Γνωρίστε τις γυναίκες της γενιάς των Millennials και τη σχέση τους με τη μόδα

Γνωρίστε τις γυναίκες της γενιάς των Millennials και τη σχέση τους με τη μόδα

Girl Friends Shopping and Drinking Coffee In City

Η γενιά των Millennials, δηλαδή των γεννημένων κατά την περίοδο 1980-2000 (ηλικίας 15-35 ετών) αποτελεί τον βασικό στόχο των πολιτικών μάρκετινγκ της βιομηχανίας μόδας κι αυτό λόγω του  μεγέθους τους και της δυνατότητάς τους να καθιερώσουν νέα καταναλωτικά πρότυπα και μοτίβα. Αυτή η γενιά μόνο στην Αμερική αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο του συνολικού πληθυσμού, έχοντας ετήσια αγοραστική δύναμη  $200 δις (περίπου €184 δις), ενώ σε χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού πληθυσμού. Το μέγεθος και η αγοραστική δύναμη της είναι επίσης αξιόλογα και σε άλλες αναπτυγμένες χώρες όπως η Ιαπωνία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία. Ωστόσο, οι εταιρίες μόδας αδυνατούν να συνδεθούν με αυτούς τους καταναλωτές ειδικότερα με τις γυναίκες αυτής της γενιάς, με αποτέλεσμα να χάνουν μερίδια αγοράς και ακολούθως έσοδα.
Τι θα πρέπει λοιπόν να κάνουν οι επιχειρήσεις στον κλάδο της μόδας για να κερδίσουν αυτό το τμήμα αγοράς; Πρωτίστως οφείλουν να αφουγκραστούν τις προτιμήσεις του και να κατανοήσουν την ιδιαιτερότητά του.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ INFOGRAPHIC
altΟι millennials έχουν γενικότερα υψηλό μορφωτικό επίπεδο, δίνουν έμφαση στην καριέρα τους και μπορούν να αποτελέσουν αφοσιωμένους πελάτες εφόσον τα brands τους παρουσιάζουν ποιοτικά προϊόντα, βελτιώνουν συνολικά την καταναλωτική εμπειρία και αναπτύσσουν ουσιαστικούς δεσμούς με αυτούς. Η γενιά αυτή επικεντρώνεται ιδιαίτερα στην αυθεντικότητα και την εξατομικευμένη επαφή.
Οι γυναίκες ηλικίας 15-35 ετών ειδικότερα είναι πολύ εξοικειωμένες με τη μόδα και δε διστάζουν να συστήσουν τις επώνυμες μάρκες που τις ενδιαφέρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και μέσω word-of-mouth. Η τελευταία αυτή τακτική χρησιμοποιείται από το 60% των γυναικών αυτής της κατηγορίας στην Αμερική, προκειμένου αυτές να πληροφορηθούν για τα διάφορα brands στο χώρο της μόδας συμπεριλαμβανομένων και των αξεσουάρ. Μάλιστα οι συνομήλικές τους αλλά και οι μεγαλύτερες γενιές εμπιστεύονται τις επιλογές των γυναικών αυτής της κατηγορίας και επηρεάζονται σημαντικά από αυτές.
Μόλις το 34% των Αμερικανίδων millennials διαβάζουν online κριτικές και άρθρα περιοδικών για να πληροφορηθούν για τις τάσεις της μόδας στα είδη ένδυσης και αξεσουάρ, ενώ το 40% καταφεύγουν στο internet για να συγκεντρώσουν τις σχετικές πληροφορίες. Επιπρόσθετα, το 58% αυτών πριν αγοράσουν τα είδη ένδυσης που τους ενδιαφέρουν, ελέγχουν στο internet, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε blogs τις αξιολογήσεις προηγούμενων καταναλωτών. Αξίζει άλλωστε να αναφερθεί ότι οι γυναίκες ηλικίας 15-35 ετών είναι πολύ καλοί και συχνοί χρήστες των νέων τεχνολογιών, με το 58% αυτών να χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές τους για την πραγματοποίηση των αγορών τους και να επηρεάζονται ιδιαίτερα από εφαρμογές κινητών τηλεφώνων.
Το 81% των γυναικών στις ΗΠΑ που ανήκουν στη γενιά των Millenials αγοράζουν ενδύματα από τα καταστήματα λιανικής πώλησης, αν και η ηλεκτρονική αγορά ρούχων σε online λιανικά καταστήματα συνιστά μια δυναμική τάση. Αξιόλογη είναι και η συχνότητα πραγματοποίησης αγορών των γυναικών ηλικίας 15-35 ετών. Χαρακτηριστικά ψωνίζουν είδη ένδυσης 2 φορές το μήνα και εκδηλώνουν αυξημένο ενδιαφέρον για εκείνα που ταιριάζουν στο στυλ τους και είναι άνετα.

Επιπλέον το 87% αυτών δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην τιμή όταν πρόκειται να ψωνίσει ενδύματα, ειδικότερα αν ληφθεί υπόψη η μείωση των εισοδημάτων τους αλλά και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας ως αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό, το 50% αυτών ενδιαφέρονται να ενημερώνονται για εκπτώσεις και προσφορές των brands τους μέσω μηνυμάτων στο κινητό τους.
Ακόμη, το 74% των Αμερικανίδων millennials είναι μέλη τουλάχιστον ενός προγράμματος πιστότητας που αφορά είδη μόδας και το 51% αυτών επιζητούν να επιβραβεύονται για τις αγορές τους γρήγορα και να μπορούν να μεταφέρουν πόντους μεταξύ των διαφόρων προγραμμάτων πιστότητας στα οποία είναι μέλη. Ως επιβράβευση προτιμούν την απόκτηση προνομίων που αντιστοιχούν σε ένα καθεστώς ελίτ αγοραστών, όπως π.χ. να λαμβάνουν αποκλειστική πρόσβαση σε εκδηλώσεις και προϊόντα μόδας ή να εξυπηρετούνται άμεσα στα ταμεία των καταστημάτων. Η παροχή τέτοιων κινήτρων έχει ως αποτέλεσμα το 53% των γυναικών ηλικίας 15-35 ετών να ακολουθούν πιθανόν ένα κατάστημα ή ένα brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένα 43% να αγοράζουν άλλα είδη από το ίδιο brand και το 34 % να δημοσιεύουν ηλεκτρονικά θετικές αξιολογήσεις.
Συνεπώς, οι γυναίκες που ανήκουν στη γενιά των millennials είναι περισσότερο ενημερωμένες για τη μόδα, αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι νέες τεχνολογίες για την αναζήτηση σχετικών πληροφοριών και την πραγματοποίηση αγορών και επιζητούν την αυθεντικότητα καθώς και την δυνατότητα προσαρμογής των προϊόντων των brands μόδας στις προτιμήσεις τους και τα ενδιαφέροντά τους. Πρωτίστως όμως επιλέγουν εκείνα τα brands που τους προσφέρουν ποιοτικά προϊόντα και που επιδιώκουν να αναπτύξουν ουσιαστική επαφή μαζί τους.

ΠΗΓΕΣ: Ann D’Adamo (2015), Kristina Monllos (2015), Dan Schawbel (2015), Michal Clements (2015), www.euromonitor.com