Τα φυτικά καλλυντικά, αντιστέκονται στην υφιστάμενη οικονομική ύφεση, εμφανίζοντας διαρκή αυξανόμενη ζήτηση διεθνώς, με ρυθμούς που φτάνουν μέχρι και 20% ετησίως. Η στροφή προς την υγιεινή διατροφή και η αναζήτηση αγνών προϊόντων της φύσης παγκοσμίως, δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες ώθησης της ζήτησης ελληνικών φυτικών καλλυντικών από το εξωτερικό.
Μεγαλύτερες αγορές για τα βιολογικά καλλυντικά αποτελούν η Βόρεια Αμερική και η Γερμανία. Στη Βόρεια Αμερική καταγράφεται η μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως για τα συγκεκριμένα προϊόντα, όπου πωλείται το 65% αυτών. Στην Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα φυτικά καλλυντικά, αντιστοιχεί το 28% της παγκόσμιας αγοράς. Από τις ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία είναι η πρώτη σε κατανάλωση καθώς εκεί πραγματοποιείται το 45-50% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη, ενώ η Γαλλία ακολουθεί με το 29% επί των συνολικών πωλήσεων. Άλλες σημαντικές αγορές στην Ευρώπη είναι η Ολλανδία και οι Σκανδιναβικές χώρες, ενώ ανερχόμενη είναι και η αγορά της Αυστραλίας και της Ασίας. Μάλιστα, ήδη οι δύο κυρίαρχες ελληνικές εταιρείες φυτικών καλλυντικών, έχουν συμπεριλάβει ή σχεδιάζουν να συμπεριλάβουν την Κίνα και την Ιαπωνία, στον χάρτη εξαγωγών τους.
Θεμέλιο λίθο της διαρκούς ανάπτυξης του κλάδου, αποτελεί η γενικότερη στροφή των καταναλωτών, προς έναν εναλλακτικό και υγιεινότερο τρόπο ζωής. Ταυτόχρονα όμως, οι καταναλωτές σε περιόδους οικονομικής κρίσης, γίνονται πιο επιλεκτικοί και αυστηροί με τα κριτήρια επιλογών τους, αναζητώντας έτσι, ποιοτικότερα προϊόντα σε προσιτή τιμή. Συνεπώς, το λεγόμενο «value for money» παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στις αγοραστικές τους αποφάσεις. Έτσι, στη μεγέθυνση του κλάδου των φυτικών καλλυντικών, συμβάλλει και αυτό ακριβώς: ότι τα προϊόντα παρασκευάζονται με αγνά προϊόντα της φύσης, βότανα και αιθέρια έλαια, σε πιο χαμηλές τιμές από αυτές των συμβατικών καλλυντικών, προσφέροντας άριστη σχέση μεταξύ ποιότητας και τιμής.
Στην Ελλάδα, το μέγεθος της αγοράς φυτικών καλλυντικών προσωπικής περιποίησης που πωλούνται μόνο στα φαρμακεία, αγγίζει τα 60 εκατ. €, ενώ παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15-20%. Ωστόσο, ο κλάδος, δεν έμεινε ανεπηρέαστος από την εγχώρια οικονομική κρίση. Συνεπώς, οι ελληνικές εταιρείες στρέφονται προς τις διεθνείς αγορές, δίνοντας μεγαλύτερη σημασία στην εξωστρέφεια. Το παράδειγμα της εξωστρέφειας των ελληνικών κολοσσών του κλάδου, ακολουθούν και νεοσύστατες ελληνικές επιχειρήσεις που στοχεύουν ήδη από το ξεκίνημά τους, στις εξαγωγές των προϊόντων τους. Οι εταιρείες φυτικών καλλυντικών, απευθύνονται πρωτίστως στις αγορές με τη μεγαλύτερη ζήτηση, Ν. Υόρκη, Καναδά και Αυστραλία, ενώ επόμενες στη λίστα του εξαγωγικού πλάνου είναι και οι νέες αγορές της Πολωνίας, Ρουμανίας, Κορέας, Ιαπωνίας, Μαυρίκιου και Λατινικής Αμερικής.
Γενικά οι προοπτικές για τα ελληνικά φυτικά καλλυντικά διαγράφονται ευοίωνες καθώς οι γενικότερες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες ευνοούν τα προϊόντα του κλάδου. Επιπλέον, η πληθώρα των αγορών απορρόφησης φυτικών καλλυντικών ενισχύουν τις εξαγωγικές προοπτικές για τα εν λόγω προϊόντα. Αυτό που μένει, είναι η σωστή επιλογή της αγοράς-στόχου και ο κατάλληλος στρατηγικός σχεδιασμός, ώστε να υπάρξει μία επιτυχημένη επιχειρηματική εξαγωγική δραστηριότητα.
Πηγές: www.goodnews.gr, www.thessalianews.gr, www.kathimerini.gr, www.futurebs.gr
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.