Υπό το πρίσμα της σημερινής οικονομικής δραστηριότητας, είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τις εταιρείες να έχουν ευτυχισμένους και παραγωγικούς εργαζόμενους. Οι χαρούμενοι και αφοσιωμένοι υπάλληλοι είναι ζωτικής σημασίας, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Όταν οι εργαζόμενοι είναι πιστοί και ασχολούνται με την εταιρεία, τα κέρδη είναι υψηλότερα. Αντίθετα, όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν έχουν κίνητρο ή υποτιμημένοι, η εταιρεία υποφέρει. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι τείνουν να λείπουν λιγότερο από τη δουλειά, έχουν καλύτερες επιδόσεις, και είναι πιο υποστηρικτικοί απέναντι σε αλλαγές και πρόθυμοι να δουλέψουν ώστε να τις πραγματοποιήσουν.
84% των εργαζομένων δηλώνουν ότι η αφοσίωση και η κινητοποίηση είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία μιας επιχείρησης, ενώ η αύξηση των εσόδων σε επιχειρήσεις με αφοσιωμένους υπαλλήλους, είναι 4 φορές μεγαλύτερη. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι οι ευχαριστημένοι υπάλληλοι είναι 31% περισσότερο παραγωγικοί, 3 φορές περισσότερο δημιουργικοί και με 37% μεγαλύτερες πωλήσεις. Χαρακτηριστικά σημειώνεται σε έρευνες ότι οι χαρούμενοι υπάλληλοι ενισχύουν την παραγωγικότητα της επιχείρησης κατά 12% ενώ οι μη ευχαριστημένοι εργαζόμενοι αποδεικνύονται 10% λιγότερο παραγωγικοί. Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό των υπαλλήλων (68%) πιστεύει ότι η επιχείρηση δεν συμβάλλει αρκετά στη δημιουργία ενός ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος.
Παρόλα αυτά, τα οικονομικά κίνητρα δεν είναι ο μόνος παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Είναι μεν αρκετά σημαντικός αλλά δεν είναι πλέον ο μόνος. Τα τελευταία χρόνια, επιστήμονες και ερευνητές παρατηρούν ότι υπάρχει μία άρρηκτη σχέση μεταξύ ευτυχίας των υπαλλήλων και παραγωγικότητάς / αποδοτικότητας τους στο χώρο εργασίας. Αυτό που επιζητούν οι υπάλληλοι στο χώρο εργασίας τους είναι κυρίως είναι η τακτική και ειλικρινής επικοινωνία, πρόσβαση στην ηγεσία, αναγνώριση της εργασίας τους και της προσφοράς τους, ενώ αυτό που αυξάνει την ικανοποίηση τους πάνω από 50% είναι η ανάπτυξη και διατήρηση φιλικών διαπροσωπικών σχέσεων στην εταιρεία. Ήδη, πολλές επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, επενδύουν στην υποστήριξη των εργαζομένων και στην αύξηση της ικανοποίησής τους από την εργασίας τους. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις που προχωρούν σε τέτοιου είδους επενδύσεις, βλέπουν σχεδόν άμεσα τα αποτελέσματα, όπως επιβεβαιώνεται και από σχετικές έρευνες. Για παράδειγμα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί πολύ καλύτερα όταν ο άνθρωπος αισθάνεται θετικά και χαρούμενα. Κατά τη διάρκεια αυτής της κατάστασης, οι άνθρωποι είναι περισσότερο δημιουργικοί και τείνουν να είναι περισσότερο εφευρετικοί στην επίλυση προβλημάτων. Επιπλέον, είναι περισσότερο συνεργάσιμοι και πρόθυμοι να δουλέψουν για ένα κοινό στόχο (Revesencio, 2015).
Συνεπώς, πέρα από τα οικονομικά κίνητρα, υπάρχουν πολλοί ακόμη τρόποι, και σχετικά λιγότερο δαπανηροί, που μπορούν να συμβάλουν θετικά στη δημιουργία χαρούμενων και αφοσιωμένων υπαλλήλων, όπως οι παρακάτω:
Να είστε «καλός» εργοδότης
Ένας «καλός» εργοδότης είναι αυτός που θέτει σαφείς προσδοκίες για τους εργαζομένους, δίνει ξεκάθαρες οδηγίες για τις εργασίες που είναι να γίνουν (προθεσμίες, διαδικασίες, κλπ) ενώ ορίζει σαφώς τα όρια, που αποδεικνύουν υγιή ηγεσία και παρέχουν σταθερή κατεύθυνση. Αυτό σημαίνει ότι υπαγορεύει τους κανόνες, τους κανονισμούς, τις πολιτικές και τις διαδικασίες, ενώ τα παραπάνω επιτυγχάνονται ακόμη καλύτερα με την παροχή ενός ολοκληρωμένου εγχειριδίου για κάθε υπάλληλο.
