Τα οδικά σήματα έμπνευση για το σχεδιασμό συσκευασιών

Τα οδικά σήματα έμπνευση για το σχεδιασμό συσκευασιών

Αν θα θέλαμε να περιγράψουμε μια τυπική βόλτα στην αγορά, αρκεί μόνο η εικόνα βιαστικών καταναλωτών, οι οποίοι στρίμωξαν τα ψώνια τους μέσα σε μια ‘’ατελείωτη’’ λίστα καθημερινών υποχρεώσεων. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο για τις επιχειρήσεις να τραβούν αμέσως την προσοχή του πελάτη καθώς και να μεταδίδουν τις απαραίτητες πληροφορίες πολύ σύντομα. Επιπλέον, όλο και περισσότεροι καταναλωτές δίνουν σημασία στο τι μήνυμα προσπαθεί να περάσει η κάθε εταιρεία, αν προσφέρει στην κοινότητα, αν προστατεύει το περιβάλλον κλπ. Ο συνδυασμός των δύο αυτών τάσεων, οδήγησε τους κατασκευαστές συσκευασιών στην υιοθέτηση μιας πιο χρηστικής προσέγγισης στο σχεδιασμό τους.

Η έμπνευση ήρθε από τη μελέτη άλλων σχεδιαστικών προτύπων με στόχο την προσαρμογή τους στις ανάγκες της συσκευασίας. Το μοτίβο που επικράτησε ως το πιο εφαρμόσιμο είναι αυτό των οδικών σημάτων, και πιο συγκεκριμένα των σημάτων του βρετανικού οδικού δικτύου.

Στα τέλη του 1950, οι Λονδρέζοι σχεδιαστές, Jock Kinneir και Margaret Calvert, παρουσίασαν μια σειρά οδικών σημάτων με βασικό κριτήριο να είναι ευανάγνωστα και κατανοητά αμέσως. Αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά τα οποία αναζητούν και οι σύγχρονοι σχεδιαστές συσκευασιών.

H χρήση για παράδειγμα χαρακτηριστικών χρωμάτων, όπως το κίτρινο και το κόκκινο, αποτελούν μια καινοτομία σε μια βιομηχανία, η οποία κατά κύριο λόγο χρησιμοποιεί πιο ουδέτερα χρώματα. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό δημιουργείται μεγαλύτερη αντίθεση με το λογότυπο, με αποτέλεσμα αυτό να τραβάει περισσότερο την προσοχή του καταναλωτή.

Σε μια κοινωνία με συνεχείς αλλαγές, ο σχεδιασμός μιας συσκευασίας αποτελεί μια συνεχή πρόκληση, ώστε να συμβαδίζει με τις τρέχουσες ανάγκες. Και η μεγαλύτερη στην εποχή της ταχύτητας κρύβεται στο ερώτημα του Kinneir  «Τι θα ήθελα να διαβάσω ενώ διασχίζω ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας»;