Οι εύχρηστες συσκευασίες τροφίμων & ποτών στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών!

Οι εύχρηστες συσκευασίες τροφίμων & ποτών στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών!


Οι σύγχρονοι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο πολυάσχολοι και αναζητούν προϊόντα που προσαρμόζονται σε αυτόν τον τρόπο ζωής τους και τους διευκολύνουν στην καθημερινότητά τους. Στο πλαίσιο αυτό, επιλέγουν συσκευασίες τροφίμων και ποτών που είναι εύχρηστες και τους παρέχουν μια ευχάριστη καταναλωτική εμπειρία  οπουδήποτε και οποτεδήποτε εκείνοι θελήσουν να τα καταναλώσουν. Μάλιστα, η άνεση και η ευκολία στη χρήση αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα των υποψήφιων αγοραστών κατά την τελική αγοραστική απόφαση.
Τα χαρακτηριστικά που οφείλουν να περιλαμβάνουν οι εύκολες στη χρήση συσκευασίες σύμφωνα με τους καταναλωτές είναι τα εξής:

  • Ευκολία στην μεταφορά
  • Έλεγχος της έκχυσης του περιεχομένου τους
  • Έλεγχος της προσλαμβανόμενης ποσότητας
  • Απλοποίηση της διαδικασίας ετοιμασίας του φαγητού
  • Ενσωμάτωση μηχανισμών που διευκολύνουν το άνοιγμα και το κλείσιμό τους καθώς και της αφαίρεσης του περιεχομένου τους.

Συνεπώς, ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές συσκευασιών τροφίμων και ποτών, ανταποκρινόμενοι στην ανάγκη των καταναλωτών για άνεση και ευκολία κατά την χρήση και κατανάλωση προϊόντων, αναπτύσσουν καινοτόμες συσκευασίες που ενσωματώνουν τις παραπάνω ιδιότητες. Μία μορφή συσκευασίας που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους καταναλωτές και  στα brands ποτών και τροφίμων -ιδιαίτερα snacks- είναι τα πλαστικά pouches λόγω του μικρού βάρους τους και της δυνατότητας τους να φέρουν στην επιφάνειά τους εντυπωσιακά γραφιστικά στοιχεία, μηνύματα και λογότυπα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ταυτότητας των brands και στη διαφοροποίησή τους στο ράφι.
Ενδεικτικό παράδειγμα συνιστά η ελαφριά πλαστική συσκευασία pouch που συνίσταται σε δύο τμήματα, με το πάνω τμήμα αυτής να περιλαμβάνει πιρούνι και το κάτω τμήμα αυτής να περιλαμβάνει τρόφιμα. Μάλιστα, το πάνω τμήμα αφαιρείται, ενώ το κάτω μόλις ανοιχτεί, μπορεί να μετατραπεί σε μπολ, διευκολύνοντας την κατανάλωση του τροφίμου χωρίς προβλήματα έκχυσης. Η συσκευασία αυτή έχει χαμηλό οικολογικό αποτύπωμα, είναι ανθεκτική και κρατά τα τρόφιμα φρέσκα, μειώνοντας τον κίνδυνο αλλοίωσής τους, ενώ η επιφάνειά της μπορεί να διακοσμηθεί με γραφιστικά στοιχεία, προσελκύοντας την προσοχή των καταναλωτών.
Πρωτοποριακή είναι και η κυλινδρική πλαστική συσκευασία που μοιάζει με μικρό  κυπελλάκι. Περιλαμβάνει τρεις μικρές εύκαμπτες συσκευασίες τύπου pouch, μία ορθογώνια κάρτα με οδηγίες χρήσης καθώς και ένα ξύλινο κουτάλι. Πιο συγκεκριμένα, μετά το άνοιγμα της συσκευασίας, ο καταναλωτής αφαιρεί το περιεχόμενο των pouches και το ανακατεύει μέσα στο κύπελλο χρησιμοποιώντας το κουτάλι. Επιπλέον, η  επιφάνειά του ενσωματώνει γραφιστικά στοιχεία υψηλής ανάλυσης ενισχύοντας την εικόνα του brand. Η συσκευασία αυτή χρησιμοποιήθηκε από αμερικάνικη εταιρία παραγωγής υγιεινών τροφίμων για προϊόντα φρέσκου χούμους, αποσκοπώντας να προσφέρει μια αποτελεσματική λύση στους πελάτες που επιθυμούν να καταναλώνουν υγιεινά γεύματα με εύκολο τρόπο.
Μία επιπρόσθετη ενδιαφέρουσα λύση συνιστά και το τετράγωνο μεταλλικό βαζάκι με κόκκινο πλαστικό κυλινδρικό καπάκι (από πολυπροπυλένιο τύπου fliptop), το οποίο ενσωματώνει δύο διαφορετικούς μηχανισμούς ανοίγματος και κλεισίματος. Πιο συγκεκριμένα, ο ένας μηχανισμός επιτρέπει την απευθείας έκχυση του περιεχομένου στο πιάτο, ενώ ο άλλος  επιτρέπει τη χρήση κουταλιού για την κατανάλωση τμήματος αυτού. Στην εξωτερική επιφάνεια του φέρει ετικέτα διακοσμημένη με καλαίσθητα γραφιστικά στοιχεία, ώστε να ξεχωρίζει στο ράφι, ενώ στο μπροστινό μέρος του περιλαμβάνει ένα διαφανές παράθυρο, επιτρέποντας στους αγοραστές να δουν το περιεχόμενο του με γυμνό μάτι. Η συσκευασία αυτή χρησιμοποιήθηκε από αμερικάνικη εταιρεία παραγωγής ξηρών καρπών ανταποκρινόμενη στην ανάγκη των καταναλωτών για μία εύχρηστη συσκευασία που θα διευκολύνει την κατανάλωση υγιεινών σνακς και γευμάτων αλλά και επιδορπίων.
Συνεπώς, η ευχρηστία αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα επιλογής συσκευασιών τροφίμων και ποτών για τους καταναλωτές λόγω του πολυάσχολου lifestyle τους. Όμως και δημογραφικοί παράγοντες όπως ένας ολοένα και γηρασκόμενος πληθυσμός παγκοσμίως αλλά και η αύξηση των μονοπρόσωπων νοικοκυριών αναμένεται να συμβάλλουν περαιτέρω στην άνοδο της ζήτησης για συσκευασίες που μπορούν να μεταφέρονται εύκολα και των οποίων το περιεχόμενο μπορεί να καταναλώνεται είτε on-the-go είτε στο σπίτι με άνεση και ευκολία.
 
Πηγές: www.foodmanufacturing.com, www.greenerpackage.com, www.packworld.com, www.packagingstrategies.com, Rick Lingle (2017, 2016), Anne Marie Mohan (2016) Tom Szaky (2016)