Ο τουρισμός ευεξίας αποτελεί μια ολοένα και ανερχόμενη τάση στον τουριστικό κλάδο παγκοσμίως, καθώς οι καταναλωτές δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στην ενίσχυση της υγεία τους -πνευματικής και σωματικής-, πραγματοποιώντας διακοπές που περιλαμβάνουν επισκέψεις σε σπα, μασάζ και θεραπείες προσώπου και σώματος.
Η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 6% του παγκόσμιου τουρισμού. Σύμφωνα με το Global Wellness Institute, το 2013, πραγματοποιήθηκαν 587 εκ. ταξίδια για λόγους ευεξίας σε παγκόσμιο επίπεδο η συνολική αξία των οποίων ανερχόταν σε €456 δις, καταγράφοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2012. Ακόμη, οι δαπάνες για τουρισμό ευεξίας αυξάνονται με μεγαλύτερο ρυθμό από ότι οι συνολικές δαπάνες για όλες τις μορφές τουρισμού.
Η Ευρώπη αποτελεί κορυφαίο προορισμό παγκοσμίως σε αριθμό ταξιδιών, αντιπροσωπεύοντας το 37% της παγκόσμιας αγοράς τουρισμού ευεξίας (212 εκ. ταξίδια), γεγονός το οποίο καταδεικνύει ότι η ήπειρος αυτή έχει παράδοση σε αυτό το είδος τουρισμού. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Γερμανία, η Γαλλία και το Ην. Βασίλειο αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές για τουρισμό ευεξίας, με το 84% των ταξιδιών στις χώρες αυτές να είναι εγχώρια, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν και την κύρια πηγή τουριστών για λόγους ευεξίας προς τις αναπτυσσόμενες χώρες (λ.χ. Τουρκία, Μαρόκο, Αίγυπτος, Ιαπωνία, Ινδία, Κίνα, Ταϊλάνδη).
Οι Ευρωπαίοι τουρίστες ακολουθούν ολοένα και περισσότερο μια προληπτική προσέγγιση για την υγεία τους, συνδυάζοντας στις διακοπές τους θεραπείες για το άγχος και για χρόνιους πόνους, για την βελτίωση της επιδερμίδας τους και για την καταπολέμηση του γήρατος. Δεδομένου μάλιστα ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ο πληθυσμός γερνάει, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό κόστος και τις μεγάλες ουρές αναμονής για ιατρική φροντίδα, ένας αυξανόμενος αριθμός ηλικιωμένων καταναλωτών αναζητά υπηρεσίες ευεξίας στο εξωτερικό. Ειδικότερα στην Δυτική Ευρώπη, σημειώνεται αυξημένη ζήτηση για θεραπείες που κάνουν καλό στο μυαλό και το σώμα.
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες είναι γενικά πιο έμπειροι και απαιτητικοί ώστε να εστιάζουν σημαντικά σε ζητήματα διαμονής και διατροφής, καθαριότητας, ασφάλειας και ποιότητας των εγκαταστάσεων και του προσωπικού, εξατομικευμένων υπηρεσιών, άνεσης και ευελιξίας στις κρατήσεις και τις προσφορές.
Επιπλέον, αρκετοί Ευρωπαίοι τουρίστες επιζητούν στις διακοπές τους να κάνουν αθλητικές δραστηριότητες (περπάτημα, η ποδηλασία, το τρέξιμο ή άλλη σωματική άσκηση) και να ακολουθούν υγιεινή διατροφή. Αυτές οι δραστηριότητες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς μεταξύ των
ηλικιών 50-65 ετών, καθώς επίσης και στους ταξιδιώτες από την Αυστρία και τη Σκανδιναβία. Επίσης, πολύ διαδεδομένη είναι η πραγματοποίηση θεραπειών όπως τα ιαματικά λουτρά, ο βελονισμός , η γιόγκα και το μασάζ. Ειδικότερα στη Δυτική Ευρώπη, η ζήτηση για θεραπείες ΄΄σώματος-πνεύματος΄΄ όπως είναι ο διαλογισμός και η γιόγκα είναι ανοδική.
Στο πλαίσιο αυτό, οι τουρίστες επιλέγουν όλο και περισσότερο να διαμείνουν σε ξενοδοχεία που προσφέρουν υγιεινά μενού, spa, γυμναστήριο και άλλες δραστηριότητες ευεξίας. Συνεπώς οι υπηρεσίες ευεξίας και οι θεραπείες προσώπου και σώματος πλέον δεν αποτελούν πολυτέλεια, αλλά όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τουριστικά πακέτα που τις ενσωματώνουν.
Πηγές: CBI (2015), www.europeanspamagazine.com, www.globalwellnesssummit.com, www.thespatraveller.com
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.