Πώς να δημιουργήσετε ένα ισχυρό brand

Πώς να δημιουργήσετε ένα ισχυρό brand


 
Ένα από τα μεγαλύτερα κοινά σφάλματα που κάνουν οι επιχειρηματίες είναι να προσδιορίζουν ανεπαρκώς την ταυτότητα του brand τους. Κι όμως η ταυτότητα ενός brand είναι αυτή που το ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, προσελκύει τους καταναλωτές και συμβάλλει στη δημιουργία αφοσιωμένων πελατών. Μία εύκολα αναγνωρίσιμη και αγαπητή μάρκα είναι πολύτιμη για την εταιρία. Άλλωστε, το 59% των καταναλωτών παγκοσμίως προτιμούν να αγοράζουν νέα προϊόντα από μάρκες που τους είναι γνωστές/οικείες.

Τι είναι όμως το brand; Είναι κάτι παραπάνω από ένα εντυπωσιακό προϊόν ή λογότυπο, είναι ουσιαστικά το πρόσωπο της εταιρίας και η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει ο πελάτης ερχόμενος σε επαφή με αυτήν. Αυτό που θα διατηρήσει το ενδιαφέρον των πελατών αμείωτο για την εταιρία συμβάλλοντας στην αύξηση των πωλήσεων είναι η εντύπωση ή η αντίληψη που αυτή καλλιεργεί, δηλαδή το εμπορικό σήμα της. Δεν έχει σημασία πόσο καλό είναι το προϊόν, αν οι υποψήφιοι αγοραστές δεν γνωρίζουν και δεν ενθουσιάζονται από την μάρκα του.
Για να μπορέσει λοιπόν το brand να αποκτήσει μία ισχυρή ταυτότητα που θα αναγνωρίζουν οι καταναλωτές επιβάλλεται να ληφθούν υπόψη τα εξής βήματα:
«Γνώθι σαυτόν»: Ουσιαστικά η κάθε επιχείρηση οφείλει να εξετάσει τι ακριβώς είναι και τι κάνει, τι στόχο έχει, ποιες είναι οι βασικές αρχές και αξίες της και τι είναι αυτό ακριβώς που προσφέρει. Επίσης θα πρέπει να προσδιορίσει με απλό και σαφή τρόπο τις ιδιότητες και τα οφέλη που την καθιστούν μοναδική. Όλα αυτά τα στοιχεία επιβάλλεται να τα επικοινωνεί μετέπειτα στη στρατηγική μάρκετινγκ της.

  • Διεξοδική έρευνα ανταγωνισμού: Οι εταιρίες καλό θα είναι να αποφεύγουν να μιμούνται τα μεγάλα brands του κλάδου τους, καθώς οι καταναλωτές είναι όλο και περισσότερο ενημερωμένοι και απαιτητικοί αναζητώντας πρωτότυπα, αυθεντικά και ειλικρινή brands. Ωστόσο, θεωρείται χρήσιμο οι επιχειρήσεις να γνωρίζουν τι κάνουν αυτά τα μεγάλα brands, που επιτυγχάνουν και που έχουν αδυναμίες και πώς κατάφεραν να εδραιωθούν, ώστε να μπορέσουν αυτές να διαφοροποιηθούν και να τα ανταγωνιστούν επιτυχώς.
  • Προσδιορισμός του κοινού-στόχου: Κρίνεται απαραίτητο η επιχείρηση να καθορίσει το κοινό στο οποίο θα εστιάσει, ώστε να προσαρμόσει ανάλογα τα μηνύματά της. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να γνωρίζει πληροφορίες όπως το φύλο, η ηλικία, το εκπαιδευτικό επίπεδο και το είδος απασχόλησης των καταναλωτών στους οποίους απευθύνεται, να κατανοήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις καθώς και τον τρόπο ζωής τους, ώστε να δημιουργήσει μία ταυτότητα για το brand της με την οποία αυτοί θα μπορούν να συνδεθούν.
  • Ανάπτυξη των δημιουργικών στοιχείων του brand και επικοινωνία τους σε όλα τα κανάλια μάρκετινγκ: Πρόκειται για τα λεκτικά και οπτικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν την προσωπικότητα της μάρκας. Τέτοια είναι το όνομα της επιχείρησης, το λογότυπο, το σλόγκαν/σύνθημα, η “υπόσχεση επωνυμίας”, η αποστολή και φιλοσοφία της, τα χρώματα και οι γραμματοσειρές που θα την αντιπροσωπεύουν. Συνίσταται τα λεκτικά στοιχεία να είναι σύντομα και να αποτυπώνουν με ευρηματικό τρόπο τον λόγο ύπαρξης της εταιρίας, τις αξίες της και τα οφέλη που προσφέρει στους πελάτες της. Όλα αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να επικοινωνούνται συνεκτικά στο website, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις διαφημίσεις, στην συσκευασία, στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, στο έντυπο προωθητικό υλικό της αλλά και από το ίδιο το προσωπικό της εταιρίας.