Οι διαφανείς συσκευασίες κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών

Οι διαφανείς συσκευασίες κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών

 

Οι διαφανείς συσκευασίες κατακλύζουν ολοένα και περισσότερο τα ράφια των καταστημάτων, καθώς προτιμώνται σε μεγάλο βαθμό τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τη βιομηχανία τροφίμων.

Πιο συγκεκριμένα, δεδομένης της αυξημένης ανησυχίας των υποψήφιων αγοραστών για την ασφάλεια των τροφίμων που καταναλώνουν, οι διαφανείς συσκευασίες τους δίνουν τη δυνατότητα να εξετάσουν με γυμνό μάτι το περιεχόμενό τους και να κρίνουν την ποιότητα και την φρεσκάδα τους, συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στην τελική αγοραστική απόφαση. Χαρακτηριστικά, το 54% των Αμερικανών καταναλωτών θεωρεί το συγκεκριμένο τύπο συσκευασίας ιδιαίτερα σημαντικό στην απόφαση του για την αγορά ενός προϊόντος, ενώ ένα 30% αυτών κρίνουν την φρεσκάδα του προϊόντος κυρίως οπτικά, δίνοντας λιγότερη έμφαση στην ημερομηνία λήξης του.
Επιπλέον, οι διαφανείς συσκευασίες παρουσιάζουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα brands τροφίμων, καθώς καθιστούν περιττή τη χρήση πολλών γραφιστικών στοιχείων και μηνυμάτων, δίνοντας στο ίδιο το προϊόν τη δυνατότητα να αναδειχθεί και να διαφημιστεί  από μόνο του, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην μείωση του κόστους.
Ενδεικτικό παράδειγμα συνιστά η πλαστική διαφανής συσκευασία τύπου pouch που  ενσωματώνει πολύχρωμη ετικέτα με το λογότυπο του brand. Χρησιμοποιήθηκε από Βρετανική εταιρία παρασκευής τροφών για μωρά για τη σειρά οργανικών τροφίμων της, με στόχο να επικοινωνήσει με αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο την ποιότητα των προϊόντων της, ώστε να ενισχύσει την εικόνα της.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γυάλινο βαζάκι που ενσωματώνει πλαστικό καπάκι και φέρει στην επιφάνειά του διάφανη ετικέτα (pressure sensitive label). Είναι ανακυκλώσιμο και χρησιμοποιήθηκε από αμερικάνικη εταιρία παρασκευής φυσικών τροφών για μωρά με στόχο να προσελκύσει τις μαμάδες Millenials (γεννημένες μεταξύ 1980-2000), προσφέροντας ένα οικολογικό και 100% φυσικό προϊόν που θα διατηρείται φρέσκο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, ενισχύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την ταυτότητα του brand.
Ένα επιπρόσθετο παράδειγμα συνιστά και το ελαφρύ, διάφανο, πλαστικό βαζάκι που περιλαμβάνει πλαστικό καπάκι στο οποίο έχουν εκτυπωθεί γραφιστικά στοιχεία και το λογότυπο της εταιρίας. Η συσκευασία αυτή χρησιμοποιήθηκε από γαλλική εταιρία παρασκευής υγρής καραμέλας για τα καραμελωμένα φιστίκια της, με σκοπό να προσφέρει στους πελάτες της μια άνετη και ασφαλή λύση για την κατανάλωση σνακ, διαφοροποιώντας τα προϊόντα αυτά  από τα υπόλοιπα στο ράφι.
Συνεπώς, καθώς η ασφάλεια των τροφίμων αποτελεί βασική προτεραιότητα για τους καταναλωτές παγκοσμίως -τάση η οποία αναμένεται να κυριαρχήσει και στο μέλλον- ολοένα και περισσότερες εταιρίες στον κλάδο τροφίμων στρέφονται σε διαφανείς συσκευασίες προκειμένου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
 
Πηγές: Waqas Qureshi (2016), Tony Corbin (2016), www.bakeryandsnacks.com, www.packagingnews.com.au