Η συσκευασία οδηγεί στην αγοραστική απόφαση!

Η συσκευασία οδηγεί στην αγοραστική απόφαση!

Η συσκευασία  λοιπόν σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, επηρεάζει τη χονδρική πώληση , την πώληση στο κατάστημα, έχει αντίκτυπο στην ικανοποίηση του καταναλωτή από το προϊόν και οδηγεί στην επαναλαμβανόμενη αγορά.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ INFOGRAPHIC

Για την ακρίβεια μάλιστα, η συσκευασία επιδρά στην απόφαση αγοράς περισσότερο  από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, τις online κριτικές και τις συστάσεις φίλων και γνωστών. Για παράδειγμα, με ποσοστό  37% συμμετέχει ο παράγοντας συσκευασία στην απόφαση αγοράς ενώ ακολουθούν οι online κριτικές με ποσοστό 31%,  οι συστάσεις φίλων εξίσου με 31% και η τηλεοπτική διαφήμιση με 27%. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό αν σκεφτεί κανείς ότι το 64% των καταναλωτών αγοράζουν ένα προϊόν από το ράφι χωρίς να το γνωρίζουν από πριν.
Ωστόσο, όταν μιλούμε για συσκευασία δεν πρέπει να εννοείται μόνο η παρουσία του προϊόντος στο ράφι, αλλά ο ρόλος που διαδραματίζει καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του. Η απόσταση μεταξύ της επίδοσης της συσκευασίας και την ικανοποίησης του καταναλωτή συνεχώς αυξάνει στα διάφορα στάδια ζωής του προϊόντος μετά την αγορά. Για παράδειγμα, η ικανοποίηση του καταναλωτή από την συσκευασία στο ράφι είναι 65%, ενώ η ίδια ικανοποίηση μειώνεται στο 41% όταν αποθηκεύει το προϊόν στο σπίτι. Κατά την χρήση του προϊόντος, η ικανοποίηση αυτή μειώνεται ακόμα περισσότερο (38%). Συνεπώς, ο μέσος καταναλωτής μένει λιγότερο ευχαριστημένος  από την συσκευασία, όσο ο κύκλος ζωής των προϊόντων φθίνει.  Γι’ αυτό και όταν οι καταναλωτές συγκρίνουν τη συσκευασία με το brand,οι δύο αυτοί παράγοντες είναι σχεδόν εξίσου σημαντικοί  για την ολική ικανοποίηση από το προϊόν (12% brandκαι 10% συσκευασία).
Παρόλ ’ αυτά, μόνο 1 στους 5 καταναλωτές είναι πολύ ευχαριστημένος από την προϊοντική συσκευασία. Γι’ αυτό και υπάρχει χώρος βελτίωσης για κάθε κλάδο προϊόντων. Για παράδειγμα, η ικανοποίηση των καταναλωτών σε ότι αφορά  τα κατεψυγμένα τρόφιμα ανέρχεται στο 18%,  το αντίστοιχο ποσοστό για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας ανέρχεται σε ποσοστό  19% ενώ για τα οικιακά προϊόντα καθαρισμού είναι 18%.
Επομένως εύκολα μπορούμε να εξάγουμε το συμπέρασμα πως  οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για τη λειτουργικότητα της συσκευασίας παρά για την αισθητική της. Μάλιστα, τα 3 πιο σημαντικά γνωρίσματα της συσκευασίας για τους καταναλωτές  είναι: να διασφαλίζει την ακεραιότητα του προϊόντος, να το προστατεύει από τον κίνδυνο σπασίματος ή έκχυσης και να τους επιτρέπει να αφαιρούν ολόκληρο το προϊόν από τη συσκευασία. Από την ικανοποίηση αυτών των χαρακτηριστικών λοιπόν είναι απαραίτητο να ξεκινούν  οποιεσδήποτε αλλαγές ή βελτιώσεις στη συσκευασία των προϊόντων.