Τα αποτελέσματα της έρευνας μας για το εξαιρετικό παρθένο ελληνικό ελαιόλαδο!

Τα αποτελέσματα της έρευνας μας για το εξαιρετικό παρθένο ελληνικό ελαιόλαδο!

Ιδιαίτερη εντύπωση, αλλά και έντονη ανησυχία  προκαλούν τα αποτελέσματα της «Έρευνας διάθεσης τυποποιημένου, εξαιρετικού παρθένου ελληνικού ελαιολάδου» που διεξήχθη  από την DK Consultants τη χρονική περίοδο από τη 12η Μαΐου 2011 έως την 1ηΙουνίου 2013. Στόχος της εν λόγω έρευνας, ήταν η εξαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών συμπερασμάτων σχετικά με τις εξαγωγές τυποποιημένου εξαιρετικού παρθένου ελληνικού ελαιολάδου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ
Σημείο εκκίνησης αποτέλεσε η καταμέτρηση όλων των ετικετών ελληνικού ελαιολάδου μεγάλων, μικρομεσαίων έως και πολύ μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στις αγορές του εξωτερικού. Συνολικά, η μελέτη κατέγραψε 2.643 ετικέτες.
Τα ανησυχητικά στοιχεία που εξήχθησαν από την μελέτη, έδειξαν ότι το 63,4% των ετικετών, δεν επανεμφανίστηκαν στην αγορά μετά από δύο χρόνια. Επιπλέον παρατηρείται ένας πολύ μεγάλος αριθμός ετικετών ελαιολάδου με στόχευση στις αγορές του εξωτερικού, των οποίων ο μέσος όρος ζωής είναι 14 μήνες, μηδαμινός δηλαδή σε σχέση με εκείνον των υπόλοιπων ανταγωνιστριών χωρών (Ισπανία, Ιταλία). Από την άλλη, οι νέες ετικέτες που τοποθετούνται συνεχώς στα ράφια delicatessen καταστημάτων, αλυσίδων super markets και e-shops, με  νέα όμορφα μπουκάλια, δε μπορούν να διαφοροποιηθούν ουσιαστικά, με αποτέλεσμα τη μη ένταξή τους στην καταναλωτική συνήθεια των αγοραστών. Αποτέλεσμα λοιπόν της έλλειψης σταθερής παρουσίας των ετικετών στην αγορά, είναι οι εταιρείες να υφίστανται οικονομική ζημία, καθώς το “εξαιρετικά” παρθένο ελληνικό ελαιόλαδο δεν είναι “εξαιρετικά” κερδοφόρο, όπως θα έπρεπε. 
Συμπερασματικά, από την έρευνα διαπιστώνεται πως  ο  μικρός μέσος όρος ζωής μιας ετικέτας οφείλεται μεταξύ άλλων, στον κατακερματισμό των ετικετών, στην επαναλαμβανόμενη ομοιότητα, στην απουσία προσέγγισης storytelling μεταξύ των ετικετών και στην ανεπαρκή στρατηγική στόχευσης και διείσδυσης στις αγορές-στόχους. Επιπλέον η απουσία μίας ολιστικής προσέγγισης marketing καθιστά αδύνατη την εδραίωση των εταιρειών στις διεθνείς αγορές και την συνεχή και συνεπή παρουσία των ετικετών  σε αυτές.
Συνεπώς, μία ολιστική προσέγγιση marketing καθώς η ορθή και αποτελεσματική κατάρτιση ενός στρατηγικού πλάνου εξαγωγών, μπορούν να αποτελέσουν την αφετηρία για την αντιμετώπιση του προβλήματος με ευοίωνα αποτελέσματα σε ότι αφορά την ανάπτυξη των εξαγωγών στο τυποποιημένο εξαιρετικό παρθένο ελληνικό ελαιόλαδο