Το marketing έχει την δύναμη να αλλάξει την στάση των εταιρειών σε σχέση με την πλανητική βιωσιμότητα

Το marketing έχει την δύναμη να αλλάξει την στάση των εταιρειών σε σχέση με την πλανητική βιωσιμότητα

Τα τμήματα marketing έχουν μείνει πίσω σε ζητήματα που αφορούν την αειφορία σε σχέση με τις επιχειρήσεις. Έτσι, με την βοήθεια εταιρειών όπως η Diageo, η Mastercard, η Tesco και η Unilever το World Federation of Advertisers (WFA) έχει λανσάρει το πρόγραμμα “Planet Pledge” για να γεφυρωθεί αυτό το κενό.

 

Παρόλο που τα περισσότερα στελέχη marketing πιστεύουν ότι οι καταναλωτές περιμένουν από τους οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον, το ίδιο το marketing υστερεί σε σχέση με άλλες επιχειρηματικές λειτουργίες στο να προξενήσει θετικό αντίκτυπο σε ζητήματα βιωσιμότητας, όπως επισημαίνεται σε έρευνα του World Federation of Advertisers. Για αυτό το λόγο, το WFA λανσάρει ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινούνται τα τμήματα marketing για να προωθηθεί η βιωσιμότητα.

 

Η έρευνα ‘Marketing and Sustainability: Closing the Gaps’ έδειξε ότι μόνο ένα στα 10 στελέχη marketing καταφέρνει να είναι μπροστά σε ζητήματα που αφορούν τον πλανήτη, εν συγκρίσει με το 29% των ερωτηθέντων οι οποίοι πιστεύουν ότι η επιχείρηση γενικά είναι σε αυτό το στάδιο. Πιο συγκεκριμένα, στους 650 ερωτηθέντες, σε 34 αγορές σε όλο τον κόσμο, αντιστοιχεί ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 50% που πιστεύει ότι ο οργανισμός τους είναι είτε έτοιμος να ξεκινήσει να οδεύει προς τη βιωσιμότητα, είτε κάνει τα πρώτα του βήματα προς τα εκεί. Μόλις το 1/3 των οργανισμών αυτών έχει ορίσει δείκτη μέτρησης της βιωσιμότητας (KPI) και το παρακολουθεί μαζί με τις υπόλοιπες μετρήσεις marketing, ενώ περίπου το 20% των οργανισμών δεν μετρούν τις προσπάθειες τους για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

 

Την ίδια στιγμή, το 95% των στελεχών marketing πιστεύουν ότι η επιστήμη τους μπορεί να κάνει τη διαφορά στο δρόμο προς τη βιωσιμότητα και το 88% συμφωνεί ότι οι καταναλωτές πιστεύουν ακράδαντα ότι οι εταιρείες μπορούν να βοηθήσουν στην καλυτέρευση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το περιβάλλον.

 

“Όπως ακριβώς το marketing είναι στην καρδιά της επιχείρησής μας, έτσι πρέπει να είναι και στην καρδία των πρακτικών μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.” Conny Braams, Unilever

 

Σύμφωνα με την έρευνα, ένα μεγάλο κομμάτι της πρόκλησης που αντιμετωπίζει το marketing έγκειται στο ότι η βιωσιμότητα δεν αφορά ένα μεμονωμένο τμήμα της εταιρείας, αλλά όλα τα τμήματα μαζί. Για αυτό το λόγο τα στελέχη του marketing αντιμετωπίζουν προβλήματα που αφορούν σε αντικρουόμενες επιχειρηματικές προτεραιότητες (39%), ελλείψεις σε αφοσιωμένο ανθρώπινο δυναμικό (27%) , ενώ ταυτόχρονα λογοκρίνονται από τους ασκούντες πίεση (26%).

Τα στελέχη marketing εκφράζουν επίσης την ανησυχία τους για την επικοινωνία των εταιρικών προσπαθειών, ακόμη και όταν έχουν κάτι θετικό να πουν. Η συντριπτική πλειοψηφία (89%) δηλώνει ότι οι εταιρείες πρέπει να είναι πιο «γενναίες» στην επικοινωνία των προσπαθειών τους, αλλά μόνο το ένα τέταρτο το κάνει, σε πολλές περιπτώσεις λόγω του φόβου της αντίδρασης των καταναλωτών.

Περίπου το 16% των ερωτηθέντων εταιριών υποστηρίζουν ότι έχουν μία ωραία ιστορία να πουν, αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμες να την μοιραστούν με τον κόσμο, ενώ το 47% πιστεύει ότι πρέπει να βελτιώσει την αφήγηση του.

 

«Για να γίνουν οι επιχειρηματικές σας πρακτικές περισσότερο βιώσιμες επικεντρωθείτε σε αυτά που μπορείτε να αλλάξετε!»

