Πρόσφατα στην Γηραιά Ήπειρο, τέθηκε σε εφαρμογή ο κανονισμός GDPR ο οποίος επιβάλει τη συμμόρφωση των οργανισμών που συλλέγουν, διαχειρίζονται και αναλύουν προσωπικά δεδομένα με τον νέο Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Μέσω της εφαρμογής του δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες της Ε.Ε. να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των μηνυμάτων που λαμβάνουν για εμπορικούς λόγους.
Η αλλαγή αυτή είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως θα επιφέρει επιπτώσεις στον χώρο του online brand marketing –και όχι μόνο- ενώ κάποιες από αυτές είναι ήδη εμφανείς. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί εκ μέρους των εταιρειών να ανασκευάσουν την στρατηγική marketing τους και το online προωθητικό τους υλικό.
Πιο συγκεκριμένα:
Κάθε share θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα οπότε οι αναρτήσεις στο online marketing θα πρέπει να είναι ακόμη πιο δημιουργικές και διακριτές ώστε να ελκύουν ακόμη περισσότερο την προσοχή του κοινού για το brand,. Οι εικόνες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές , πιο αστείες, έξυπνες, με κίνηση (animated) κλπ και το content management σαφώς πιο προσεγμένο ώστε οι αναρτήσεις να γίνονται Viral.
Επίσπευση της προσπάθειας για δημιουργία ή διόγκωση της κοινότητας (community building) των ακολούθων (followers) οι οποίοι θα είναι αρωγοί στο branding των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προβάλλονται. Πλέον η αποστολή διαφημιστικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω λιστών emails, δύσκολα πραγματοποιείται. Λογικό είναι πως οι εταιρείες θα προσπαθήσουν να ¨χτίσουν¨ το digital community των brand τους όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί δημιουργώντας πιστούς ακόλουθους οι οποίοι θα είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές των προϊόντων ή των υπηρεσιών, κοινοποιώντας τα μηνύματα των εταιρειών, στους προσωπικούς τους λογαριασμούς που διατηρούν στα social media. Λογικό είναι πως «πληθυσμός» τον χρηστών στο Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram Youtube κλπ, θα αυξάνεται.
Ο ρόλος των micro-influencers αναβαθμίζεται. Είναι οι γνωστοί YouTubers, Instagrammers και bloggers, που ασκούν μεγάλη επιρροή στο κοινό τους, διαφημίζοντας τα brands των εταιρειών μέσω της προσωπικής τους προβολής στα social media. Μάλιστα η αφοσίωση (engagement) του κοινού μπορεί να είναι μεγαλύτερη μέσω των micro-influencers σε σύγκριση με τις καμπάνιες των εταιρειών. Υπάρχουν σε όλους τους κλάδους όπως ένδυση, υπόδηση, τρόφιμα κ.α. και αναμένεται οι εταιρείες να προβάλλουν online τα brand τους μέσω αυτών, σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι στο παρελθόν!
Ωφελούνται τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα) Πλέον κατά την αποστολή των μηνυμάτων σε ένα email-account ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ποια από αυτά επιθυμεί να δει και ποια όχι. Για τον λόγο αυτό οι εταιρείες πιθανά να ενδιαφερθούν περισσότερο για την προβολή τους στα κλασσικά μέσα διαφήμισης στα οποία ο καταναλωτής δεν έχει τη δυνατότητα της αυτής της επιλογής.
Ο αλλαγές στον χώρο του brand marketing πραγματοποιούνται με ταχύτατους πλέον ρυθμούς οπότε οι εταιρείες καλό θα ήταν να συμβαδίζουν με τις εξελίξεις αναθέτοντας σε ειδικούς συμβούλους τη στρατηγική τους, ούτως ώστε να έχουν τα επιθυμητά για αυτούς αποτελέσματα!
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.