Βοηθήστε τους υπαλλήλους σας να αισθάνονται πολύτιμοι
Να ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους και να τους επαινείτε όταν χρειάζεται. Να τους ευχαριστείτε όταν κάνουν καλή δουλειά και να τους αφήνετε να γνωρίζουν ότι τους εκτιμάτε. Αν γίνει κάποιο λάθος, μην «τιμωρείτε» τον εργαζόμενο. Αντίθετα, μιλήστε στο πρόσωπο, διδάξτε του τις σωστές διαδικασίες, και προσφέρετε ενθάρρυνση και περαιτέρω διδασκαλία όταν χρειάζεται.
Δημιουργήστε παραγωγική ατμόσφαιρα
Η φυσική διάταξη του γραφείου είναι σημαντική για τη μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας. Οι άνθρωποι χρειάζονται αρκετό χώρο για να εργαστούν, τις σωστές προμήθειες / υλικά, και ένα άνετο και ευχάριστο περιβάλλον. Βεβαιωθείτε ότι όλος ο εξοπλισμός έχει σχεδιαστεί εργονομικά έτσι ώστε να παρακινεί θετικά τους εργαζόμενους, βοηθώντας τους με τις ανάγκες τους για να κάνουν τη δουλειά τους. Απλοί τρόποι δημιουργίας ευχάριστης και παραγωγικής ατμόσφαιρας στο χώρο εργασίας είναι η παρουσία πράσινων φυτών, ο καθαρός αέρας με τη χρήση φίλτρων καθαρισμού του αέρα, η αξιοποίηση της ηλιακής ακτινοβολίας (η ύπαρξη παραθύρων στο χώρο εργασίας είναι πολύ σημαντική), η εξατομίκευση σε συνετά πλαίσια των γραφείων των εργαζομένων. Άλλοι παράγοντες που ευνοούν το κλίμα εργασίας είναι η παρουσία σκύλων στην εταιρεία που μειώνει το στρες και αυξάνει την παραγωγικότητα και η μουσική, η οποία αυξάνει την αποδοτικότητα των υπαλλήλων κατά 6%. Επιπλέον, 60% των υπαλλήλων υποστηρίζει ότι η παροχή γευμάτων από την εταιρεία, τους κάνει να νιώθουν περισσότερο πολύτιμοι και ότι τους εκτιμούν.
Αφήστε το προσωπικό να συμμετέχει
Δημιουργήστε ένα περιεκτικό εγχειρίδιο εργαζομένων που είναι σαφές και απλά γραμμένο. Σε αυτό περιλαμβάνονται οι διαδικασίες για το χειρισμό κάθε φανταστικού σεναρίου, συμπεριλαμβανομένων των οικογενειακών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Ρωτήστε τους εργαζόμενους για τις ιδέες τους, ώστε να νιώθουν ένα αίσθημα κυριότητας με την εταιρεία. Επιπλέον, βοηθήστε τους να αισθάνονται ότι συμμετέχουν με τακτικές συναντήσεις, όπου ο καθένας μπορεί να εκφράσει τις απόψεις και τις ανησυχίες του. Αυτό έχει ένα πρόσθετο πλεονέκτημα για την εταιρεία η οποία μπορεί να αποκτήσει πολύτιμες πληροφορίες για τα προϊόντα και σχετικές ανησυχίες που θα μπορούσαν να βλάψουν την κερδοφορία της. Επίσης, θεσμοθετήστε ειδικές εκδηλώσεις για τους υπαλλήλους, όπου μπορεί να συμμετέχει και η οικογένεια. Όσο πιο δυνατή είναι η αίσθηση της «οικογένειας» στο χώρο εργασίας, τόσο πιο αποδοτικοί θα είναι οι εργαζόμενοι (Lamar et Laney).
Πηγές: Visa Business (2013), Johna Revesencio (2015), Lamar et Laney, www.dkconsultants.gr
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.