Ο επικεφαλής ψηφιακού μάρκετινγκ της Unilever, Conny Braams λέει ότι, όπως ακριβώς το marketing είναι στην καρδιά της επιχείρησής μας, έτσι πρέπει να είναι και στην καρδία των πρακτικών μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Οι εταιρείες μας έχουν τη δύναμη να συνδέονται συναισθηματικά με ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, να τους βοηθούν να τον κατανοήσουν και να παρέχουν λύσεις στα ζητήματα που αντιμετωπίζουν.

Με την ανησυχία όλων για την κλιματική αλλαγή να είναι στο απόγειο της, τα στελέχη marketing μπορούν να διαδραματίσουν έναν μοναδικό ρόλο στην επικοινωνία των πλεονεκτημάτων της λήψης βιώσιμων επιλογών και της υιοθέτησης βιώσιμων συμπεριφορών.

 

“Δέσμευση προς τον πλανήτη”

Ως αποτέλεσμα των ευρημάτων, το WFA, προτρέπει τα στελέχη marketing από όλον τον κόσμο να πάρουν μέρος στην προσπάθεια “δέσμευση προς τον πλανήτη”. Το πλαίσιο αυτής της προσπάθειας έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι σε θέση τα στελέχη να οδηγήσουν τις εταιρείες τους σε πιο βιώσιμες αποφάσεις και να βοηθήσουν τους καταναλωτές να ενεργήσουν με πιο φιλικό προς τον πλανήτη, τρόπο. Μέσα από αυτή την δέσμευση, τα στελέχη marketing ενθαρρύνονται να γίνουν πρωταθλητές της παγκόσμιας καμπάνιας “Race to Zero” , η οποία τους παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή, όπως και την απαραίτητη καθοδήγηση για να αξιοποιήσουν τα επικοινωνιακά τους μέσα και να οδηγήσουν τους καταναλωτές σε βιώσιμες συμπεριφορές ενώ, παράλληλα, ενισχύουν ένα αξιόπιστο περιβάλλον marketing.

 

Η πρόοδος που επιτυγχάνεται προς αυτούς τους στόχους θα αναφέρεται σε ετήσια βάση στο WFA. Το WFA αναμένει ότι μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να συμμετέχουν τα μέλη του στη δέσμευση, καθώς η εγγραφή στο “Race to Zero” είναι μια εταιρική δέσμευση που εκτείνεται πέρα ​​από το marketing planning.

 

“Οι καταναλωτές απαιτούν από τις εταιρείες να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η οποία πλέον χαρακτηρίζεται ως έκτακτη ανάγκη, και είναι καιρός οι εταιρείες να βγουν μπροστά και να ηγηθούν.”  – Raja Rajamannar, Mastercard.

 

Από ότι φαίνεται, η προσπάθεια έχει ήδη λάβει υποστήριξη από τα μέλη της, εταιρείες όπως η Bayer, η Danone, η Diageo, η Dole Packaged Foods, η Mastercard,η  Ørsted, η Reckitt, η Telefónica, η Tesco και η Unilever, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην δημιουργία αυτής της “υπόσχεσης”.

 

“Τα τμήματα marketing δεν ήταν μέχρι τώρα στην πρώτη γραμμή της διαδρομής προς την αειφορία εντός των οργανισμών τους”, λέει ο Raja Rajamannar, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνιών της Mastercard και πρόεδρος του WFA. “Οι καταναλωτές απαιτούν από τις εταιρείες να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η οποία πλέον χαρακτηρίζεται ως έκτακτη ανάγκη, και είναι καιρός οι εταιρείες να βγουν μπροστά και να ηγηθούν. Το “WFA Planet Pledge” είναι ένα φανταστικό πλαίσιο για να παρακινηθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη, έτσι ώστε να προβούν στην αντιμετώπιση ενός ζητήματος που έχει ύψιστη σημασία για τους καταναλωτές και την κοινωνία. Στηρίζεται στην επιχειρηματική λογική, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι, ο εκάστοτε οργανισμός κάνει το σωστό. Η Mastercard σίγουρα θα εγγραφεί στο πρόγραμμα.”

 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της WFA Stephan Loerke προσθέτει: “Οι εταιρείες βρίσκονται πίσω από την καμπύλη στον δρόμο προς την βιωσιμότητα, αλλά τώρα είναι η ώρα για αλλαγή. Η δέσμευση προς τον πλανήτη στοχεύει στο να ενθαρρύνει τα υψηλότερα στελέχη της εκάστοτε εταιρείας να γίνουν πρωταθλητές του κλίματος, τόσο εντός των εταιρειών τους όσο και προς τους καταναλωτές γενικότερα και να γίνουν καταλύτες προς τη θετική αλλαγή.”

 

Πηγή: www.marketingweek.com