Η εμφάνιση τελικά μετράει!

Η εμφάνιση τελικά μετράει!

Για τους λάτρεις των ποτών, παίζει καθοριστικό ρόλο η συσκευασία και η ετικέτα. Έχουν αρχίσει να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς οι έντονες ετικέτες και τα «περίεργα» σχέδια στη συσκευασία. Μάλιστα είναι πλέον αδιαμφισβήτητο πως το design παίζει σημαντικό ρόλο στην εμπειρία του καταναλωτή σε σχέση με το ποτό του.

Η επικρατέστερη αντίληψη είναι πως το περιεχόμενο του μπουκαλιού «μετράει» αλλά η εμφάνισή του κρατάει δυνατή την ανάμνηση της γεύσης. Μπορεί να δημιουργήσει μια αξέχαστη εμπειρία σχετικά με το ποτό που πίνει κανείς όπως και να του αλλάξει γνώμη για την αξία-ποιότητα του ποτού γενικά. Σε πρόσφατη έρευνα μάλιστα επιβεβαιώθηκε πως η χρήση υλικών ανώτερης ποιότητας στις ετικέτες ποτών δίνει στον καταναλωτή την εντύπωση πως το περιεχόμενο είναι αντίστοιχα ανώτερο και σε γεύση.
Μερικές συμβουλές επιτυχίας ενός προϊόντος είναι:

  • Καθαρή επικοινωνία

Ο καταναλωτής «χάνεται» όταν μια ετικέτα είναι υπερφορτωμένη με πληροφορίες και ειδικά στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας. Τρόποι προώθησης ενός  brand υπάρχουν, οπότε η συμβουλή μας είναι: «Κράτα την ετικέτα σου όσο πιο απλή γίνεται και επένδυσε σε design ετικέτας, συσκευασίας και marketing!»

  • Επεξεργάσου το περιβάλλον γύρω σου

Η τοποθέτηση ενός προϊόντος προς πώληση ως ένα βαθμό επηρεάζει και την ζήτησή του στην αγορά. Καλό είναι λοιπόν να ελέγχουμε το που τοποθετείται το προϊόν στο ράφι, αν είναι πίσω από γυαλί, αν έχει καλό φωτισμό και το πιο σημαντικό, ποιος είναι ο «γείτονάς» του προϊόντος σου. Πιθανόν να μη μπορεί ο καταναλωτής να εντοπίσει το προϊόν σου στο χώρο, ή το σημείο του προϊόντος να μην είναι το ίδιο από κατάστημα σε κατάστημα, αλλά έχοντας ένα σημείο διαφοροποίησης, όπως λόγου χάρη το δικό του stand, είναι ζωτικό έναντι του ανταγωνισμού.

  • Το κλειδί είναι το “shop-ability”

Αν μια εταιρία διαθέτει μεγάλο κατάλογο προϊόντων και γεύσεων, καλό θα ήταν ο καταναλωτής να μπορεί να βρει εύκολα το προϊόν που θέλει, παρά να διαλέγει λάθος προϊόν επειδή μοιάζει με το επιθυμητό. Η πιθανότητα να διαλέξει κάποιος λάθος προϊόν και να του αρέσει είναι μηδαμινές, συνεπώς κάθε προϊόν καλύτερα να διαθέτει τη δική του «πινελιά» ώστε να ξεχωρίζει.
Ένα προϊόν καλείται πλέον να καλύψει όλες τις ανάγκες του καταναλωτή, οι οποίες αρχίζουν από τη διασφάλιση ποιότητας και προστασίας του προϊόντος και φτάνουν ως την οικολογική ευαισθητοποίηση του καταναλωτή στον τομέα της συσκευασίας και του υλικού που χρησιμοποιεί ο παραγωγός. Ο σημαντικότερος παράγοντας για τον αγοραστή είναι η καλαισθησία της ετικέτας και της συσκευασίας που το περιέχει.  Γίνεται λοιπόν σαφές ότι πέρα από την παραγωγή του προϊόντος, πρέπει να επενδύσει κανείς και στο «περιτύλιγμα».