Η δύναμη της διαπροσωπικής επικοινωνίας

Η δύναμη της διαπροσωπικής επικοινωνίας

Με αφορμή τις αλλαγές που επιφέρει η ολοένα και περισσότερο παγκοσμιοποιημένη αγορά στον τρόπο επικοινωνίας με πελάτες, συνεργάτες και συναδέλφους, το  The Economist Intelligence Unit, προχώρησε στη διεξαγωγή μίας παγκόσμιας έρευνας, επιδοτούμενη από τη Cisco, σε δείγμα 862 στελεχών και επιχειρηματιών παγκοσμίως, για να εκτιμήσουν την αξία των διαπροσωπικών συναντήσεων και  επαφών και το αποτέλεσμα αυτών σε πάνω από 30 επιχειρηματικές λειτουργίες. Το γενικότερο συμπέρασμα της έρευνας λοιπόν είναι ότι οι επιχειρηματίες ομόφωνα συμφωνούν ότι η προσωπική επαφή είναι πιο αποτελεσματική, δυναμική  και ευνοϊκή για την επιτυχία.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ INFOGRAPHIC
Πιο συγκεκριμένα, το 82% των ερωτηθέντων νιώθουν ότι έγιναν περισσότερο αντιληπτοί και κατανοητοί από τον συνομιλητή τους μετά την συνάντησή τους. Μάλιστα, τα 3 μεγαλύτερα κίνητρα για διαπροσωπική επικοινωνία ανάμεσα σε πελάτες, συνεργάτες και συναδέλφους είναι η επίλυση καίριων προβλημάτων πιο αποτελεσματικά, η δημιουργία μακρόχρονων σχέσεων και η επίλυση ενός προβλήματος ή η δημιουργία μιας ευκαιρίας πιο γρήγορα. Οι εκφράσεις του προσώπου και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται, εκλαμβάνονται ως κλειδί για την αποτελεσματικότητα της διαπροσωπικής επικοινωνίας κατά 81% και 72% αντίστοιχα.
Επιπλέον, τα στελέχη των επιχειρήσεων θεωρούν ότι η προσωπική επαφή και συνεργασία είναι καίρια για παραπάνω από το 50% των στρατηγικών και τακτικών επιχειρηματικών διαδικασιών. Μάλιστα, οι δραστηριότητες που απαιτούν περισσότερο την προσωπική επαφή είναι μεταξύ άλλων η διαδικασία του brainstorming για νέες ιδέες ή καινοτομίες, η διαχείριση προβλημάτων στα οποία εμπλέκονται πολλοί και η διαχείριση κρίσεων. Αμέσως μετά ακολουθούν η ανανέωση συμβολαίων και η επέκταση συμφωνιών, η ανάπτυξη στρατηγικών πλάνων από κοινού με άλλους και ο στρατηγικός σχεδιασμός της επιχείρησης. Σημαντική θεωρείται από τα στελέχη επίσης και η τηλεπαρουσία για την αναπαραγωγή παρόμοιων αποτελεσμάτων με αυτά που επιφέρει η προσωπική επαφή. Μάλιστα, το 53% πιστεύει ότι η τηλεδιάσκεψη  διευκολύνει τη δημιουργία πιο παραγωγικών σχέσεων με συναδέλφους, πελάτες και προμηθευτές, ενώ το 35% πιστεύει ότι εξοικονομεί χρήματα.
Παρά την γενικότερη παραδοχή όμως από τα στελέχη των επιχειρήσεων για την αποτελεσματικότητα της διαπροσωπικής επικοινωνίας, το 60% της επαγγελματικής επικοινωνίας γίνεται σε μη πραγματικό χρόνο. Συνεπώς, η προσωπική επαφή είναι πιο άμεση και αποτελεσματική σε θέματα κατανόησης μεταξύ των μερών αλλά και ως προς την οικοδόμηση σχέσεων μεταξύ πελατών, συνεργατών και συναδέλφων, αλλά δεν είναι πάντα προτιμητέα από άποψη χρόνου και κόστους. Η τηλεδιάσκεψη συνεπώς θα μπορούσε να υποκαταστήσει την προσωπική επαφή σε καίριες λειτουργίες των επιχειρήσεων σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και κάθετα, μέσα στην ίδια την επιχείρηση, αφού επιτρέπει την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο. Σαφώς, η ατμόσφαιρα και τα αισθήματα που διεγείρει η προσωπική επαφή δεν υποκαθίστανται, γι’ αυτό είναι καλό να γίνεται μία αποτελεσματικότερη εκτίμηση για το πότε και που αξίζει μία εταιρεία να επενδύσει στην προσωπική επαφή.