Τι θα φέρει το 2019 στο λιανικό εμπόριο;

Τι θα φέρει το 2019 στο λιανικό εμπόριο;

Το 2019 αναμένεται να φέρει τη λιανική πώληση πιο κοντά στην τεχνολογία. Παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές προτιμούν ακόμη τα φυσικά καταστήματα, το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίζει  συνεχή άνοδο και η προσαρμογή των καταστημάτων κρίνεται πλέον αναγκαία. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, πέντε τάσεις αναμένεται να κυριαρχήσουν στον τομέα αυτό τη νέα χρονιά.   

  • In store personalization: Πλέον, οι καταστηματάρχες χρησιμοποιούν μια ευρεία γκάμα τεχνολογικών εφαρμογών σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν τόσο την ποικιλία όσο και την άνεση των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Στόχος τους είναι η δημιουργία μιας τόσο ιδιαίτερης εμπειρίας ώστε οι πελάτες τους να προτιμούν το φυσικό τους κατάστημα. Ένα παράδειγμα αποτελεί η χρήση τεχνητής νοημοσύνης η οποία καθοδηγεί τους πελάτες σε συγκεκριμένα προϊόντα ανάλογα με τις ανάγκες τους ή η δημιουργία ενημερωτικών εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα. Αρχίζει επίσης να αναπτύσσεται ένα είδος καταστημάτων στα οποία οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάζουν ένα νέο προϊόν χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να το αγοράσουν. Τέλος, με την αναγνώριση προσώπων είναι δυνατός ο εντοπισμός π.χ. ενός δυσαρεστημένου πελάτη και η άμεση εξυπηρέτησή του.
  • Selfservice: Η όλο και μεγαλύτερη χρήση πιστωτικών καρτών ή ηλεκτρονικού πορτοφολιού στη θέση μετρητών παρέχει στους αγοραστές τη δυνατότητα να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο περιμένοντας σε ουρές. Ένα ακόμη παράδειγμα self-service εφαρμογής είναι η δυνατότητα σκαναρίσματος των βιομετρικών χαρακτηριστικών κάποιου ώστε να αποφευχθεί ο φυσικός έλεγχος σε περίπτωση π.χ. αγοράς αλκοόλ ή άλλων προϊόντων με ηλικιακό περιορισμό.
  • Ψηφιακή πραγματικότητα: Η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να δημιουργήσουν μια μοναδική εμπειρία στους πελάτες ενός καταστήματος. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, πόσο πιο πρακτικό είναι να βλέπετε απευθείας πως θα φαίνεται το καινούργιο σας γραφείο μέσα στο χώρο σας ή ακόμη και το σύνολο που θέλετε να φορέσετε σε μια επίσημη περίσταση. Μια άλλη χρήση, θα μπορούσε να είναι η εκπαίδευση του προσωπικού καθώς μπορεί να μιμηθεί εύκολα μια πλειάδα διαφορετικών καταστάσεων τις οποίες μπορούν να αντιμετωπίσουν.
  • Ενοποιημένο εμπόριο: Για το καταναλωτικό κοινό είναι απαραίτητο οι υπηρεσίες που παρέχονται από ένα κατάστημα να είναι πάντα συμβατές με το χαρακτήρα του brand. Εκπληρώνοντας αυτή την επιθυμία τους, πολλές εταιρείες προσφέρουν ενοποιημένες ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες καλύπτουν όλο το φάσμα των απαραίτητων πληροφοριών.
  • Υβριδική στρατηγική cloud: Η χρήση υπηρεσιών cloud παρέχει αρκετά πλεονεκτήματα στο λιανικό εμπόριο από μείωση κόστους και εύκολη πρόσβαση σε μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, μέχρι μεγαλύτερη ευελιξία. Από την άλλη απαιτεί συνεχή δικτύωση και αλλαγή των πρακτικών αποθήκευσης δεδομένων. Η λύση βρίσκεται στη χρήση υβριδικού σύννεφου που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του κλασσικού μοντέλου με την υπάρχουσα πρακτική.

Συμπερασματικά, το 2019 πρόκειται να είναι η χρονιά της εισαγωγής της τεχνολογίας στο λιανικό εμπόριο με στόχο το καταναλωτικό κοινό να αποκτήσει μια πιο διασκεδαστική, ενδιαφέρουσα και αξιομνημόνευτη εμπειρία προσαρμοσμένη πάντα στις δικές του ανάγκες.