
O τουρισμός αποτελεί έναν από τους ακμάζοντες οικονομικούς κλάδους στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών. Παρά την οικονομική κρίση, οι κάτοικοι της Ευρώπης συνεχίζουν να πραγματοποιούν ταξίδια είτε εντός είτε εκτός της ΕΕ, τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και να ενισχυθεί και στο μέλλον.
Χαρακτηριστικά, το 2014 οι Ευρωπαίοι (ΕΕ-28) πραγματοποίησαν 1,18 δις ταξίδια (για προσωπικούς ή επαγγελματικούς σκοπούς) διαμένοντας 6,18 δις νύχτες στο πλαίσιο αυτών των ταξιδιών. Ακόμη, 1 στα 4 ταξίδια ήταν στο εξωτερικό. Τα δαπανηθέντα σε ταξίδια ποσά των Ευρωπαίων τουριστών ήταν στο σύνολό τους €403 δις.


Οι Ευρωπαίοι Τουρίστες:
· Επιθυμούν την παροχή μιας μοναδικής, αυθεντικής
τουριστικής εμπειρίας. Εν ολίγοις, επιλέγουν ολοένα και περισσότερο μοναδικά προϊόντα και υπηρεσίες και αναζητούν ουσιαστικές εμπειρίες, αλληλοεπιδρώντας με τους ντόπιους, ενώ προτιμούν μη παραδοσιακούς προορισμούς.
· Δίνουν έμφαση στην εξατομίκευση. Οι Ευρωπαίοι είναι έμπειροι ταξιδιώτες, οπότε και θέλουν να ελέγχουν τη διαδικασία επιλογής και οργάνωσης των διακοπών τους, ώστε να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία.
Συνεπώς, τα τυποποιημένα πακέτα οργανωμένων διακοπών τείνουν να ανταγωνίζονται ολοένα και περισσότερο τα εξατομικευμένα προγράμματα ταξιδιών, ιδιαίτερα στις πιο ώριμες τουριστικές αγορές της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης. Μάλιστα, οι Ευρωπαίοι τουρίστες φαίνεται να καταφεύγουν ολοένα και περισσότερο στην χρήση καταλυμάτων άλλων καταναλωτών που ενοικιάζονται μέσω διαδικτυακών πλατφόρμων όπως η AirBnB, αντί των παραδοσιακών ξενοδοχείων, καθώς και στην χρήση αεροπορικών εταιριών μεγάλων αποστάσεων και ταυτόχρονα χαμηλού κόστους.
· Επιζητούν θεματικά ταξίδια. Οι καταναλωτές στην Ευρώπη
και ειδικότερα στην Δυτική και Βόρεια Ευρώπη επιλέγουν ταξίδια στο πλαίσιο των οποίων θα μπορούν να πραγματοποιούν και διάφορες δραστηριότητες, είτε εκπαιδευτικές, είτε αθλητικές,
είτε άλλου είδους. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός/τουρισμός υπαίθρου, ο θρησκευτικός/πολιτιστικός τουρισμός, ο οικοτουρισμός ο γαστρονομικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα.
· Χρησιμοποιούν ευρέως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, blogs, forums και sites) τόσο κατά τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους όσο και κατά τη διάρκεια αυτών, αλλά και μετά από αυτά, ανεβάζοντας σχετικές φωτογραφίες/βίντεο.
Επισημαίνεται ότι οι Ευρωπαίοι και ιδιαίτερα οι Σκανδιναβοί είναι δεινοί χρήστες κινητών συσκευών. (π.χ. smartphones και tablets) και ανατρέχουν σε αυτά για την πραγματοποίηση κρατήσεων ειδικότερα της τελευταίας στιγμής. Επιπλέον το travelblogging έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές και χρησιμοποιείται σε αυξανόμενο βαθμό από τουριστικούς προορισμούς και τουριστικές επιχειρήσεις για σκοπούς μάρκετινγκ, καθώς περιλαμβάνει την αφήγηση ιστοριών συνοδευμένων από φωτογραφίες/video που σαγηνεύουν τον αναγνώστη, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εικόνας μιας τουριστικής επιχείρησης και στην προσέλκυση νέων ομάδων στόχων.
ΠΗΓΕΣ: ITB WORLD TRAVEL (2015/2016), CBI (2016), EUROSTAT (2016)
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.