Λειτουργικά και εύχρηστα πώματα που μπορούν να κάνουν τη διαφορά για το brand σας!

Λειτουργικά και εύχρηστα πώματα που μπορούν να κάνουν τη διαφορά για το brand σας!


Η συσκευασία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση ενός brand, καθώς είναι αυτή με την οποία έρχεται σε άμεση επαφή ο πελάτης πριν αγοράσει ένα προϊόν. Είναι όμως και εξίσου σημαντική για τη χρηστικότητα του προϊόντος κατά τα διάφορα στάδια ζωής του.  Ένα από τα βασικά στοιχεία της συσκευασίας που έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο αυτή χρησιμοποιείται από τους αγοραστές, επηρεάζοντας τα επίπεδα ικανοποίησής τους καθώς και τις πωλήσεις των brands, είναι τα πώματα και τα καπάκια. Πιο συγκεκριμένα, τόσο οι καταναλωτές όσο και τα brands εκφράζουν μια αυξημένη προτίμηση για ελαφριά και οικολογικά καπάκια τα οποία διασφαλίζουν το περιεχόμενο των προϊόντων και ταυτόχρονα καθιστούν πιο εύκολη την χρήση τους για τους ενδιαφερόμενους.
Δεδομένων των αυξανόμενων ανησυχιών των καταναλωτών σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων που καταναλώνουν, των γρήγορων και έντονων ρυθμών της καθημερινότητάς τους ώστε να ευνοείται η on-the-go κατανάλωση, αλλά και της ευαισθητοποίησής τους σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, εύλογα αναζητούν και επιλέγουν αποδοτικές λύσεις που προσαρμόζονται στον τρόπο ζωής τους και τους εξυπηρετούν. Στο πλαίσιο αυτό τα πώματα αποτελούν πηγή εφαρμογής πολλών καινοτομιών στις οποίες επενδύουν ιδιαίτερα οι βιομηχανίες ποτών, τροφίμων καθώς και καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας και μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε μια συσκευασία, αλλά και γενικότερα για ένα brand καθώς:

  • – Διασφαλίζουν την ακεραιότητα και φρεσκάδα του προϊόντος, απαραίτητη ιδιότητα για τους καταναλωτές που μεταφέρουν τα προϊόντα στους χώρους όπου ζουν και εργάζονται προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν όποτε επιθυμούν.
  • – Παρέχουν ευκολία και άνεση κατά τη χρήση, επιτρέποντας την ελεγχόμενη – ανά μικρές ποσότητες- έκχυση του περιεχομένου ή το εύκολο και επαναλαμβανόμενο άνοιγμα και κλείσιμο της συσκευασίας. Αυτά τα γνωρίσματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους ηλικιωμένους καταναλωτές και στο πλαίσιο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη το 16% του πληθυσμού των πέντε μεγαλύτερων χωρών στην Ευρώπη είναι πάνω από 65 χρονών.
  • – Συμβάλλουν στη διαφοροποίησή της συσκευασίας και στην καλύτερη προβολή της στο ράφι, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ταυτότητα ενός προϊόντος. Λόγου χάρη τα χρωματιστά καπάκια έχουν ιδιαίτερη απήχηση στους καταναλωτές, καθώς τα ζωντανά χρώματα είναι οπτικά πιο ελκυστικά και κεντρίζουν άμεσα την προσοχή τους. Ορισμένα καπάκια μάλιστα ενδέχεται να φέρουν και το λογότυπο ενός brand, διευκολύνοντας την αναγνώρισή του από τους καταναλωτές.
  • – Καθιστούν  πιο αποτελεσματική την γραμμή εμφιάλωσης, μειώνουν το κόστος μεταφοράς, και βελτιώνουν το οικολογικό αποτύπωμα των επιχειρήσεων. Ειδικότερα, τα brands δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στην ενσωμάτωση ελαφριών πωμάτων στις συσκευασίες μέσω της χρήσης πρωτοποριακών και ανακυκλώσιμων υλικών, χαρακτηριστικά που μπορούν να αποτελέσουν το συγκριτικό πλεονέκτημά τους.

