Οι νέες ομάδες – στόχοι της βιομηχανίας ομορφιάς!

Οι νέες ομάδες – στόχοι της βιομηχανίας ομορφιάς!

Η βιομηχανία ομορφιάς σήμερα αναφέρεται σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που δεν αφορούν παραδοσιακά μόνο τα καλλυντικά και τα προϊόντα φροντίδας του δέρματος, αλλά πλέον περιλαμβάνουν το styling μαλλιών, τα σαλόνια περιποίησης νυχιών και μαυρίσματος /σολάριουμ, ινστιτούτα μασάζ, προϊόντα ντους και ξυρίσματος, αρώματα, κολόνιες και πολλά άλλα. Ο κλάδος αυτός συνεχίζει να επεκτείνεται παγκοσμίως και για το 2014 προβλέφθηκε ότι θα σημειώσει ανάπτυξη της τάξης του 8.5%, ενώ μία σειρά καταναλωτικών τάσεων αναμένεται να ενισχύσουν την περαιτέρω επέκταση και κερδοφορία του στο μέλλον.
Χαρακτηριστικά, οι καταναλωτές δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για προϊόντα ομορφιάς, τα οποία οποία επιτελούν περισσότερες από μία λειτουργίες /σκοπούς (λ.χ κρέμα περιποίησης προσώπου που ταυτόχρονα παρέχει κάλυψη make-up, στοχεύοντας στην πρόληψη της γήρανσης και στη βελτιστοποίηση του φωτός) καθώς κι αυτά που τους επιτρέπουν να «κακομάθουν τον εαυτό τους» και να αποδράσουν από τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας (πχ κρέμες ενυδάτωσης, σπα, μασάζ) και τα οποία τείνουν να επιλέγουν με βάση τις συστάσεις φίλων, μελών της οικογένειας και πλέον και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμη, αφιερώνουν μεγαλύτερη προσοχή στην ωραιοποίηση της εικόνας τους –ιδιαίτερα οι γυναίκες- ηλικίας 18-25 ετών (Millenials / Generation Y)-, δεδομένου μάλιστα ότι αυτοπροβάλλονται επανειλημμένα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω φωτογραφιών, έχουν περισσότερες γνώσεις και απαιτήσεις για τα προϊόντα ομορφιάς και τα brands που συντελούν στην ενίσχυση και προβολή της ατομικότητά τους, και τα καταναλώνουν αρκετά, παρά τους περιορισμένους προϋπολογισμούς τους. Στο πλαίσιο αυτό, κρίνεται επιτακτική η προσαρμογή της βιομηχανίας ομορφιάς στις ανησυχίες και ανάγκες τους για εξατομικευμένα και αποδοτικά προϊόντα που τους δίνουν μια πιο νεανική εμφάνιση.
Ωστόσο, η ομορφιά πλέον δεν είναι αποκλειστικά γυναικεία υπόθεση, καθώς ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της βιομηχανίας ομορφιάς είναι και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που απευθύνονται σε άνδρες,  όπως λ.χ. σπρέι για το σώμα, ειδικά προϊόντα για το πρόσωπο και τα μαλλιά, λοσιόν ή ακόμη και προϊόντα για την φροντίδα των νυχιών και την αντι-γήρανση, ενώ τα σαλόνια ομορφιάς προσφέρουν μία μεγάλη γκάμα υπηρεσιών περιποίησης για άνδρες, συμπεριλαμβανομένων του ξυρίσματος, περιποιήσεις προσώπου, μασάζ και μανικιούρ.
Σε αγορές όπως η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία, τα προϊόντα ομορφιάς για τους άνδρες αποτελούν τη νόρμα. Και στην Κίνα όμως, αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω η ζήτηση, κυρίως στις αστικές περιοχές, για υψηλής ποιότητας ανδρικά προϊόντα περιποίησης τα επόμενα χρόνια. Την τάση αυτή αναμένεται να ακολουθήσει σύντομα και η Ευρώπη. Ιδιαίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εταιρείες κατασκευής προϊόντων ομορφιάς καθώς και τα brands εκφράζουν αυξανόμενο ενδιαφέρον να επενδύσουν σε προϊόντα make-upγια τους άνδρες, δεδομένου ότι παρατηρείται 38% αύξηση στη χρήση ανδρικών προϊόντων περιποίησης με στόχο την κάλυψη ατελειών που συνδέονται με την ηλικία. Συγκεκριμένα οι άνδρες επιζητούν να «σβήσουν» τα σημάδια του χρόνου και να έχουν μια πιο νεανική εμφάνιση, ιδιαίτερα στον χώρο εργασίας τους, ώστε να φαίνονται πιο δυναμικοί και σίγουροι για τον εαυτό τους.
Συνεπώς, η βιομηχανία ομορφιάς προβλέπεται ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, καθώς θα αυξάνονται οι απαιτήσεις, οι επιθυμίες αλλά και οι γνώσεις των καταναλωτών για προϊόντα που προσδίδουν μια πιο νεανική εμφάνιση τόσο στις γυναίκες όσο και τους άνδρες, με τους τελευταίους να αποτελούν μία πολλά υποσχόμενη  και κερδοφόρα ομάδα-στόχο παγκοσμίως.
Πηγές: Euromonitor International; McDougall, 2013 & 2015; Beauty Industry Analysis, 2015; Premium Beauty news, 2014