Παρά τα χαμηλά ποσοστά γεννήσεων και τη μείωση του ποσοστού γονιμότητας στην πλειονότητα των χωρών σε όλο τον κόσμο, η αγορά των βρεφικών και παιδικών προϊόντων συνεχίζει να αυξάνεται. Σε αυτό συμβάλουν πλέον τα ευνοϊκά δημογραφικά στοιχεία που συναντώνται στις περισσότερες χώρες, όπως οι ηλικιωμένοι γονείς με μεγαλύτερη οικονομική ευχέρεια, τα νοικοκυριά με διπλό εισόδημα καθώς εργάζονται και οι δύο γονείς, η αύξηση του γυναικείου εργαζόμενου πληθυσμού, τα υψηλά ποσοστά γεννήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες, η μείωση του αριθμού των παιδιών ανά οικογένεια, οι τεχνολογικές εξελίξεις και βελτιώσεις των προϊόντων, καθώς και η μαζική διαφήμιση και οι διαφημιστικές εκστρατείες. Όλα τα παραπάνω, αποτελούν τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης στην παγκόσμια βιομηχανία παιδικών και βρεφικών προϊόντων. Συν τοις άλλοις, η διαρκώς αυξανόμενη έμφαση στην ασφάλεια των παιδιών, την υγεία και την ευεξία τους, σε συνδυασμό με την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους τρόπους άσκησης του γονικού ρόλου, οδηγούν σε ανάπτυξη τη συγκεκριμένη αγορά.
Μάλιστα, πέρα από τις ανεπτυγμένες χώρες στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη που αποτελούν πλέον ώριμες αγορές με υψηλή κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη, ακόμα μεγαλύτερη προοπτική μεγέθυνσης της αγοράς, προσφέρουν οι αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας-Ειρηνικού, της Λατινικής Αμερικής και της Μέσης Ανατολής, οι οποίες μπορεί να σημειώνουν μικρότερη κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη ωστόσο αναδύεται σε αυτές μία ανερχόμενη μέση αστική τάξη, ενώ σε αυτήν την ομάδα χωρών συγκαταλέγονται και τρεις από τις πιο πυκνοκατοικημένες χώρες στον κόσμο, με ένα τεράστιο πληθυσμό βρεφών, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Βραζιλία.
Επιπλέον, μία άλλη εξέλιξη που πυροδοτεί εξίσου την μεγέθυνση της αγοράς παιδικών και βρεφικών προϊόντων, είναι η ανάδειξη μίας νέας ομάδας καταναλωτών που χρήζει διαφοροποιημένης στρατηγικής προσέγγισης μάρκετινγκ. Η νέα αυτή ομάδα ονομάζεται PANKs (Professional Aunts no Kids) και απαρτίζεται από άτεκνες γυναίκες άνω των 30 ετών με υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, οι οποίες ξοδεύουν πολλά χρήματα για τα ανιψιά τους. Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα Weber Shandwick Research, 2012 , μία στις πέντε γυναίκες ανήκει στην κατηγορία των PANKs γεγονός που δεν αφήνει ασυγκίνητα πολλά παιδικά brands που εστιάζουν στην στόχευση αυτή, όχι μόνο κατά τις εορταστικές περιόδους αλλά και όλο το χρόνο.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο κλάδος των παιδικών ενδυμάτων και υποδημάτων καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με τις παιδικές και βρεφικές τροφές, τα παιχνίδια, τα έπιπλα και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας να ακολουθούν. Συγκεκριμένα, η αγορά των προϊόντων για παιδιά και νήπια, αυξήθηκε στο σύνολό τους κατά 5% το 2013, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το παιδικό και βρεφικό ένδυμα κατέγραψε σημαντική αύξηση στον κλάδο, καθώς το 2013, στην εποχή μετά την ύφεση, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% σε τρέχουσες τιμές αξίας και κατά 4% σε όγκο. Η αύξηση της αξίας των προϊόντων βέβαια ήταν ελαφρώς χαμηλότερη, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των λιανοπωλητών ανάγκασε τις τιμές να μειωθούν κατά 1%. Από την άλλη, οι καταναλωτές που έχουν πλέον μία οικονομική άνεση, αύξησαν την ποικιλία των ειδών ένδυσης που αγοράζουν για τα παιδιά τους, αντί να παραμένουν προσκολλημένοι σε μερικά βασικά είδη.
Συμπερασματικά λοιπόν, ο συνδυασμός μειωμένης γεννητικότητας και αυξημένου διαθέσιμου εισοδήματος, αποτελούν τους βασικούς κινητήριους μοχλούς της ζήτησης για παιδικά και βρεφικά ρούχα. Οι γονείς αλλά και οι στενοί συγγενείς, όπως αναλύθηκε παραπάνω, μπορούν πλέον να ξοδεύουν περισσότερα για τα παιδιά τους και συνήθως επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα. Γενικότερα, οι δημογραφικές, οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις ανά τον κόσμο, έχουν ήδη μεγεθύνει την αγορά, ενώ οι μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξης προδιαγράφονται ακόμα υψηλότερες.
Πηγές: www.euromonitor.com, www.kidsinaustralia.com.au, www.notrecafe.net, www.savvyauntie.com
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.