2019, η χρονιά των έξυπνων καταναλωτών

2019, η χρονιά των έξυπνων καταναλωτών

Το 2019 αναμένεται να είναι η χρονιά των έξυπνων καταναλωτών όπως αποδεικνύεται και από τις παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις. Πλέον, οι αγοραστές γνωρίζουν ακριβώς τι επιθυμούν και έτσι απαιτείται από τις επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο ευρηματικές και ενημερωμένες σχετικά με τις απαιτήσεις τους. Ποιες είναι όμως οι κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις παγκοσμίως για τη χρονιά που έρχεται;

  • Age agnostic: Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι αισθάνονται και θέλουν να θεωρούνται νέοι ανεξάρτητα από τον αριθμό της ταυτότητάς τους. Προσέχουν περισσότερο την υγεία τους, ακολουθούν τη μόδα και τις τάσεις της κοσμετολογίας κλπ. Επιπλέον, χρησιμοποιούν την τεχνολογία το ίδιο με τις νεότερες γενιές. Βασικότερη αιτία είναι η μακροζωία ως αποτέλεσμα αξιοπρεπών συστημάτων υγείας και κοινωνικών συνθηκών. Οι παγκόσμιες στατιστικές αποδεικνύουν μια αύξηση του γηραιότερου πληθυσμού σε σχέση με το γενικότερο σύνολο, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια σημαντική ομάδα καταναλωτών. Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις το μέσο εισόδημά τους είναι σχετικά υψηλό καθιστώντας τους ιδανική ομάδα-στόχο για πολυτελή προϊόντα π.χ. εξοχικές κατοικίες, ακριβά ρολόγια κλπ.
  • Επιστροφή στο βασικό: Οι καταναλωτές τείνουν να απορρίπτουν τη μαζική παραγωγή και να στρέφονται σε πιο «χειροποίητα» προϊόντα. Το 2019 η έννοια του βασικού δε συνεπάγεται αγορά απλών ή κατώτερης αξίας προϊόντων αλλά αντίθετα μοναδικών και αυθεντικών. Η τάση αυτή παρατηρείται έντονα στον τομέα των τροφίμων και ποτών όπως και στην κοσμετολογία.
  • Συνειδητοποιημένος καταναλωτής: Οι καταναλωτές δεν είναι πλέον άβουλοι και αδαείς. Έχουν συναίσθηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων, νοιάζονται για την ευημερία των ζώων, στρέφονται στη χορτοφαγία. Η τάση αυτή μπορεί να φέρει πολύ θετικά αποτελέσματα σε τομείς όπως η ένδυση, η κοσμετολογία και τα τρόφιμα, με τις επιχειρήσεις να¨ «αναγκάζονται» να ακολουθήσουν πιο σωστές πρακτικές.
  • Ψηφιακή ενότητα: Η τεχνολογία έχει ήδη συνδέσει τον κόσμο με διάφορους τρόπους. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται και πλέον μπορούμε να συνεργαζόμαστε άμεσα με τους συναδέλφους μας σε κάθε γωνία του πλανήτη, να μοιραζόμαστε εμπειρίες, να παίζουμε παιχνίδια, να κάνουμε φίλους και να ασχολούμαστε με δραστηριότητες άσχετα με την απόσταση.
  • Ο καθένας είναι και ειδικός: Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι καταναλωτές πλέον έχουν γνώση των πραγμάτων. Εμπιστεύονται ο ένας τον άλλο σχετικά με πληροφορίες για ένα προϊόν περισσότερο από την ίδια την εταιρεία και η άνοδος των κοινωνικών δικτύων τους δίνει τη δυνατότητα να αλληλοεπηρεάζονται. Επιχειρήσεις, οι οποίες παράγουν «εμπειρίες» π.χ. ταξιδιωτικά πρακτορεία, θα επηρεαστούν ιδιαίτερα από την τάση αυτή.
  • Η χαρά της μη δημοσίευσης: Τα κοινωνικά δίκτυα παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας αλλά ήδη έχει αρχίσει να αναπτύσσεται μια κίνηση για τη θέσπιση ορίων στη χρήση τους. Τα πρόσφατα σκάνδαλα διαρροής προσωπικών δεδομένων οδηγούν τους χρήστες στην επανεξέταση των δημοσιεύσεών τους και στην αναζήτηση τρόπων να αποσυνδεθούν όπως το μαγείρεμα και το διάβασμα.
  • «Φροντίζω των εαυτό μου»: Η τάση αυτή αναζητά λύσεις να ανακουφίσει την αρρώστια, τη δυσαρέσκεια ή τη δυστυχία χωρίς τη διαμεσολάβηση κάποιου τρίτου προσώπου. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν εφαρμογές ή συσκευές οι οποίες από τη μια θα διευκολύνουν την καθημερινότητά τους και από την άλλη ανταποκρίνονται στις δικές τους ανάγκες γυρίζοντας την πλάτη σε διάφορους «επαγγελματίες» και blogger οι οποίοι δίνουν συμβουλές για αυτές.
  • Ένας κόσμος χωρίς πλαστικό: Η βιωσιμότητα αποτελεί μια κυρίαρχη τάση της εποχής μας και οι άνθρωποι όλο και περισσότερο αναζητούν συσκευασίες χωρίς πλαστικό. Μεγάλες εταιρείες, όπως η ΙΚΕΑ, έχουν αρχίσει ήδη να επενδύουν σε συσκευασίες από ανακυκλώσιμα υλικά ενώ και οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για αυτές.
  • «Το θέλω άμεσα» : «Ο χρόνος είναι χρήμα» και οι άνθρωποι το ενστερνίζονται στις μέρες μας περισσότερο από ποτέ. Η άνοδος εφαρμογών οι οποίες βοηθούν τους καταναλωτές να εξοικονομούν χρόνο ενώ ψωνίζουν αποτελεί την προσπάθεια των εταιρειών να ανταποκριθούν στην απαίτηση αυτή.
  • Εργένικη αλλά όχι και μοναχική ζωή: Οι άνθρωποι, ειδικότερα μεγαλύτερων ηλικιών, υιοθετούν την εργένικη ζωή χωρίς το φόβο να στιγματιστούν ως γεροντοπαλίκαρα ή γεροντοκόρες. Ο τύπος αυτός των καταναλωτών είναι περισσότερο προσεκτικός με τον προϋπολογισμό του ενώ αναζητά προϊόντα και υπηρεσίες οι οποίες μιμούνται μια σχέση π.χ. ομαδικά ταξίδια.

Στη DK Marketing με την υπηρεσία έρευνας αγοράς λαμβάνουμε υπόψη τις πιο μοντέρνες καταναλωτικές τάσεις αξιοποιώντας τις με τον πιο πρωτοποριακό και μοναδικό τρόπο ώστε να προωθήσουμε την επωνυμία των πελατών μας με τον πιο αποδοτικό τρόπο.