Ενδεικτικά, μια αξιόλογη καινοτομία συνιστούν τα ελαφριά πλαστικά πώματα που αποτελούνται από δύο κομμάτια –ένα εξωτερικό κι ένα εσωτερικό- και ανοιγοκλείνουν με τη χρήση του αντίχειρα –είτε αριστερόχειρα, είτε δεξιόχειρα-, ενώ ενσωματώνουν και ταινία προστασίας της ασφάλειας του προϊόντος.  Αυτά συγκεκριμένα διαθέτουν στο εσωτερικό τους μια διάφανη μεμβράνη που μπορεί να αφαιρεθεί με το πρώτο άνοιγμα του πώματος και η οποία διασφαλίζει την ακεραιότητα του προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα περιλαμβάνουν και έναν μηχανισμό σε σχήμα μαργαρίτας που επιτρέπει τον έλεγχο της ροής του περιεχομένου και κρατά τον λαιμό της φιάλης καθαρό. Τα καπάκια αυτά διατίθενται σε δύο χρώματα και το εξωτερικό τους μπορεί να έχει διαφορετικό χρώμα από το εσωτερικό τους.  Προωθήθηκαν στη γερμανική αγορά από κορυφαία παγκόσμια εταιρία εμφιάλωσης ελαιόλαδων και ξιδιών με σκοπό να διευκολύνουν τους χρήστες στην κατανάλωση των εν λόγω προϊόντων.
Επιπλέον, ιδιαίτερα πρωτοποριακό είναι το πώμα που ενσωματώνει δακτύλιο στο πάνω μέρος του και το οποίο συνιστά ορατή ένδειξη παραβίασης της ασφάλειας του προϊόντος εφόσον αφαιρεθεί. Έχει εντυπωσιακή ικανότητα στεγανοποίησης και μπορεί να εφαρμοστεί γρήγορα σε ένα ευρύ φάσμα τύπων φιαλών. Ακόμη, επιτρέπει την ομαλή έκχυση του προϊόντος χωρίς να στάζει και αναπτύχθηκε από παγκόσμια εταιρία κατασκευής πλαστικών πωμάτων για τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, ικανοποιώντας ιδιαίτερα τις ανάγκες των σερβιτόρων σε μπαρ για γρήγορη και εύκολη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Επιπρόσθετα, διάφορα καινοτόμα πλαστικά καπάκια χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο για εύκαμπτες συσκευασίες (pouch) στους κλάδους τον τροφίμων και προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Τέτοια λόγου χάρη είναι πώματα 32 χιλ., κατασκευασμένα είτε από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας είτε από  πολυπροπυλένιο  και τα οποία είναι βιοδιασπώμενα και εύκολα απτά, καθώς δεν γλιστρούν στο χέρι του καταναλωτή. Περιλαμβάνουν ταινία προστασίας της ασφάλειας του προϊόντος και σε περίπτωση ατυχήματος όπως κατάποσής τους από παιδιά, τα καπάκια αυτά επιτρέπουν την δίοδο του αέρα κατά την αναπνοή τους, μη θέτοντας συνεπώς σε κίνδυνο τη ζωή τους. Αυτή η καινοτομία προωθείται από αμερικανική εταιρία κατασκευής εύκαμπτων συσκευασιών για προϊόντα όπως πολτός οργανικών φρούτων και λαχανικών, για παιδικές τροφές καθώς και για ιατρικά προϊόντα.
Ομοίως, πρωτοποριακά είναι τα καπάκια fliptop, κατασκευασμένα από υψηλής πυκνότητας πολυαιθυλένιο τα οποία επιτρέπουν το επαναγέμισμα των εύκαμπτων συσκευασιών καθώς και τον έλεγχο της ροής του προϊόντος, και τα οποία απομακρύνονται από το στόμιο της συσκευασίας κατά τη χρήση. Είναι οικονομικά και μπορούν εύκολα να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν, καταλαμβάνοντας μικρό χώρο, ενώ διατίθενται σε διάφορα μεγέθη και σχήματα στομίων. Αναπτύχθηκαν από αμερικάνικη εταιρία κατασκευής συσκευασιών για brands τα οποία επιθυμούν να στραφούν σε εύκαμπτες συσκευασίες για τα προϊόντα τους και να παράσχουν μια βελτιωμένη καταναλωτική εμπειρία στους πελάτες τους και προωθούνται κυρίως στους κλάδους των τροφίμων (καρυκεύματα, ρέουσες σκόνες,  ζάχαρη,  ποτά) και προϊόντων καθαρισμού (απορρυπαντικά πλυντηρίων -υγρά ή σε σκόνη-, κρεμοσάπουνα αντιηλιακά κ.α.).
Συνεπώς, τόσο οι υποψήφιοι αγοραστές όσο και τα brands στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε ελαφριές, λειτουργικές, εύχρηστες και βιώσιμες συσκευασίες που βελτιώνουν τη καταναλωτική εμπειρία και προσαρμόζονται στο πολυάσχολο lifestyle των χρηστών. Στο πλαίσιο αυτό τα καπάκια/πώματα των συσκευασιών που συνιστούν αναπόσπαστο κομμάτι αυτών μπορούν να αποτελέσουν το συγκριτικό πλεονέκτημά τους, καλύπτοντας τις παραπάνω απαιτήσεις και ανάγκες και συμβάλλοντας εντέλει στη διαφοροποίηση ενός προϊόντος και στην ενίσχυση της ταυτότητας ενός brand.
 ΠΗΓΕΣ: Joe Whitworth (2015), Ron Romanik (2015), Jim Banks (2014), www.packagingeurope.com, www.packworld.com, www.foodproductiondaily.com, www.packagingnews.co.uk, www.dkconsultants.gr.