και μαλλιών.
Συνεπώς, οι καταναλωτές αποζητούν από τις συσκευασίες των προϊόντων του κλάδου ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας να συμβαδίζουν με τον τρόπο ζωής τους και να τους παρέχουν μια θετική εμπειρία καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Η συσκευασία συνιστά ένα είδος υπόσχεσης που δίνει  ένα brand στον καταναλωτή ότι αυτό ανταποκρίνεται στις ανάγκες και επιθυμίες του. Δεδομένου λοιπόν του πολυάσχολου τρόπου ζωής των υποψήφιων πελατών των brands αλλά και της ιδιαίτερης έμφασης που δίνουν στην υγεία και στην εμφάνισή τους καθώς και στο περιβάλλον, εύλογα οι σωληνοειδείς συσκευασίες χάρη στην άνεση στη χρήση τους, στα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται αλλά και στο μέγεθός τους, θα συνεχίσουν να αποτελούν μία σημαντική τάση στην βιομηχανία ομορφιάς και περιποίησης.
Πηγές: www.packagingeurope.com, www.packworld.com, www.packagingdigest.com, Lisa McTigue Pierce (2015), John Ferro (2015), Joanna Cosgrove (2015), www.pmmi.org, www.dkconsultants.gr.