Γιατί οι εταιρείες συνεχίζουν να αξιοποιούν Instagram influencers;

Γιατί οι εταιρείες συνεχίζουν να αξιοποιούν Instagram influencers;

Αν και έχουν αναπτυχθεί νέες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Tik Tok, η πλειοψηφία των direct-to-consumer εταιρειών υποστηρίζει ότι τα post τους αποκτούν μεγαλύτερη αξία όταν κλείνουν συμφωνίες με γνωστούς influencers του Instagram, πριν δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Αν το παρόν άρθρο γραφόταν το 2016, η προσοχή μας θα ήταν στραμμένη στη “μάχη” μεταξύ Instagram και Pinterest σε ό,τι αφορά στην επιλογή μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Pinterest έχει εξελιχθεί αρκετά, ξεπερνώντας την αρχική του προσκόλληση στη μόδα. Παρ’ όλα αυτά, τα χρόνια που οι δύο εφαρμογές ανταγωνίζονταν κατά μέτωπο έχουν παρέλθει και το Instagram έχει αναπτυχθεί με ταχείς ρυθμούς σε ό,τι αφορά στην δυνατότητα υιοθέτησης νέων λειτουργιών και έχει αυξήσει τον όγκο των χρηστών του.

 

Τώρα όμως βρισκόμαστε στο 2021 και η απόφαση για το ποιο μέσο θα χρησιμοποιήσουμε αξιολογείται υπό το πρίσμα νέων δεδομένων. Πάρτε για παράδειγμα την παρακάτω Μήτρα Αξιολόγησης Χρησιμότητας των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης, η οποία αναπτύχθηκε το 2016 από την Intelliflluence.

Σε αυτή τη μήτρα, το Instagram δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικό σε ό,τι αφορά στην αντίληψη περί επαγγελματικού ύφους και στην ικανότητά του να παρέχει λεπτομερείς αναλύσεις αποτελεσμάτων για μια εταιρεία. Πέντε χρόνια μετά και από τα δεδομένα μίας εσωτερικής έρευνας, προκύπτει ότι η “ωριμότητα” του μέσου έχει επέλθει και πλέον οι χρήστες το αντιμετωπίζουν ως ένα επαγγελματικό μέσο. Αυτό το συμπέρασμα γίνεται ξεκάθαρο, όταν συγκρίνουμε το Instagram με το Tik Tok, αφού ο μέσος όρος ηλικίας των χρηστών του Tik Tok είναι 13 με 15 ετών, γεγονός που καταδεικνύει ότι το μέσο απευθύνεται κυρίως στην Generation Z.

 

Για να ολοκληρωθεί η σύγκριση των δύο μέσων και σύμφωνα με το Statista, κατά κύριο λόγο, οι χρήστες του Instagram εκπροσωπούνται από τους νεότερους Millenials με ηλικία 25 έως 34 χρονών, ενώ η αμέσως επόμενη δημοφιλέστερη ηλικιακή ομάδα χρηστών του αφορά την Generation Z, κάτι το οποίο επεξηγεί και τη συνάφεια περιεχομένου και κοινού μεταξύ των δύο μέσων.

Με βάση την ηλικία και κατ’ επέκταση τη διαφορά που υπάρχει αναφορικά με το διαθέσιμο εισόδημα, το Instagram κατακτά ξεκάθαρα την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των εταιρειών. Αυτό δεν σημαίνει ότι η προφανής ανάπτυξη των μέσων δικτύωσης όπως το Tik Tok έχει παραβλεφθεί από τις εταιρείες, οι οποίες χρησιμοποιούν πλατφόρμες εύρεσης και επιλογής influencers όπως αυτό του Intellinfluence. Αντιθέτως, μεγάλες εταιρείες με τμήματα ecommerce και προσεγγίσεις direct-to-consumer, επιλέγουν να στήσουν πρωτότυπες καμπάνιες, με πιο προβλέψιμα αποτελέσματα, πριν ρισκάρουν να αποτύχουν μέσα από μια καμπάνια στο Tik Tok.

 

Για παράδειγμα, η GhostBed, η οποία είναι ηγέτιδα της αγοράς ειδών στρωματοποιίας και λευκών ειδών και λειτουργεί υπό την επίβλεψη της Nature’s Sleep, ακολουθεί την ασφαλή οδό. Σε μία πρόσφατη συνέντευξη της Intellinfluence με τον διευθυντή του τμήματος Digital Marketing, Rich Bernstein, ο ίδιος, αναφορικά με το κατά πόσο έχει “ωριμάσει” το Instagram σε σχέση με το τι παρέχει στις εταιρείες για την ανάδειξη των προϊόντων τους, ανέφερε : “Το κάνουμε αυτό για τα περισσότερα προϊόντα μας…μου αρέσει το Instagram γιατί μπορεί να έχει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση προς του καταναλωτές και οι αναρτήσεις να οδηγούν απευθείας στα προϊόντα της σελίδας μας”.

 

 

Αυτή η εξέλιξη επέρχεται αφού τα προϊόντα γίνουν γνωστά στην αγορά και αναγνωριστεί  έτσι, πως η ωφέλεια της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεγιστοποιείται μέσω των influencers.

 

Σε συνέχεια της συνέντευξης, o Bernstein εξηγεί το κατά πόσο η συνάφεια και η συνέπεια των Instagram posts δύναται να οδηγήσει στην διεξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία δείχνουν την θετική εξέλιξη του μέσου, λέγοντας ότι: “Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές προτιμούν προϊόντα στα οποία έχουν κάνει like οι influencers και αυτός είναι ο λόγος που τα παραγγέλνουν”. Αυτό καταρρίπτει την άποψη ότι το Instagram δεν είναι ένα μέσο το οποίο μπορεί να επιτύχει πραγματικές πωλήσεις.

 

Τίποτα από όσα προαναφέρθηκαν δεν έχει στόχο να δείξει ότι το Tik Tok δεν μπορεί να επιτύχει αντίστοιχα μοτίβα πωλήσεων μελλοντικά. Αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι το Tik Tok θα συνεχίσει να αναλαμβάνει την προβολή προϊόντων, καθώς και το ότι το κοινό θα ωριμάζει με το πέρασμα του χρόνου, σε 5 χρόνια από τώρα οι εταιρείες αναμένεται να πληρώνουν σίγουρα πολύ περισσότερα χρήματα από το budget τους για την προβολή των προϊόντων τους στο συγκεκριμένο μέσο.

 

Μέχρι τότε προσδοκούμε ότι ακόμα οι εταιρείες θα ψάχνουν για top Instagram influencers!

 

Πηγή: MarketingWeek