Η εφαρμογή των LBS στη στρατηγική marketing ενός brand

Η εφαρμογή των LBS στη στρατηγική marketing ενός brand

Στην ψηφιακή εποχή που διανύουμε, οι καταναλωτές μέσω των διαφόρων συσκευών και καναλιών που χρησιμοποιούν αναμένουν μια πιο εξατομικευμένη επικοινωνία με τις εταιρείες. Ως εκ τούτου, οι πρακτικές που εφαρμόζονται βάσει της τοποθεσίας ενός χρήστη, έχουν πολλαπλασιαστεί.

Πιο συγκεκριμένα, τα Location-Based Services (LBS) πραγματοποιούνται μέσω της εφαρμογής κατάλληλων λογισμικών και είναι ιδιαίτερα χρήσιμα κατά τον σχεδιασμό του «omnichannel retail marketing» το οποίο αφορά στην διαχείριση της εικόνας ενός καταστήματος, προσφέροντας στους καταναλωτές την δυνατότητα αγοράς των brand του μέσω πολλαπλών καναλιών (e-shops, φυσικά καταστήματα, ηλεκτρονικές εφαρμογές για κινητά, Social Media κ.α.)
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι χρήστες αφιερώνουν σχεδόν 4 ώρες/ημέρα ελέγχοντας τις συσκευές των κινητών τους, ενώ το 63%  τις χρησιμοποιεί μέσα στο φυσικό κατάστημα για να βρει τα σημεία προσφορών και εκπτώσεων. Επίσης, ελέγχουν 270 φορές/ ημέρα τις ενημερώσεις των εφαρμογών των συσκευών τους ενώ το 40% των online αγοραστών παραγγέλνει ηλεκτρονικά τα προϊόντα που επιθυμούν όντας μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα.
Οι ενημερώσεις λοιπόν που λαμβάνει μια εταιρεία για την τοποθεσία που βρίσκονται ή κινούνται οι καταναλωτές την «τροφοδοτούν» με πολύτιμες πληροφορίες που τις χρησιμοποιεί ανάλογα, για την δημιουργία προβολής ή προώθησης του/των brand της.
Η Warply Engage είναι μια πλατφόρμα για καμπάνιες στόχευσης μέσω εύρεσης της τοποθεσίας των χρηστών ενώ παράλληλα δίνει την δυνατότητα στον marketeer να συνδυάζει πολλές παραμέτρους.
Υπάρχουν τρεις τρόποι που μπορεί η Warply Engage να “αδράξει” πληροφορίες σχετικά με την ανίχνευση της τοποθεσίας του καταναλωτή:
GPS: αποτελεί συνδυασμό satellite triangulation technology και 4G cell maps για την εύρεση της θέσης του χρήστη (pin point). Το Warply GPS μπορεί και καταγράφει, την παρουσία του μέσα σε ένα κατάστημα ούτως ώστε να του σταλεί η κατάλληλη καμπάνια για ένα προϊόν που αναζητά, ή κατά την είσοδό του στο κατάστημα για να του σταλεί ένα μήνυμα καλωσορίσματος κ.α. Μπορεί επίσης να περιορίσει την γεωγραφική περιοχή ανάλογα με την καμπάνια που θα ¨τρέξει¨, ανά γειτονιά, ταχυδρομικό κώδικα, ή τον δρόμο (πχ για την αποστολή μιας PUSH καμπάνιας για τα εγκαίνια ενός νέου καταστήματος).
WiFi: ανιχνεύει συσκευές που ενεργοποιούνται μέσω WiFi (~ 80% του συνόλου) χρησιμοποιώντας το ήδη υπάρχον εγκατεστημένο WiFi. Η υπηρεσία απευθύνεται σε retail και hospitality επιχειρήσεις ενώ προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο για συσκευές Android. Για παράδειγμα, όταν ένας καταναλωτής περάσει έξω από ένα κατάστημα μπορεί να του σταλεί μήνυμα για μια προσφορά κινητού τηλεφώνου συγκεκριμένης μάρκας για το οποίο προηγουμένως είχε πραγματοποιήσει αναζήτηση σε e-shops στο διαδίκτυο, με σκοπό να το αγοράσει, ή όταν εξέλθει από ένα κατάστημα μπορεί να του σταλεί ερώτηση όπως ” είστε ικανοποιημένος από την εξυπηρέτησή σας του καταστήματός μας;¨
Bluetooth: επιτρέπει τη συνδεσιμότητα μεταξύ συσκευών και beacons. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανίχνευση της τοποθεσίας πολύ μικρών αποστάσεων, όπως η λήψη ενός ενημερωτικού βίντεο από έναν χρήστη πλησιάζοντας κοντά σε ένα ζευγάρι παπουτσιών με έκπτωση.
Οι υπηρεσίες βάση της εύρεσης τοποθεσίας (LBS) αποτελεί μια πελατοκεντρική προσέγγιση μάρκετινγκ και είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως η εφαρμογή τους προσδίδουν σε μια επιχείρηση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα!